[EG] Sander, bruin arabiertje omg. velddriel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eszy

[EG] Sander, bruin arabiertje omg. velddriel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 16:30

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb 6 jaar geleden een arabiertje (zonder papieren) gekocht in Velddriel. Hij werd verkocht door vlasakker arabians, maar voor zover ik me kan herinneren hebben zij hem verkocht voor andere mensen. Namelijk de eigenaar van de moeder van mijn paard.

Zij hebben hun merrie laten dekken door Bask Clasix van vlasakker arabians, en woonden ook daar in de buurt. En over de merrie zou ik graag wat meer informatie willen hebben. En een foto zou helemaal mooi zijn Haha!

Sander was een 14 maanden oude hengst toen ik hem kocht.
Zo zag hij er toen uit:
Afbeelding

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 21:12

Hey,

Sorry, het IS laat maarre, je hebt Sander van mij gekocht....
Heb je hem nog ??
Wat had je nog meer willen weten van hem ?

eszy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 22:34

Ja ik heb hem nog steeds :) alweer 9 jaar.
Ik was wel benieuwd hoe zijn moeder eruit ziet/zag. Ik weet niet of jij daar nog iets van weet?

marengo

Re: [EG] Sander, bruin arabiertje omg. velddriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 22:38

Goh, wat GOED zeg !!
Alles goed met hem ? Ben benieuwd hoe hij eruit ziet.
Jazeker weet ik dat, koffievos, met bles en twee half witte benen achter.
Ongeveer 1.38m. hoog, heel goed bewegen, en een mooi hoofd met mooie ogen, een goed stel benen.
We hebben altijd gedacht dat ze een Welshpony was.
Ze is nu in Zwitserland, als gezelschapspony voor een oude merrie, en af en toe rijpony voor de kinderen daar van 6 en 8 jaar oud.
Ik kan als je wil wel het telefoonnummer van haar oude eigenaar aan je opgeven, die moeten wel foto's hebben van haar....

eszy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 23:20

Is goed, graag :)
Ik kan je wel een foto mailen als je wil?

Het gaat heel goed met hem. Hij is erg lief. Doet eigenlijk nooit iets verkeerds. Hij is alleen erg lomp op zijn tijd. Staat rustig met zijn volle gewicht op een voet zonder het door te hebben.
Hij is wel erg gevoelig en zenuwachtig. Als alles is zoals altijd dan is het goed, maar als er ook maar iets kleins veranderd op de manege moet meneer daar weer heel erg aan wennen. En wegwaaiende blaadjes, eenden en schapen zijn dóódeng! _O- _O-

Komend weekend gaat hij verhuizen naar een rustigere stal, met nog maar 1 ander paard. Ook dat zal wel stressen zijn voor hem. Maar uiteindelijk beter denk ik.

Hij is uiteindelijk zo'n 1.45/1.48 hoog geworden denk ik. Niet heel groot, maar groot genoeg voor mij.

marengo

Re: [EG] Sander, bruin arabiertje omg. velddriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 23:49

Is ie toch 10 cm groter dan zijn moeder, en zo'n 7 cm kleiner als zijn vader....
Mja, dat kon zijn vader ook: zich te pletter schrikken van een dwarsliggende grasspriet, om dan doodleuk droog, zonder ervan onder de indruk te zijn langs de grootste, meest lawaaige, toeterende vrachtauto te lopen, of geen spier te vertrekken als deizelfde vrachtauto 2 centimeter langs hem heen rijdt.
Neee, dat bewegende blaadje van die boom 50 meter verder DAT is pas ECHT eng.......
PFFFTTTT.....
Ik zou graag een foto van hem zien anno nu: info@arabians.nl
Ik zal je morgen even het telefoonnummer van de oude eigenaar van moeders opzoeken, en doorgeven, of mailen.

eszy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 08:19

Ja grappig is dat.. waarvan je dénkt dat ie erg gaat schrikken, vindt ie helemaal niet eng.

Een tijd geleden vloog er een straaljager vlak over de manege tijdens het rijden. Ik had wel verwacht dat ik eraf zou vliegen, en elk paard in de wei sloeg op hol, maar sander bleef rustig door stappen :D En dan blaadjes inderdaad doodeng vinden ;)

Ik mail je even een foto.