Nou ja een soort van springpaardenhouderij met een paard of 60 dus (in Limburg ergens). De dame in kwestie had springpaarden, die te hoog in het bloed zijn oftewel te heet zijn voor een simpel buitenritje, dus zocht ze een buitenrijpaard om samen met haar dochtertje en haar pony op pad te gaan. Jildau kon hier voor altijd blijven, en ze hadden alle faciliteiten waar de meeste paarden alleen van kunnen dromen en ook een hoop vakkennis in huis, dus verkocht ik haar zelfs een best eind onder de vraagprijs omdat ze goed terecht zou komen. Ik heb nog gezegd dat dit heel belangrijk voor me was, en dat ze me maar moest bellen als het niet ging om zo de kans te krijgen om haar terug te kunnen kopen. Dat heb ik zelfs heel stellig gezegd: als het niet gaat dan breng je haar maar terug.
Mijn moeder belde 6 weken na de verkoop nog om te vragen hoe het ging, voor mij was het op dat moment nog te emotioneel. Het ging goed, alleen was ze wat te sterk/stijf tijdens het rijden naar de zin van de vrouw. Een meisje van daar op stal zou haar proberen soepeler te krijgen, lukte dit niet dan zouden ze haar wel verkopen, maar kon ze daar wel op stal blijven staan.
Dus ik bel vandaag. Krijg die vrouw aan de lijn. De joviale vrouw die toen Jildau kocht wist nu niet eens meer over welk paard ik het had. Ze gaf haar man, die overigens in paardentransport doet. Die vertelde dat ze verkocht was omdat ze niet rustig was in het verkeer (ik ken mijn paard, die was dus echt wél rustig in het verkeer, alleen soms wat heet buiten maar nooit gevaarlijk, gewoon enthousiast fris) maar dat hij even na moest kijken waar ze heen was gegaan. Of ik aan het einde van de week terug wilde bellen.
Nou ik dus over de pis, want die handelaren weten dus echt niet waar ze heen is gegaan als ze haar nu al bijna niet meer herinneren...ze had een paspoort bij het tinkerstamboek en daar heb ik al nagevraagd of ze over is geschreven maar ze staat nog steeds op mijn naam dus daar heb ik ook niets aan.
Ik maak me grote zorgen, want het is een paard zonder papieren met en nogal specifiek karakter waar niet iedereen mee over weg kan...wil haar dus in ieder geval heeeel graag vinden nu om te zien hoe het met haar gaat. Iemand een idee?