Een maand geleden heb ik (met erg veel spijt) mijn 14 jarige ruin proberen te verkopen. Het was in de eerste instantie nooit de bedoeling.
De mensen kwamen uit Rotterdam, en kwamen naar Drenthe om een jaarling merrie van ons te kopen.....
Toen ze de dam op kwamen met trailer en de hele famillie, keken ze als als eerste naar jester, mijn schatje..
Hun oudste dochter van elf jaar oud was helemaal verliefd op hem..
Ze had haar jongste zusje mee het land in genomen en jester likte dat kleine meisje bijna, joeg de andere pony's weg en ging zo staan van: kijk mij eens lief zijn..! Even rijden, en aan de jaarling kwamen ze niet eens toe..
Helemaal verliefd..Ik begon te denken aan het welzijn van m'n paard, hij is al bijna 15, en het leek allemaal zo goed. Ze zouden zo goed voor hem zorgen...
Toen ze hem wilden kopen heb ik alles verteld over zijn verleden...Hij is nerveus aangelegt en snel bang, mits hij je vertrouwd.. Hij heeft als hij stress heeft last van zijn rug, en dan moet je hem een poosje op de wei doen, dan is het weer goed...Hij is al bijna 15 nota bene. Maar ze vertelde mij altijd al probleem paarden te hebben gehad, dus dat ik me geen zorgen hoefde te maken..
Nadat ik hem vervolgens met heel veel tranen ingeladen heb, rijden ze de dam af, en voelde ik een steek van pijn van binnen. Ik had een hele sterke band met jester, ik reed hem zonder zadel of hoofdstel door de bak, en met het touwtje om z'n nek stuurde ik hem rond.. Zonder halster loopt hij mee overal naartoe, Springen kon die als de beste, echt een schat van een paard.
Na 3 dagen bellen met de mensen voelde ik me beter, ze vertelde via de telefoon dat het goed ging en hij was zo lief..Ik hoopte en dacht echt dat ik hier goed aan gedaan had..
Na die dagen hoorde ik een tijdje niets, todat ik het vreemdste en pijnlijkste telefoontje ooit kreeg...
Ze vertelde, We hebben een probleem..... want jester is niet wat we verwachten, hij was 'onhandelbaar' 'Levensgevaarlijk' en niet te vertrouwen..
Mijn adem stokte..HIJ WAS NOOIT ZO..!
Volgens hum trapte hij gericht, beukte hun staldeur kapot en was niet op te zadelen.
Ze hadden hem 3 weken op proef, Ze zouden betalen op afbetaling, en we hebben een contract getekend...Het aller domste was dat ik het paspoort heb meegegeven, anders mochten ze hem niet vervoeren..
We zouden hem ophalen op vrijdag, zodat hij weer thuis kon komen. Twee dagen voor vrijdag belde ze dat ze niet thuis waren dus konden we hem niet komen halen. Achteraf blijkt dat hij op diezelfde dag daar is weggehaald door de huidige/ nieuwe eigenaar. Als gezeldschapspaard.
Het kwam er dus op neer, dat hij 'weggegeven is' aan mensen die goed voor hem zouden zorgen..!
Ik knapte van binnen...WIE KAN MIJ HELPEN?...!!
Ze willen mij niet vertellen aan wie ze hem weggedaan hebben. Eerst vertelden ze dat ze hem naar Soest 'Rusthuis' hebben gebracht, omdat hun dierenarts heeft geconstateerd, dat hij nooit meer bereden mocht worden.
Dus ik bellen naar Soest, Kreeg een ontzettend aardige meneer aan de telefoon, die vertelde mij dat de paarden die daar komen, ouder moeten zijn dan 20 jaar. Dus het kon niet kloppen. Nadat die meneer voor me gekeken heeft bij de lijst nieuwe paarden bleek hij er niet tussen te zitten.
Ik zat dus weer op een dood spoor...
We hebben aangifte gedaan van diefstal, verduistering, maar de politie kan niets doen, bahalve ervoor zorgen dat we ons geld terug zouden krijgen...
MAAR IK WIL MIJN MAATJE TERUG...! het geld kan me niks schelen, al moet ik het opnieuw betalen voor de nieuwe eigenaar, als dat ervoor zorgt dat hij weer vrolijk thuis in onze kudde loopt, doe ik dat..!
SIGNALEMENT JESTER:
Naam op papier: JOKER
Afstammeling: DUKAAT x ABGAR x FARN
Kleur: BRUIN, ZWARTE MANEN, 2 WITTE HOGE ACHTERBENEN, BREDE BLES UITEENLOPEND BEIDE NEUSGATEN. WITTE STREEPJES OP VOORBENEN, (van de peesbeschermers..?)
Leeftijd: 14 JAAR, BIJNA 15
ERG NERVEUS AANGELEGT PAARD, PITTIG ONDER HET ZADEL, SUPER SPRINGTALENT, hekel aan dresuur. Als hij eten krijgt of verveelt zich, slaat hij met z'n hoofd op en neer in. Dat is wat mij tot hem aantrok, en daardoor werd ik verliefd. Hij had gewoon een leuke tik. KLAPPEREN met het bit in zn mond, zodat slijm je om de oren vliegt..EEN KARAKTERPAARD, maar met een goed hart..SCHUURT graag na het rijden het zweet van zijn hoofd aan jou af..
Hier meer foto's...WIE HELPT
http://www.mijnalbum.nl/Foto=JB7CSATM[
http://www.mijnalbum.nl/Foto=PFLJKR3N
VOOR ECHTE SERIEUZE REACTIE'S...MAILEN NAAR
minimagnum007@hotmail.com
DAN KRIJG JE MEER, EN DUIDELIJKERE FOTO'S....staan nu niet op mijn computer..
Iedereen die dit leest..Dank jullie wel...