Nessy is omstreeks 1995 bij ons op de manege gekomen als nieuw manegepaard.(rvs De Hoge Devel te zwijndrecht)Ze kwam van een handelaar en was erg mager en zat slecht in haar vacht.
Nessy was toen schat ik 6 jaar oud.heeft een BWP stamboekpapier (Belgisch Warbloed Paard)en had een schofthoogte van +-1:70 en was rank gebouwd.
aftekeningen: kolletje +snebje ,2 witte sokjes achter(linksachter witte hoef)
maar ze viel het meest op door haar gedrag.ze was erg eenkennig en daardoor niet te handhaven als manege paard.ze was lastig met zadelen (kon dan slaan of bijten)en in de lessen was ze loperig.(stond op de manege bekend als "vals")
ook met poetsen was ze lastig,erg gevoelig voor harde borstels maar de aandacht vond ze erg prettig.ze hing zeer aan de verzorger en ik kreeg erg veel voor elkaar bij haar.
ze heeft ook dat jaar nog op utrecht gestaan voor een beenbreuk (dacht linksvoor)daar is ze wel van hersteld ze hebben 4 schroeven in dat been geplaatst wat toen nog best zichtbaar was omdat dat been wat platter leek de schroeven zijn in het been gebleven.
wie weet wat er na 1996 (na het vertrek van de manege)met haar gebeurd is.laat het me weten(mag ook via pb)