Gezocht zwarte auto met blauwe trailer Roelagerweg Ter Apel

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mka

Gezocht zwarte auto met blauwe trailer Roelagerweg Ter Apel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-20 09:33

Niet geschoten is altijd mis , dus ik probeer het eens via dit forum.

Ik zoek de auto met paardentrailer die vrijdag 3 juli zo tussen 16:15 en 16:25 net een km noordoostelijk van Ter Apel over de Roelagerweg tussen het Ruiten Aa Kanaal en de Sellingerstraat gereden heeft. Vermoedelijk een zwarte auto met blauwe trailer. Bij nader doorvragen denkt mijn zoon een hogere Volvo en eerder wat donker blauw dan lichtblauw.

Gistermiddag is mijn puberzoon van de weg geraakt bij het passeren van een auto met een paardentrailer. Hij had net een fiets van de fietsenmaker opgehaald en fietste dus met een extra fiets aan de hand naar huis.
Er zou een auto met trailer zonder vaart te minderen op hem afgekomen zijn waardoor hij met die twee fietsen acuut de kant ingedrukt te zijn. Ik begrijp best wel dat je met een volle paardentrailer niet met hoge snelheid de kant kunt induiken, maar als het verhaal klopt begrijp ik niet dat je met een paardentrailer zo hard door een smalle laan rijd terwijl je ziet dat een tegenligger ook meer ruimte nodig heeft. Je moet tenslotte ook kunnen uitwijken voor grotere bulkvrachtwagens en tractoren die daar ook vaak rijden. Had mijn zoon niet de kant in geschoten, had de trailer (hopelijk) een noodstop gemaakt wat denk ik ook niet zo fijn is voor een paard in de trailer (even aangenomen dat er een paard in stond).

Hij is flink onderuit gegaan, aantal schaafwonden en er mag weer een fiets terug naar de fietsenmaker.
Het adres waar beroepsmatig regelmatig paardentrailers vandaan komen heeft mijn vriend meteen even gebeld, maar daar lijkt op dat moment geen trailer-combinatie in deze kleuren vandaan gekomen te zijn.
Is natuurlijk niet uit te sluiten dat in de snelligheid dat het gebeurde hij het een en ander door elkaar haald en zwart misschien donkergrijs moet zijn , of dat er ergens anders blauw op de auto of trailer zat. Hij heeft in ieder geval niet kunnen zien wie (man of vrouw) achter het stuur zat (maar ik vind het door de weerspiegeling ook altijd moeilijk om mensen te herkennen achter het stuur).

Omdat wij nu alleen maar met het gemopper zitten en alleen maar 1 kant van het verhaal horen zou ik graag willen weten wat de versie is van de bestuurder. Gaat me dus niet om het verhalen van de schade, zal tot een paar tientjes beperkt zijn en dat zal me worst zijn, maar vooral of het "puberverhaal" klopt of dat het toch net iets anders in elkaar steekt.

Ik ga er even vanuit dat de bestuurder bij het passeren niet meer in zijn of haar spiegel gekeken heeft, want dan had de persoon gezien dat hij gevallen was en dan was hij/zij vast en zeker even gestopt.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Gezocht zwarte auto met blauwe trailer Roelagerweg Ter Apel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 15:55

Aangezien er geen juiste forumdeel is voor dit topic zijn we genoodzaakt om dit topic op slot te zetten.