[PG] Gezocht 7-jarige grote bonte pony

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Caballos

[PG] Gezocht 7-jarige grote bonte pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 13:29

Ik ben op zoek naar een bonte pony, waarschijnlijk rond de 1.50m.
Hoe zal ik beginnen;

Het paardje is geboren met kerst 1998 op stal Best Western Echten. En 1 juni 1999 gespeend.
Het paardje is dus nu inmiddels 7 en een half jaar oud. En zal nu rond de 1.50m groot zijn.
Bont gevlekt, naar mijn idee meer wit dan zwart (bruin). Naar mijn idee was het een merrie (maar het is 7 jaar geleden en stom genoeg heb ik geen foto's van het veulen gemaakt!)
Ik heb de moeder van dit paardje, zij is 1.50m, 3 kleur bont en het ras is een criollo. Maar het veulen is zonder papieren verkocht(?), en dan is het ras onbekend natuurlijk.
Ik ben op zoek, omdat ik wil weten hoe het met het paardje gaat en of het op de moeder lijkt(qua gedrag enz), ook is het leuk voor de huidige eigenaar om te weten wie de moeder is van het veulen (lijkt mij). Ik heb al een eerdere zoektocht gehad, maar tot niets uitgelopen. Ik hoop echt dat ik het kind van mijn paardje vind! Dus heb je zo'n paardje of ken je zo'n paardje, twijfel niet en laat het me alstjeblieft weten! Ach gut

Lise81

Re: [PG] Gezocht 7-jarige grote bonte pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 11:02

Heb je ook geen foto's van de moeder of een beetje een idee qua aftekeningen van het bont?
Weet je ook naar wie ze destijds is verkocht?
(Ken namelijk wel een bont paard, waarvan ik niet weet waar ze vandaan komt enzo...maar goed daar lopen er wel veel van rond in nederland Knipoog )

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 11:13

Tja lastig he, ik heb een foto van de moeder ja, die zal ik wel door sturen. Helaas weet ik niet waar het veulen toen heen is gegaan, wat ik wel weet (in mijn herinnering) dat het veulen meer wit had dan zwart, 't was echt een leuk ding. Volgens mij was de rug in ieder geval wit. En iderdaad er lopen een hoop bonte vlekjes rond!

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 15:01

Dit is de foto van mijn merrie, de moeder van het bonte veulen (wat nu inmiddels 7 en een half jaar is)

Afbeelding

Maestroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 10:48

heeyheey...

ik heb een bont paardjee gehad... lucky luke.. ik weet nog waar hij staat...geen papier... maar wel rond de 1.60.. we hadden hem van een handelsstal wetland horses.. en daarnaa weer aan iemand verkocht ook in ridderkerk en nu staat hij er nog steeds... maar hij is wel wit met bruin, zwarte staart, zwart, witte manen en een bruin hoofd met een dunnen bles...
misschien..?

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 09:36

Hoi! Heb je misschien een foto van m?

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 15:46

Kijk is even in mijn profiel, zou dat hem kunnen zijn? (picasso)

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 15:50

off topic:hey best western echten die ken ik heb ik jaren geleden nog even gewerkt! was in de begin periode! kende de mensen toen erg goed!! maar goed het paardje ken ik niet en ik denk dat het knap lastig zou worden om het paardje weer te vinden! maar goed wie weet!! suc6 in elk geval!

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 10:33

Ik denk niet dat het Picasso is......... Ik had je andere topic (heet dat geloof ik) gelezen, dat je picasso zocht. Ik hoop dat je m vindt!

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 10:41

Wat leuk dat je daar gewerkt hebt! Jammer dat je ze niet herkent.....
Mijn paardje (moeder van 't veulen) liep daar ook lesjes mee, we begrepen dat toen we haar kochten, de meiden daar op stal het jammer vonden dat ze weg ging omdat ze heel erg lief/braaf was in de lesjes en buitenritjes in het bos. (ze is nog steeds heel lief! Knipoog )
Ze stond in de stal, buiten in de u-stal/hoefijzervorm, en ze keek tegen het gebouw aan waar de binnenbak en kantine was.
Er waren wel meer criollo's daar op stal aanwezig, ook ééntje die maar door 1 meisje werd gereden en daar mocht blijven staan (was een wildkleur merrie).
Bedankt in ieder geval voor je reactie en heel misschien schiet je nog wel wat te binnen, dat hoor ik het graag! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 11:13

schrok toen ik je oproep zag; ben nl erg lang bezig (geweest) het verleden te achterhalen van oki, mijn vorige pony. Is nu ook 7 jaar, bont, 1,46 meter, afstamming onbekend, merrie.

fotos: www.msnusers.com/toetje

patasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 10:24

hoi haike ik las net dit stukje van jou en dacht dat het meschien mijn oude pony meschien zou kunnen zijn als het een merrie is wil je meschien een foto naar mij mailen.
groetjes corrie

haike schreef:
schrok toen ik je oproep zag; ben nl erg lang bezig (geweest) het verleden te achterhalen van oki, mijn vorige pony. Is nu ook 7 jaar, bont, 1,46 meter, afstamming onbekend, merrie.

fotos: www.msnusers.com/toetje