[PG] Pony's die op Klein Vink stonden, met name James!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Amandje

[PG] Pony's die op Klein Vink stonden, met name James!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-06 13:51

Hallo iedereen,

Ik ben dringend op zoek naar shetlandpony's die tot enkele jaren geleden op recreatiepark Klein Vink in Arcen (Limburg) stonden. De pony's moesten daar om verzekeringstechnische redenen weg heb ik begrepen en ze zijn verkocht aan een handelaar uit de omgeving daar, de heer H. Haanen (vermoedelijk komt hij uit Velden).
Het ging om een stuk of 10 shetlandpony's, waarvan de meesten donkerbruin/zwart waren. Ook was er een bonte shetmerrie bij (bruin met wit), een 2 bruine shetjes (ruinen) en een bruine merrie met blonde manen. De meeste shetjes waren vrij groot, zo rond de meter.
Ik ben met name op zoek naar James (als hij nu nog zo heet), het was een bruine ruin van zeker een meter hoog. Hij zal nu ongeveer 14 jaar zijn.
Laat het me alsjeblieft weten als je informatie hebt die bruikbaar is, alle tips helpen!
Foto's heb ik eventueel ook beschikbaar, die moet ik dan even scannen.

Alvast heel erg bedankt!

Floepie86

Re: Pony's gezocht die op Klein Vink stonden, met name James

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 15:18

hejj ik ben wel is naar Klein Vink op vakantie geweest,, en k heb 0owk wel is op de shetjes gerede, ik heb dr 0owk foto's van. Maar ik weet niet waar ze gebleven zijn, ik kan proberen de foto's een x proberen op de pc te zette, ik weet inieder geval niet waar ze gebleven zijn, maar ik weet wel hoe die bonte heette ( volgens mij ) Amber of so iets. Maar daar heb je denk k niks aan. ik gaa proberen de foto's op de pc te zette,, misschien heb k ng een foto van die James!

Amandje

Re: [PG] Pony's die op Klein Vink stonden, met name James!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-07 16:54

Het klopt inderdaad dat de bonte pony Amber heet Pling Leuk dat je daar ook geweest bent, ik heb daar een aantal jaren met een stacaravan gestaan en kwam er zowat elk weekend. Na een tijd gingen we daar weg en toen ik de pony's weer eens op wilde zoeken bleek dat ze dus weg waren..
Als ik dat eerder had geweten dan hadden ze James aan mij mogen verkopen!! Dat wilde ik al jaren, maar toen ze de pony's nog gebruikten wilden ze hem helaas niet verkopen..
Het zou leuk zijn als je de foto's op de computer kunt zetten, wie weet welke pony's er op staan.
Ik zal ook kijken of ik wat foto's op de computer kan krijgen, misschien herkent iemand ze dan nog wel.

rosecroft6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 19:15

Ik ben hier ook heel lang geweest en James was de enigste vos!
Ik wist trouwens niet dat ze alles verkocht hadden.
James was de leukste van allemaal ik kende hem toen die nog jong was 4 jaar en toen ging die regelmatig bokken of in ene in galop.
Geweldige pony's waren het

Amandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-07 22:20

James was inderdaad een hele tijd lang de enige vos en daardoor viel hij wel op tussen alle andere (donkere) shetjes. James was inderdaad vooral toen hij nog erg jong was ondeugend. Toen ik voor het eerst op Klein Vink was stond hij daar al en toen was hij 2. Wel is het zo dat na een heleboel jaren er nog 4 nieuwe pony's zijn bijgekomen. Een bonte pony (amber), een ander vosje (Boyke), een bruine met blonde manen (Viola) en nog een ander shetje (Tinka). Ik hoop snel foto's erop te kunnen zetten, misschien dat iemand ze dan herkent en misschien weet waar James is (of één van de anderen). Tot die tijd hoop ik dat iemand misschien wat aan mijn beschrijving heeft.
Verder waren dit de namen van de pony's die er nog stonden toen ik daar wegging (waren wel een paar oude bij, kunnen overleden zijn):
James, Asta, Snoopy, Speedy, Whisky, Robje, Little, Tinka, Viola, Amber en Boyke.

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 13:46

Had James een kolletje?of helemaal geen aftekeningen?

Amandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 13:59

James had geen aftekeningen, hij was helemaal egaal Knipoog

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 14:26

okeejj,, sorry maar ik denk niet dat ik de foto's op de pc krijg:S het spijt me

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 16:01

wat ik wel kan doen is een foto maken van de foto's van James ( met de webcam ) en/of de andere pony's maken.. ik weet alleen niet zeker of het James is, ik heb een foto van een pony ( vosje ) met linksachter een wit kroonrandje..

Amandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 19:39

Het heeft even geduurd, maar hier is een foto van James (de foto is wel al een aantal jaar oud):

Afbeelding

Is het geen schatje?
Ik hoop echt dat iemand hem herkent (of beter nog: weet waar hij is of is geweest na Klein Vink)!

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 08:38

volgens mij heb ik dan ook een foto van James..
ik zal voor je kijken maar ik weet niet zeker of ik hem erop krijg

btw: wel verkeerd dat ze bij prikkeldraad stonden, heeft een pony zich eigelijk een keer gesneden? Verdrietig

Amandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 15:15

Citaat:
btw: wel verkeerd dat ze bij prikkeldraad stonden, heeft een pony zich eigelijk een keer gesneden?

Er zijn inderdaad wel een aantal incidentjes geweest met pony's en het prikkeldraad. Het ging op zich best goed, maar soms ging er eentje met jeuk bijvoorbeeld schuren aan het prikkeldraad of gebeurde er een klein ongelukje en had een pony een wondje. Gelukkig zijn er niet echt erge dingen gebeurd.

Maar wel jammer dat er nog steeds niemand is die enig idee heeft waar James of de andere pony's nu zijn.
Elke tip is welkom als je iets denkt te weten reageer vooral!

Bedankt!!

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 17:56

Ik ben hier ook aanta; keren geweest, vond de merrie Amber (de bonte) het leukst.Ik ga er dit jaar weer heen, laatste keer dat ik er was waren de pony's al weg.

Yucome

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 18:23

Hoi,
Bij mij in de buurt staan wel heel erg veel shetlanders, die man koopt er best vaak bij maar er gaat een gerucht rond dat hij ze ook slacht. Ik woon in limburg maar heb je geen foto van die bonte want hij heeft iets minder dan 200 shetlanders, bij ons staan er zo'n 80 maar er zijn ook wat veulens bij. Als je een foto hebt van die bonte of een andere kan ik er misschien een herkennen.

Yucome

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 18:25

Hoi,
Bij mij in de buurt staan wel heel erg veel shetlanders, die man koopt er best vaak bij maar er gaat een gerucht rond dat hij ze ook slacht. Ik woon in limburg maar heb je geen foto van die bonte want hij heeft iets minder dan 200 shetlanders, bij ons staan er zo'n 80 maar er zijn ook wat veulens bij. Als je een foto hebt van die bonte of een andere kan ik er misschien een herkennen.

Er is trouwens wel een lieve pony die op James lijkt. Maar ze heeft wel een klein vlekje op haar linkeroor. Knipoog