Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight
Onali schreef:Je wilt dus eigenlijk gewoon geen reacties.
Enige zinvolle bijdrage; les nemen.
Happyhrs schreef:Onali schreef:Je wilt dus eigenlijk gewoon geen reacties.
Enige zinvolle bijdrage; les nemen.
Les is hier nergens te vinden, ook niet iemand die aan huis zou kunnen komen helaas. ( ik heb al een keer een oproep geplaatst) Ik heb geen trailer / auto met trekhaak, En lees even goed voordat je zo reageerd ik vroeg om tips of eventuele oefeningen. Dus dit was niet nodig..
Avalanche schreef:Ik denk dat het wijs is als je hier iemand bijhaalt. Ik vind je omschrijving veel te algemeen om hier tips te kunnen geven.
Verder snap ik je opmerking over haat niet zo. Dat wordt vaak geroepen als mensen kritiek geven of het niet met je eens zijn, maar dat is geen haat, dat is gewoon mensen die anders denken dan jij. Je kunt niet op een forum komen en verwachten dat iedereen hetzelfde denkt, en het is juist van mensen die anders denken dat je heel veel kunt leren
Onali schreef:Ik weet niet in welke omgeving je zit.
Je openingspost is ontzettend defensief geschreven, je nodigt niet echt uit om mensen met je mee te laten denken.
Vandaar mijn reactie.
Kwa les verder, zoek eens op FaceBook naar de grondwerk/ VDgroepen, zitten genoeg mensen in die je eventueel verder kunnen helpen kwa lesgevers.
Jessix schreef:Neem eens een paar lessen van iemand die jou aanspreekt. Dat heeft mij erg goed geholpen in de start naar grondwerk. Ik was toen al ergens in de dertig en had al een behoorlijke rugzak aan paarden trainen en opvoeden. Ik had net een jong paard en wilde een jaartje grondwerk doen en dan vooral in de NH richting. Dat paard had vooral behoefte aan duidelijkheid en structuur, dus ik heb mede daarom gekozen voor Parelli. Dat had een goed online lesprogramma en instructeurs die ook aan huis kwamen. Voor al de lessen thuis en de daarbij behorende simulaties hebben echt een nieuwe wereld voor mij geopend. Heel leuk en leerzaam. Daarna ben ik meer richting het dressuurmatige grondwerk gegaan en heb daarbij weer een andere lesgever gevonden. Die heeft me ook begeleid het zadel in. Nu neem ik nog wel eens een enkele les als ik ergens tegenaan loop of juist ter inspiratie.
Dus kijk wat en wie bij je past en ga les nemen. Je zult zien dat je dan echt stappen kunt gaan zetten.
Leo schreef:Tja je zegt zelf ook: ieder paard is anders. Sommige paarden vinden het gewoon niet leuk en / of zien er het nut niet van in.
Begin sowieso super klein en simpel (bijvoorbeeld een target aanraken met de neus) en reageer altijd, ook bij een kleine reactie of poging van je paard, súper enthousiast. Reageer alsof ze een wereldrecord heeft gebroken en vertel hoe fantastisch knap ze is!
Zoek ook naar de beloning waar ze écht iets voor wil doen. Ik gebruik Tiny Treats of gewone vitalbixbrokjes voor mijn pony maar voor nieuwe of moeilijke dingen stukjes mandarijn, daar doet hij nog meer zijn best voor want dat is het beste lekkers van de wereld in zijn ogen
Ook is je eigen timing essentieel, je moet jezelf oefenen om heel consequent en goed te timen, vooral in het begin. Want anders kan het zijn dat je paard je niet begrijpt. Want wanneer is het nu goed wat ze doen. En sommigen verliezen dan hun interesse.
Gebruik je een clicker?
Probeer ook niet te veel te doen in het begin. Start met één of 2 simpele oefeningen en doe die kort. 5 minuten, 10 minuten en dan klaar. Herhaal dat elke dag even tot ze het snapt. Zo kun je langzaam uitbreiden in tijd en andere oefeningen.
Avalanche schreef:Ik heb je reacties gelezen
Dan nog is het veel te vaag omschreven om tips te kunnen geven, en de andere oplossing is les, en blijf ik de opmerking van geen haat nogal onzinnig vinden.
En soms weten mensen het ook gewoon beter daar kun je dan heel defensief op reageren, maar je kunt er ook heel veel van leren, en zelf beter worden.
BaileyMix schreef:Happyhrs schreef:Ik heb dyslexie. Dit is niet echt nodig om te reageren.
Heel onsympathiek naar andere mensen met dyslexie om dit op dyslexie af te schuiven.