[EG] Maestro zwart,bruine ruin

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Maestroo

[EG] Maestro zwart,bruine ruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 17:22

halloo,,,

een aantal jaar geleden hebben we Maestro gekocht een zwart/bruine ruin 2 witte achtervoetjes en aftekening op z'n hoofd van nu ong. 6/7 jaar stkm ong. 1.60m. we hebben hem gekocht bij Wetland horses in ik geloof Stolwijk, geloof een handelsstal. Maestro heeft geen papier en we weten niks over hem. we wisten toen alleen maar dat hij 3 jaar was en net zadelmak. ik zou graag meer willen weten, bijv: oude eigenaar(voor die handelsstal),evt ras of ouders.. ik ben heel nieuwschierig vooral naar het ras.. of wat er evt inzit..
hier wat foto's:

Afbeelding
z'n hoofdje

Afbeelding

hopelijk weet iemand meer ,,

gr. kayleigh

Maestroo

Re: [EG] Maestro zwart,bruine ruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 14:11

kent ook niemand wetland horses?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 09:05

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar het paard op de foto lijkt wat Gronings en aangezien je paard Maestro heet zou hij wel eens een nakomeling kunnen zijn van 1 van de Groninger hengsten waarvan de naam begint met een M.

Ik wil je geen valse hoop geven het is een gokje het kan ook heel goed een kruising zijn tussen een fries en een KWPN.
Heete hij al Maestro of heb jij hem die naam gegeven? en is hij ook gechipt? misschien dat het chipnummer bekend is bij een stamboek.
En kunnen ze je bij die Handelstal niet helpen aan de vorige eigenaar? of heb je dit al geprobeerd.
En als laatste zou ik je adviseren om heb op Marktplaats en speurders neer te zetten heb je wat meer kans dat iemand hem herkend. (tenminste als je dat nog niet gedaan hebt)

Maestroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-06 17:53

heey
bedankt voor de tips.. maar hij heeft geloof ik altijd al maestro geheten dus.. hij heeft wel een chipnummer. bedankt voor de tip ik zet hem wel op marktplaats Knipoog

jodoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 11:34

Pb moyra eens hier op bokt,die heeft contacten bij wetland horses..

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:20

hoihoi, toevallig kom ik hier te recht en zie mijn naam genoemt staan.. ik heb verschillende mensen van wetland horses op msn als je even pbs zal ik hun email adressen geven.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:22

owja misschien kan je wetland horses eens bellen.

nummer staat dacht ik op de site. www.wetland-horses.nl

Maestroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 11:09

kheb je een pb gestuurd ofnie?

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 12:10

volgens mij wel... maar ik heb het erg druk de afgelopen dagen je krijgt vandaag nog antwoord terug

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 18:00

Plaats de oproep anders ook eens bij het paard van Ome Loeks, dat is de toppic van de Groninger paarden liefhebbers.
Wie weet herkend iemand jou Meastro.
Weet je al wat meer van Wetland horses?

Maestroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 17:27

okee is dat ook op bokt dan..Tong uitsteken
jaa ik heb trouwens een emailadres gekregen van iemand die op wetland horses werkt dus die herkent hem misschien en van moyra.. zij vond het meer een tuiger lijken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:28

Ja dat zou ook kunnen idd, maar dat kun je zelf ook wel achterhalen als je zijn gangen bekijkt.

Kijk hier heb ik een site van foto's van Groninger hengsten.
De reden waarom ik vermoed dat de jouwe wel een Groninger kan zijn komt met name door zijn bouw zoals ik die zie op de foto.
Hij heeft de typische bouw die ik herken van veel Gerlinus nakomelingen.
De goed gekeurde zonen van Gerlinus heten Mats, Meinhold en Marengo de andere die ook zijn goed gekeurd zijn nog te jong om vader te kunnen zijn van jou paard.
http://www.feelfreefoto.nl/search.asp?serieid=28
En ook omdat jou paard Maestro heet, mannelijke nakomelingen krijgen namelijk allemaal een naam van de beginletter van hengst.

Wat betreft Peerd van Ome Loeks: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=34&t=467068&hilit=&start=1225
Als ik naar zijn hoofd kijk dan zou er idd wel tuigersbloed in jou paard kunnen zitten.
Heb je misschien nog andere duidelijke standfoto?

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 15:55

@ilegra

zoals ik maestroo zelf ook al duidelijk heb gemaakt er zit verschil in een tuiger en een tuiger.. in het dagelijks leven loop ik veel tussen de tuigers... en kwa bouw allemaal verschillend.
zal voor de grap eens linkjes plaatsen met verschillende tuigers en zou ik zeggen kijk en vergelijk...
tuiger 1
http://www.mijnalbum.nl/Foto=UPCNTLTK
2
http://www.mijnalbum.nl/Foto=DBYXMJIJ
http://www.mijnalbum.nl/Foto=BAZMHLCR

http://www.mijnalbum.nl/Foto=7B383WNU

http://www.mijnalbum.nl/Foto=DJORVMLU

ze zijn stuk voor stuk allemaal verschillend... en even het hoofd waar ik erg mee vergeleken heb

Afbeelding

en dit is meastroo.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:24

Sorrie even of toppic maar die leuke zwarte lijkt veel op mijn Gelderse Haha!
Wat is het er voor 1? (die foto met wie je vergeleken hebt)
Tja ik weet hoe tuigers er uit zien en ik snap het verband met een tuiger die jij legt bij Maestro heel goed. (Wij hebben zelf altijd tuigers gehad)

Ik heb ook even vergeleken namelijk Bloos
Ik zal hier even een foto plaatsen van onze Groninger jaarling [paard].
Afbeelding
Heeft ook zo'n bol profieltje nu nog niet extreem maar hij is nog niet volgroeid.
Verder zoals ik eerder aangaf kan het ook heel goed een kruising tuiger met fries zijn of zo.

Hopelijk heb je succes Maestroo met het vinden van de roots van je paard.

Maestroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 11:21

heey..

bedankt voor de tipS! en srry voor late reactie:P
maar ik heb dus even op die site gekeken.. en ik vind Meinhold wel een beetje dezelfde bouw hebben... maar Mats en Meinart.. vind ik nou niet egt dezelfde bouw hebben... maar bedankt voor jullie hulp Haha!