[PG]Gelderse merrie Jakula (10-15 jaar)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

emilyslaluna

[PG]Gelderse merrie Jakula (10-15 jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-20 13:23

Namens een stalgenoot op zoek naar deze merrie:

Afbeelding

Afbeelding

Wat de stalgenoot weet is:
Naam: Jakula (niet zeker of het zo geschreven is)
Geslacht: merrie
Ras: Gelderse
Leeftijd: tussen 10 en 15 jaar, 8 jaar geleden zadelmak gemaakt.
Laatst gekende eigenaar: Henk van Arkel, toen wonende in Boerdonk maar is destijds verhuisd naar Amsterdam.
De eigenaar heeft mee gedaan aan het programma Bouwval Gezocht.

Reden van zoektocht: stalgenoot is altijd gek geweest op het paard. Paard kon perfect samen met haar Fries en aangezien ze op zoek is naar een tweede paard, is ze benieuwd of deze merrie toevallig te koop staat.

Hopelijk kan iemand haar verder helpen!
Laatst bijgewerkt door C_arola op 21-04-20 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast naar de regels

karibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:48

Dag TS,
.
Ik ben nog steeds de eigenaar van Chakula. Wat leuk dat er op gereageerd wordt, maar ze staat helaas voor je stalgenoot niet te koop. We hebben haar nog steeds in bezit en over 2 weken is ze uitgeteld van haar 2e veulen. Ze loopt bij ons achter het huis samen met de gelderse ruin en een haar 2 jarige dochter

De merrie is inderdaad een gouden merrie. Mijn vrouw dankzij deze merrie weer vertrouwen gekregen in paardrijden. De merrie is alert maar bomproef. Op de Gelderse sportdag won ze ook nog een beker als meest veelbelovend springpaard. Ik had er thuis alleen een paar balkjes mee gesprongen en voor de lol opgezadeld voor een parcours. Soepel sprong ze over allerlei hindernissen heen alsof ze nooit anders had gedaan. En met elke balk hoger ging ze beter er overheen.

Haar dochter is heel hard gegroeid en meet nu al 1.70. Ze heeft in de opfok een klap gehad van een merrie waardoor haar schouder is gebroken. Ze herstelt wel maar de vraag is of dit uiteindelijk helemaal goed komt.

Staan jullie nog op dezelfde stal? Dit was voor ons wel de beste opfokstal/pensionstal ooit! Wat een goede zorg en fijne omgeving. We hebben ook andere paarden daar tijdelijk gestald gehad. Graag hadden we de twee jarige daar ook gebracht.

Voor een liefhebber van koffietijd. Ze figureert hier vaak op de achtergrond tijdens een item.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

emilyslaluna

Re: [PG]Gelderse merrie Jakula (10-15 jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-20 09:54

Wat ontzettend leuk dat u reageert! Daar zal mijn stalgenoot erg blij mee zijn! Ik heb haar uw bericht doorgestuurd. Heeft u eventueel een mailadres of telefoonnummer die ik aan haar kan doorgeven? Die mag u zeker via pb naar mij doorsturen als u dat zou willen :o

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: [PG]Gelderse merrie Jakula (10-15 jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 16:04

Aangezien de merrie is gevonden plaats ik hier een slotje. Verder contact zou via pb kunnen gaan.