[EG] 5-jr, schimmelmerrie en haar veulen (Best)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xIngex

[EG] 5-jr, schimmelmerrie en haar veulen (Best)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 17:57

Ik ben opzoek naar wat informatie over mijn schimmelmerrie.Ze is nu 5 jaar oud, en ik heb haar 3 jaar gelede ongeveer gekocht in Best.(De man had toen een bonte arabische hengst en heel veel friese paarden).Er kon een zadeltje op en je kan er mee, stappen en een beetje draven.Ze was echt zilvergrijs met bijna zwarte lange manen toen we haar kochten.Ze had vier witte gelijklopende voetjes.En een doorlopende bles.(ze is witter geworden en nu zie je het niet meer goed)

Afbeelding,

Afbeelding,

Ze heeft ook een veulen gekregen voordat wij haar kochten was het veulen net een aantal weken weg denk ik. Want toen ze bij ons op stal was zocht ze veel contact met een ander veulen(die net bij moeder vandaan was) en het leek net ofdat ze haar moeder wilde spelen.

Graag zou ik willen weten waar ze vandaan komt omdat ze geen papieren(wel paspoort) heeft....En ik ben gewoon benieuwd naar haar verleden, want het beestje heeft zo'n fijn karakter. Ook zou ik willen weten waar haar veulen is gebleven. Wij willen haar later ook laten dekken, dus ik ben heel benieuwd wat er nu is uitgekomen. Het enige wat ik weet(dat ook niet zeker) is dat het veulen waarschijnlijk de bonte arabier als vader heeft gehad.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-09-06 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag en gegevens in titel.

xIngex

Re: [EG] 5-jr, schimmelmerrie en haar veulen (Best)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 14:23

jammer dat nog niemand heeft gereageerd

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:27

Heb je al contact gezocht met de man waar je haar vandaan heb? De vader is als hij (bont is) geen volbloed arabier. Misschien kun je hem vinden via het NRPS o.i.d.
Succes met je zoektocht, ik hoop dat je wat kunt vinden

groetjes Kim

xIngex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 14:30

hey kim...het lukt me niet om contact te krijgen...dus k weet het ook niet....

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:32

je weet toch waar je hem gekocht hebt? Dan kun je toch proberen via die man meer informatie in te winnen?

D_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:38

Binckydenice schreef:
je weet toch waar je hem gekocht hebt? Dan kun je toch proberen via die man meer informatie in te winnen?

lijkt me ook een slim plan

xIngex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 14:48

Ja ik denk dat ik er een keer gewoon langsrij.....Maar ik had gehoopt dat iemand misschien haar had herkent...of dat de eigenaar van haar veulen is (wat nu wel een jaarling is) het verhaal herkende...Maar we gaan gewoon langs die ouwe eigenaar en dan zien we wel.....

wat denken jullie trouwens wat er in het beestje kan zitten??

Om mijn profiel staan een paar meer foto's

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 10:58

Stomme vraag maar als je je paardje 3 jaar geleden gekocht hebt en het veulentje toen al weg was bij haar hoe kan t veulen van haar dan nu een jaarling zijn?(wat nu wel een jaarling is)

mieamore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 14:56

lijkt mij dat het veulen nu ongeveer 2 1/2 a 3 jaar zou zijn.
en als je weet waar zij vandaan komt moet je gewoon langs gaan.

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 15:30

ja als ik goed tel kom ik ook op 3 jaar uit, maar dan is jou paard wel errrug vroeg ingereden als je haar al 3 jaar hebt en ze bereden was dan was ze al 2 jaar toen ze gereden was

xIngex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 16:02

K heb het nagekeken en ze was 2,5 jaar toen we haar gekocht hebben...Sorry rekenfout Knipoog ...Je kon er een zadel opleggen en keer een rondje draven en stappen, maar dat was het(ik vindt het ook vroeg hoor)...Zo heb ik het nooit gedaan...Maar we gaan er ook vanuit dat ze heel jong dus een veulen heeft gehad...K weet niet of het kwaad kan, maar ik vind het toch ook erg vroeg allemaal.....Tja handelaar he, zo krijg ik tenminste steeds meer het gevoel....

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 18:37

Ja want als je haar kocht toen ze 2.5 was en het veulen al afgespeent is moet je zo rekenen 11 maanden drachtig+zeg dat t veulen er 4 maanden bij gelopen heeft is 15 maanden terug rekenen van 2.5 dan was ze nog amper anderhalf jaar oud dat ze al drachtig was:S Ik zou ook degene is proberen te bereiken bij wie je haar gekocht hebt