[EG] Oude eigenaren gezocht van Shetlander's Henkie en max

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MaxEnHenkie
Berichten: 10
Geregistreerd: 25-10-23

[EG] Oude eigenaren gezocht van Shetlander's Henkie en max

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-23 12:55

Omdat ik toch wel met wat vragen zit betreft het verleden van mijn 2 shetlanders, wil ik een poging wagen om te kijken of ik hier meer informatie kan krijgen.

Shetlander 1:
Max (paspoort naam is Max Van 'T Helder), is een inmiddels 19 jarige (15 april 2004) Bruin bonte shetlander ruin. Hij is vrij opvallend door zijn heterochromia (1 blauw en 1 bruin oog). Ook is hij te herkennen aan witte haren die rond zijn neus lopen, ik vermoed dat er vroeger een halster te strak heeft gezeten, waardoor er een litteken is ontstaan. Ik heb hem 5 jaar geleden In beers (NB) bij een handelaar vandaan gehaald.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding




Shetlander 2
Henkie (Paspoort naam is Skippy Schoonewille) is een 8 jarige (19 juni 2015) is een vosbonte shetlander ruin. Hij heeft vij aparte aftekeningen en ook hij heeft heterochromia (minder duidelijk als Max). Zijn laastste 3 jaar zijn bekend voor mij.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


(Kwaliteit van foto's is bagger geworden met uploaden)
Meer foto's zijn uiteraard mogelijk.

YvonneV
Berichten: 8782
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 10:57


MaxEnHenkie
Berichten: 10
Geregistreerd: 25-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-23 10:59


Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [EG] Oude eigenaren gezocht van Shetlander's Henkie en max

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 14:43

Ik heb geen tips voor je, maar wat een beauties heb je! En die witte cirkel haren om zijn neus, wat sneu dat hij waarschijnlijk idd een te strak halster altijd om heeft gehad. Bizar dat dat niet is weggegaan.

MaxEnHenkie
Berichten: 10
Geregistreerd: 25-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-23 10:58

Monique1963 schreef:
Ik heb geen tips voor je, maar wat een beauties heb je! En die witte cirkel haren om zijn neus, wat sneu dat hij waarschijnlijk idd een te strak halster altijd om heeft gehad. Bizar dat dat niet is weggegaan.


Dankjewel! :o En helaas is het echt een permanent iets. Ik scheer ze in de winter, en die haren komen altijd terug helaas