(PG) paard Jordan 4/5 jarige vos

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Fanneke

(PG) paard Jordan 4/5 jarige vos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 10:49

Ik ben op zoek naar Jordan. Jordan is een vosruin van 4 jaar. Hij heeft vorig jaar bij ons een paar weken op de wei gestaan om aan te sterken, van een abces op zijn been. De DA had weidegang voor geschreven. De eigenaresse reageerde op een advertentie van mij op marktplaats, wij boden weidegang aan.
Het paard kwam bij ons op de wei, een lief jong paard met een een voorpluk waar ik jaloers op was, waarom hadden die van mij niet zo'n voorpluk!!
Wat mij zeker op viel was dat het paard erg mager was, je kon de ribben tellen. De eigenaren hadden dit paard gekocht, 3 weken eerder, bij een handelstal in Bakel of Bavel. De nieuwe eigenaren hadden duidelijk weinig ervaring met paarden en omdat ik het magere niet vertrouwde hebben we hem apart gezet van onze pony's.
Gelukkig, want het paard bleek bloedwormen te hebben!! Na de bestrijding ervan, ging het snel beter met het paard en begon lekker te puberen.
Omdat de eigenaren zich niet aan het contract hielden hebben we na 6 weken de overeenkomst verbroken en zijn ze naar een andere stal gegaan.

Ik ben zo benieuwd hoe het met het paard gaat, het paard had zo'n lief karakter. Ik had hem graag willen kopen, maar mijn gezondheid liet het op dat moment niet toe.

Wat meer informatie: Hij is nu 4/5 jaar een vos met een kolletje. Toen hij bij ons weg ging was hij zo'n 160 cm. Hij heeft een prachtige, lange voorpluk. Hij was zadelmak maar niet verder ingereden. Hij duldde een ruiter op zijn rug, de rest moest nog geleerd worden. Longeren was ik mee begonnen. De nieuwe eigenaren dachten een leuk mak jong paard te hebben gekocht, maar hij was gewoon dood ziek. Toen hij bij ons weg ging, was hij wel nog iets te mager, maar verder lekker aan het puberen en vol energie, het was gewoon weer een jong paard.
De eigenaren zeiden dat ze naar 's Gravendeel verhuisden, ze hadden daar een huis gehuurd met een wei. Voordat ze naar ons kwamen stonden ze op een stal in Alblasserdam. De eigenaar zei dat hij met een rechtzaak bezig was tegen de handelsstal omdat ze hem een ziek paard hadden verkocht, misschien is hij alweer terug verkocht. De stal wilde Jordan wel terug nemen, maar niet de DA kosten betalen.
Ik heb helaas geen foto's van hem. Ik zal nog even goed zoeken.

Ik hoop dat iemand weet waar hij is.