[PG] Jippo, kruising Haflinger/IJslander

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jeltsje

[PG] Jippo, kruising Haflinger/IJslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 21:21

Hallo lieve mensen,

Ik zou heel graag mijn oude pony Jippo terug vinden. Hij was mijn pony van 1992 t/m 1997 en hij zal nu ongeveer 19 jaar oud zijn. Hij is een ruin en een kruising tussen een Haflinger en een IJslander.
Hij is in 1997 verkocht aan manege Dekema in Gorredijk en vanuit daar weer doorverkocht maar ik weet niet waarheen. Ik weet dus niet waar ik moet beginnen met zoeken maar ik zou hem heel graag nog eens zien. Als iemand me meer kan vertellen mail me asjeblieft!

Liefs Jeltsje

bokkertjee

Re: [PG] Jippo, kruising Haflinger/IJslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 19:12

misschien moet je even naar manege dekema toe bellen
die weet vast wel waar Jippo nu is
xx

Jeltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 20:20

Hierbij de foto! Let me know als je hem herkent!
Het is de pony links op de foto, deze foto is wel aardig oud.

Afbeelding

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 17:03

ik rijd op manege vreehorst, er is een pony die erg lijkt op Jippo, maar ik denk dat Jippo een bredere borst heeft dan deze manegepony :S of het kan lijken op de foto. manegepony is ook een ruintje.
kun je meer informatie geven over hoe hij was met het rijden en buitenritten etc. ??
misschien komen er meer dingen overeen.

http://www.freewebs.com/banjoloverr/IMG_7889[1].JPG hier een foto van Blondie (manegepony)

Jeltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 03:44

Hoi hoi, ja hij lijkt er inderdaad erg op, als ik de foto van Jippo vergroot denk ik dat de bles op zijn voorhoofd iets anders is dan die van Blondie maar het is moeilijk te zien omdat Jippo zijn hoofd schuin heeft. Is Blondie ongeveer 19 jaar oud? En waar is manege Vreehorst?
Met buitenritten was Jippo altijd heel blij, in zijn sas zeg maar, ik reed altijd met 2 andere pony's (die op de foto) en die konden iets sneller dus bokte hij mij er standaard af om sneller te kunnen en omdat ie jong en vol energie was. Oh, hij was bang voor water! Zelfs het kleinste waterplasje omzeilde hij :S dus zwemmen met hem kon absoluut niet. Verder was springen ook geen hobby van hem, hij vond het alleen leuk als hij er gewoon overheen kon lopen. Laat je me weten of er overeenkomsten zijn? Dankjewel!

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 10:11

Manege Vreehorst is in Voorschoten.
Ik heb geen idee hoe oud Blondie is
Hij is op buitenritten altijd heel druk, maar hij vind springen wel leuk.
Hij loopt volgens mij ook vaak mee in de springles.
Hoe was jippo in de omgang met andere/vreemde paarden? was hij met rijden sterk in de mond en probeerde hij je nog wel is uit?

Jeltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 11:41

Ik weet niet hoe Jippo was in de omgang met vreemde paarden, ik denk niet dat daar veel problemen mee waren, voordat ik em kreeg stond ie ook op een manege en met de andere twee pony's waar ik mee samen reed was er ook niets aan de hand.
Hij was heel sterk, ook in de mond en hij probeerde me constant uit, vandaar ook waarschijnlijk dat ik hem niet door een waterplas kreeg of over een hindernis. Mijn instructrice ging dan wel eens op hem zitten om hem aan te pakken want hij bokte mij er zo af en haar niet omdat zij zwaarder was en bleef zitten. Hij was ontzettend eigenwijs en het was vaak een gevecht maar hij was ook wel heel lief natuurlijk! Zou je op de manege kunnen vragen hoe oud Blondie ongeveer is? En misschien waar hij vandaan komt? Dat verheldert misschien iets?

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 12:52

ja ik zal het is gaan vragen van de week als ik er weer ben:D

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:36

Hoi! Ik kwam hier toevallig langs, en ik rij ook op manege Vreehorst. En ik moet zeggen dat zijn hoofd heel erg op die van Blondie lijkt, maar Blondie heeft wel een smallere boeg. Verder kan hij heel goed springen en loopt hij ook gemakkelijk door plassen heen etc. En zijn bles loopt aan de bovenkant breder uit en er zit geen "inhammetje" in aan de linkerkant (zoals op je foto).
Ik wens je echt veel succes met zoeken! Misschien kan die manege waaraan hij verkocht is vertellen waarnaartoe hij is doorverkocht?
Veel succes!

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 15:53

ja ik dacht ook al dat blondie idd smaller was
Veel succes verder !!