Hallo,
Ik ben al jaren op zoek naar een paard dat ik 2 jaar heb verzorgd.
Een jaar of 8 geleden heb ik een paard verzorgd dat toen gestald was op Manege de Molenberg in Leende. Hij werd daar Recruut genoemd maar ik denk eigenlijk dat dat niet zijn naam was maar dat hij afstamde van de dekhengst Recruut. Verder weet ik niets van zijn afstamming of wat zijn stamboeknaam zou zijn. Hij was toendertijd in bezit van de manager van motel Eindhoven. Ook dit weet ik niet zeker omdat ik de eigenaar nog nooit heb ontmoet. Hij heeft toen twee paarden op de manege gezet en kwam vervolgens nooit. Mijn instructeur moest maar een verzorger regelen.
Hij kon toen enorm goed springen en had een fijn meegaand karakter.
Het gaat dus om een ruin van nu rond de 15 jaar oud.
Stokmaat van ongeveer 1.80.
Donkerbruin met zwarte manen en staart.
Hij heeft 4 witte hoeven en 4 hoge witte sokken. Een witte bles en een witte vlek op zijn kin.
Een ander kenmerk van hem is dat de aders op zijn linkerkaak wat opgezet waren. vooral bij inspanning was dit goed te zien.
Toen hij te koop werd gezet wilde ik hem kopen maar hij werd afgekeurd op de klinische keuring. Mijn ouders en instructeur vonden het risico te groot dat er iets mis zou gaan (zou mijn 1e eigen paard worden)
Hij is toen verkocht aan een handelaar uit Bergeyk. Opeens was zijn stal leeg... heb dus nooit afscheid kunnen nemen.
Herkent iemand dit paard, laat het me alsjeblieft weten!