[EG]Manege (omgeving) Prinsebeek, Manuel bruine E-ruin !

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lovemaan

Berichten: 140
Geregistreerd: 18-01-05
Woonplaats: Apeldoorn

[EG]Manege (omgeving) Prinsebeek, Manuel bruine E-ruin !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 18:51

Hallo,

Al weer twee en een half jaar heb ik mijn pony Manuel nu. Ik ben heel benieuwd naar de vorige eigenaar(s). En evt. ook naar zijn ouders.

Ong. 3 jaar geleden heeft hij in een manege in Prinsenbeek gestaan. Het is een donkerbruine bijna zwarte (in zijn wintervacht) E-pony ruin. Rond die tijd zou hij ongeveer 3 1/2 - 4 jaar zijn geweest. Waarschijnlijk is het een draver. Hij had erg moeite met de galop en was 'oorschuw' (je mocht dus niet aan zijn oren zitten ). Links achter heeft hij 1 wit voetje en een paar witte haartjes voor op zijn hoofd.
Het schijnt dat hij miss naar de slacht had gemoeten.

Afbeelding
Zo zag hij er ongeveer rond de tijd dat hij in prinsenbeek had gestaan uit, alleen was hij waarschijnlijk magerder en had hij een een of andere schimmel infectie op zijn rug waardoor hij daar wat kale plekjes had.

Herkend iemand hem? Eventueel van een manege in (de buurt van) Prinsenbeek? Of kent iemand zijn vorige eigenaar, of ben je zijn vorige eigenaar? Dan zou ik het heel erg leuk vinden om wat van je/u te horen

fransje23

Berichten: 15428
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Re: [EG]Manege (omgeving) Prinsebeek, Manuel bruine E-ruin !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:59

Komt je pony niet bij de Bm stables vandaan? Die zitten in Prinsenbeek en handelen veel in dravers als rijpaard.

Ik weet niet of hij al gechipt was toen je hem kocht? Dan zou je het chipnummer kunnen mailen naar de NDR. Daar zijn chipgegevens van dravers bekend (indien je paardje daar jong genoeg voor is). Aan de hand van die chip kunnen hun zo zijn afstamming opzoeken.

Kijk anders eens op het forum van www.dravers.nl om te kijken het precies in zijn werk gaat en voor verdere gegevens als je de afstamming weet.

lovemaan

Berichten: 140
Geregistreerd: 18-01-05
Woonplaats: Apeldoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 19:14

Nee, helaas had hij nog geen chip. En ik geloof dat hij ook niet bij Bm stables vandaan kwam, maar echt bij een manege.

Maar iig bedankt voor je reactie =)

ikkesikke
Berichten: 32
Geregistreerd: 19-04-05

Re: [EG]Manege (omgeving) Prinsebeek, Manuel bruine E-ruin !

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 14:24

ik ken alleen een manege liesbos maar die grenst aan prinsenbeek.zal aan mijn zusje vragen of hij daarvandaankomt, die staat daar met haar paard

lovemaan

Berichten: 140
Geregistreerd: 18-01-05
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [EG]Manege (omgeving) Prinsebeek, Manuel bruine E-ruin !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 14:27

Ok =D ik ben benieuwd. Omdat het natuurlijk al een tijd geleden is dat hij daar heeft gestaan....