[EG] Zarion, 25 jaar, donker bruine ruin

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AnjaL

[EG] Zarion, 25 jaar, donker bruine ruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 19:43

Zarion is 25 jaar oud. We zijn op zoek naar zijn geschiedenis. Dus naar zijn vorige eigenaren enzo.

Zijn gegevens =
Zarion, donker bruine ruin van ong, 1.75 m. Witte bles en achter twee witte voetjes.
Levensnummer = 81.7741
Geboortedatum = 26/4/1981
Fokker = fam. HAHM Kuylaars
Zijn vader is Pastrocio. Opa - Almoro, Oma - Donola
Zijn moeder is Farionetta. Opa - Bonaparte, Oma Arionette

Zover wij weten is hij in de springsport gebruikt waar hij een blessure aan heeft over gehouden aan zijn linker-achterbeen. Momenteel wordt hij door zijn eigenaresse Yvonne nog recreatief bereden waarbij hij met linksachter in het begin wat meer moeite heeft om mee te komen.
Vanaf zijn 18de levensjaar is hij in het bezit van Yvonne.
Hiervoor heeft hij een korte periode in de manege-lessen op stal Jasper gelopen in Beinsdorp.

Ken iemand hem? Heeft er iemand foto's of video materiaal over/van hem?

Zarion maakt het goed. Zijn toekomst zal bestaan uit zo lang mogelijk recreatief gebruik en daarna als alles mee zit nog een (paar) jaar in een paarden-rusthuis.

AnjaL

Re: (EG) Zarion, 25 jaar, donker bruine ruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 13:57

Ken dan helemaal niemand hem???????

AnjaL

Re: [EG] Zarion, 25 jaar, donker bruine ruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 20:47

Echt helemaal niemand?

Ik wil even benadrukken dat Zarion het echt goed maakt.

Momenteel is hij met zijn baas mee op vakantie in Drenthe. Vlak nadat hij weer terug is vertrekken we voor een lang weekend naar de Veluwe!

AnjaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 20:07

Met Zarion gaat het goed, ik ben benieuwd of er nog steeds niemand iets van hem weet.
Hij moet toch een geschiedenis hebben?
Volgende maand wordt hij 26 !!
In Mei mag hij weer mee naar de Woody Ranch in Uddel. Gaan we weer dagtochten maken!!!
Zie het profiel van YvonneP voor recente foto's!!!!

AnjaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 14:15

Inmiddels heb ik per prive-mail vernomen dat Zarion als manegepaard op de Waalmanege gelopen heeft. (Krimpen aan de Ijssel)
De eigenaresse YvonneP is nu in contact met twee mensen die daar gewerkt hebben met Zarion.
Natuurlijk zijn wij ook benieuwd naar verhalen over hem (van op de manege) en in zijn geschiedenis van hiervoor.
Wij denken dat hij rond zijn 13 de op de Waalmanege terecht is gekomen.
Dus nogmaals..... wie kent Zarion, weet wat over hem te vertellen of kunnen nog verder in zijn geschiedenis terug gaan?

Voor recente foto's, zie het profiel van YvonneP.

Zarion maakt het goed, geniet van de weidegang en is geestelijken lichamelijk in goede conditie.

AnjaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 12:21

Voor zijn 13de levensjaar moet hij ook bij iemand geweest zijn, ik hoop dat er mensen zijn die zich nog wat over kunnen herinneren. Alles is welkom. Voor foto's - zie het profiel van YvonneP.

Featherz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 16:12

Hallo,

Ik zat even te kijken en ik ken Zarion van het rijden bij Stal Jasper. Het enige wat ik je kan vertellen dat ik het een heel lief en leuk paard vond om op te rijden. Ik heb ergens nog wel foto's maar dan moet ik echt gaan zoeken en tja je hebt er denk niet zo veel aan omdat het een foto is van alleen zijn hoofd... Geef hem een dikke knuffel van mij.

Groetjes Vera uit Hoofddorp

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 11:34

Zarion was zelfs mijn buurman op Jasper!

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 20:26

Sorry ik ken Zarion ook alleen van de Stal Jasper tijd, was een erg leuk paard waar ik veel op het gereden toen! Leuk om te horen dat het goed gaat met hem. Succes nog met meer info vinden over hem!

AnjaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 13:07

Hier weer een reactie over een gelukkige Zarion.
Voor iedereen die een bezoekje wilt brengen. Via mij kunnen juliie in contact komen met de eigenaresse YvonneP (zij gebruikt haar account niet zo heel veel).

Momenteel woont Zarion in Nieuw Vennep - Stal Sanco.

De vakantie in Uddel is weer voortreffelijk verlopen en er bruizen weer plannen voor Oktober.

Wij zijn blij met jullie leuke spontane woorden over Zarion.

Hij is nog steeds dezelfde lieve, leuke "OUWE" dondersteen.

AnjaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 20:15

In het manege-forum ook een verzoek voor mensen die op de Waalmanege in Krimpen aan den Ijssel gereden hebben & voor mensen die Zarion kennen van voor die tijd!

AnjaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 12:09

GROOT NIEUWS !

Om nog verder in Zarion zijn geschiedenis te pluizen heb ik een mail gestuurd naar het nieuwe blad ROS.
Zij gaan een stuk plaatsen met foto's in de September uitgave!

OPLETTEN ALLEMAAL DUS

AnjaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-07 17:58

Zarion staat in het ROS-magazine van Oktober!

AnjaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 09:01

Zarion is met pensioen! Sinds November 2008 staat hij op een stuk land met s'winters een loopstal bereikbaar in Noordwijkerhout.

Hij is nu echt oud: geen spieren meer en aan de magere kant maar zijn ogen en manieren spreken boekdelen!

Zijn ogen fonkelen, als hij zijn hapje heeft gehad gaat ie schrapen omdat ie graag terug wil de wei op en als je hem dan laat gaan gaat ie in galop met een paar bokkesprongen snel terug naar zijn vriendjes.......

Hij zal zijn laatste tijd slijten zoals hij zijn leven begonnen is: op het land!

AnjaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 22:25

Lieve oude Zarion word 26 april 30 jaar oud!

Hij geniet nog steeds van zijn pensioen in Noordwijkerhout. Op het moment is hij wel heel mager want hij heeft zijn reserves nu echt verbruikt. Hopelijk mag hij nog een zomer mee en kan ie weer lekker bijkomen ........ afwachten dus ..........

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 22:36

hoi, ik ken zarion ook, maar alleen van de tijd van stal (buurman van lester) jasper en van nu.
hij staat bij mij op stal bij de paarden die met pensioen zijn.
het is wel echt een oudje hoor, erg mager, raar in zijn vacht, beenproblemen, hoefproblemen enz.
ik lees dit topic vandaag voor het eerst en had niet naar de datum gekeken dat je dit topic starte en was in de war want het moest haast de zarion zijn die ik ken maar de leeftijd klopte niet, pas na je laatste berichtje viel het kwartje dat dit een best oud topic is :P

AnjaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 22:47

Haha, die lieve oude Zarion. Tja zijn lichaam raakt een beetje op. Alleen zijn wil en geest niet. Zijn ik is nog vrolijk en hopelijk mag hij zijn 30stev verjaardag halen! Yvonne doet erg echt alles aan om hem zo goed mogelijk te begeleiden. Hij geeft zelf gelukkig heel goed aan wanneer hij niet happy is. Half februari was t even spannend. En eigenlijk blijft t zonatuurlijk. Alle dagen die hij nu nog mee neemt zijn mooi meegenomen.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 22:50

ik hoop ook dat hij de 30 mag halen :D
half februari had hij opeens een heel dik been toch?

AnjaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 22:52

En nog even over zijn vacht. Zolang ik m ken is hij al een aparte geweest. Zomers moesten we m scheren omdat ie een wintervacht had. S'winters had ie extra dekens nodig omdat ie zo dun zomervachtje had...... volgens mij is hij ook negatief getest op ouderdomsziektes enzo. Nu doet t er niet meer toe: hij is een taaie en zijn leven lang heel gezond geweest anders had hij deze leeftijd nooit kunnen bereiken.

Hij blijft mijn oogappel!

Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:27

misschien heeft hij de ziekte van cushing? ook lang haar etc.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:34

hij heeft nu wel heel erg lang haar, maar geen krullen, dat hebben ze toch ook net cushing?
yvonne was vandaag weer op stal en deed zijn deken even af, oeh ik schrok wel, zelfs door die lange haren zag je zijn ribben.
maar hij is nog goed bij de tijd, ik moest er even langs met lester terwijl zarion stond te eten, en oeh wat kan hij lelijk kijken :P
hoeven zagen er trouwens wel weer beter uit.

Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:00

Nou, mijn verzorgpaard verdenken we nu ook van cushing, maar er hoeft niet perce echte krul in te zitten.. dat lange haar vind ik al een symptoom.. vooral omdat ie in de zomer ook lang haar blijft houden.. En hoef problemen hoort er ook wel bij en dat magere ook.. en het komt vooral voor bij oudere paarden.. Helaas is mijn verzorgpaard nog maar 12 :( Maar het hoeft ook niet in een al te erg stadium te zijn he.. mijn verzorgpaard heeft die krulvacht nu een week. maar dat lange haar etc. al een paar jaar ;)

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:20

nog een paar jaar, ik weet weet niet hij dat nog mee mag maken, dus als hij het al heeft krijgt hij miss wel nooit die krulvacht.
het is iedere winter weer spannend of hij er goed door komt.
tot nu toe heeft hij deze winter weer gered, in de zomer komt hij steeds wel weer goed bij.

AnjaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 08:15

De winter is nog niet om .... zijn hoeven gaan weer beter en ook al zou hij iets hebben is het niet belangrijk meer..... yvonne verzorgt hem mega goed.

Volgens mij is zij een van de weinigen die 2 a 3 x per week haar dier checkt en seniorenvoeding komt geven. Tot nu toe is hij iedere winter zo mager geworden en trekt ie zomers weer bij. Sinds hij op de wei staat maakt ie overigens wel een mooi zomervachtje in de zomer en een wintervacht in de winter.

Bij cushing horen ook bulten boven de ogen (heeft ie niet), klokvormige buik (heeft ie niet). Beenproblemen ontwikkeld ie alleen als ie lang op de box staat (door ouderdomsartrose en dat is niet meer dan normaal als je bijna 30 bent). En zijn hoeven.... ja das dit jaar voor het eerst. Veel plassen doet ie ook niet waar we bij zijn dus qua cushingverschijnselen is het alleen een lange wintervacht die door zijn regendeken krult en rommelig is. Op zijn hals krult er niks en ligt t netjes. Bij cushing zie je het daar ook. Stel je krijgt nu die diagnose: geef je er geld aan uit, weet je het en kan je hem niet ander verzorgen dan dat je nu al doet. Wat moet je er dan nog mee. Krijg je er alleen maar extra kopzorgen bij.
Daarnaast is er in februari nog een dierenarts geweest die hem eigenlijk best goed vond voor zo'n oude dibbes en die hem voor zijn artrose niet op stal wilde houden. Hij heeft m gezien, ook zonder deken en heeft er niks over gemeld. Yvonne heeft er wel naar gevraagt maar het was niet relevant want hij zij ook dat hij zijn laaste dagen beter in zijn groep kan slijten dan op een stal waar hij veel meer kwaaltjes ontwikkeld. Misschien heeft ie nog een week? Misschien nog een zomer? Of een jaar? Wie weet? Hopelijk in ieder geval tot zijn verjaardag en een zomer zou mooi zijn.

Yvonne laat hem niet lijden want daar ie hij haar te dierbaar voor. Februari was al spannend omdat hij ook die zondag erg down was. Erna toen ie weer op de wei mocht bloeide hij weer helemaal op.

Hij geniet en das het belangrijkste.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:44

yvonne is idd de enige die ik vrij vaak zie van de seniorengroep, sommigen zie ik heel soms, en sommigen heb ik in de 2 jaar dat ik hier sta nog nooit gezien.