Jet schreef:Hoe zit het tussenschot aan de voorkant vast? Alleen aan de onderkant in de bodem of ook nog aan de lange voorstang? Ik persoonlijk vind dat laatste wel nodig.
Die ene achterstang die nu niet goed past, is te stellen met iets dat je in de roestige "schroefje" zet, dan zal die ook wel dieper in de wandhouder gaan.
Ik krijg een beetje de indruk dat zowel de voorstang als het tussenschot als de achterstangen origineel niet bij deze trailer horen.
En ik zou voor ook twee stangen laten plaatsen zoals achter nu al is. Die komen met een speciaal tussenstuk aan de voorkant van het tussenschot, daarmee zet je het dan ook aan de bovenkant steviger vast aan de wanden zeg maar. Dan ook gelijk die veiligheidsdingen voor aan de buitenkant van de trailer laten plaatsen, heb je ook geen probleem meer als ze wel over de voorboom heen komen.
Deze voorstang lijkt me meer gebruikt te zijn zonder tussenschot, maar dan hoort er ook zo'n lange achterstang bij. En dan dus geen tussenschot en maar 1 paard vervoeren. ( of merrie met veulen, veulen los als je dat echt zou willen).
Het tussenschot zit zowel in de bodem als aan de voorstang. Deze hangt erin als het ware. Zit ook aan beide kanten via buiten aan de trailer vast. Geen idee of het origineel is, het past wel precies allemaal, maar heb ook het idee dat het een keer te strak is aangedraaid als je naar de barstjes in de lak kijkt. Dat de achterstang niet goed past komt waarschijnlijk door de wanden die een beetje wijd staan. We gaan de achterkant (waar wat kleine scheurtjes in zitten) een flinke versteviging geven zodat dit allemaal weer wat meer naar binnen komt te staan. Denk dat de achterstangen daarna prima zullen zijn.
Oh en misschien geen verrassing: de bodem moet er helemaal uit, is volledig zacht. Erg balen want het is een dubbele vloer die beide helemaal aan gort zijn.
Als de vloer vernieuwd is gaan we naar het buizensysteem kijken. Nu inderdaad de twijfel of we de voorstang en het tussenschot dan moeten vernieuwen of dat we het zo laten. In principe kan de stang vanaf buitenaf los gemaakt worden, dus als je een sterk persoon en een sleutel hebt moet het allemaal los kunnen in situaties van nood. Dit is nog even een twijfelgevalletje dus.