Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Annekeee schreef:Ik heb een kep italia op mijn ovale hoofd.
Tja... hoop geld máár wat is nu paar €100 en een goed beschermend koppie...?!
Liever een na een val een goed passende cap moeten kopen dan
Ernstige letsel en dat ik denk had ik die paar €100 maar uitgegeven. (Al weet je natuurlijk nooit of de klap minder had zou zijn geweest)
Wat ik wil zeggen, een cap is veiligheid, een dure uitgaven, maar in mijn ogen wel van levensbelang. Veiligheid op 1!
Dus als je cap aan vervanging toe ja gewoon gewoon dezelfde kopen
shirleyp schreef:- Samshield (wel duurder) pas echt top en staat mooi! Biedt ook meer ventilatie dan de Charles Owen.
Dioxide schreef:Veiligheidsstandaard is veiligheidsstandaard en daar voldoen alle caps gewoon aan. Dus of jij nu een BR van €80,- hebt of een KEP van €600,-, ze voldoen aan dezelfde standaard qua veiligheid.
kevinsky schreef:Werkt in een ruitersportzaak
Voor ovale hoofden: uvex, casco, Charles Owen, kepp en samshield zijn dan echt top. Soms kom je met harrie horse weg, maar pas op dat ondanks dat de cap aansluit je niet te veel ruimte aan de zijkant houd waardoor je cap nog heen en weer kan wiebelen. BR hangt echt van het model af welke je pakt
Zelf een ovaal hoofd met een chronische bult er op (iets te had m'n hoofd gestoten) en ben dol op mijn uvex cap
M_V_1994 schreef:Zo'n herkenbaar probleem!
Ik heb ook een ovaal hoofd en heb altijd moeite met het vinden van een nieuwe cap.
Vorig jaar was het al ellende om iets passends te vinden en nu was die cap kapot gegaan. Dus ik zag de bui al hangen.
Ben toen in verschillende winkels weer geweest en heb echt werkelijk álles op gehad, haha. Wat een ellende.
De caps van Decathlon zijn kwalitatief prima en idd ook heel ovaal. Helaas alleen wat minder diep en met mijn hoge voorhoofd dus niet geschikt. Ook Busse, BR (Centaur), HKM, Horka etc. vielen bij andere winkels af omdat ze gewoonweg teveel ruimte aan de zijkant over lieten.
Wat bij mij wel goed zat was dus wel die Harry's Horse (zowel model challenge als chinook), Charles Owen, Samshield en KEP Italia. Maar waar mijn keuze uiteindelijk op is gevallen is One K. Een relatief nieuw merk dat qua kosten wel iets hoger is nog dan Charles Owen helaas. Het was voor mij ook even slikken, maar vond uiteindelijk wel dat een cap vooral veilig moet zijn. En daar ik toch 4x in de week rij, wordt ie wel vaak gebruikt. Heb er nu paar keer mee gereden en ben er helemaal weg van! Heerlijke ventilatie en zachte padding en super mooie look. Was het hogere bedrag meer dan waard. En nu maar gewoon niet meer vallen, haha.
Beste advies blijft natuurlijk wel: ga passen, hihi. Mijn ovale hoofd is natuurlijk niet het jouwe. Maar gelukkig zijn er zeker wel wat mogelijkheden! Succes met je zoektocht! Ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat vinden/kiezen als het zover is