[PG]Zwarte merrie Bernica (Plain's Liberator x Farao)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Canon

[PG]Zwarte merrie Bernica (Plain's Liberator x Farao)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-19 10:13

Ik ben op zoek naar Bernica..
Kleur: Zwart, vier witte voeten, brede bles smal inlopend naar rechter kant neus.
Afstamming: Plain’s Liberator x Farao
geboren in 2006, dus inmiddels 13 jaar oud.

(Middelste paard, rood halster.)
https://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/417212
https://www.kwpn.nl/database?Paard=P-399821

Afbeelding

Ik wil het toch eens gaan proberen..

Bernica is in 2011 met drie anderen vanuit Bennekom vervoerd naar een manege in Vaassen waar zij met twee anderen te koop is aangeboden. De oorspronkelijke vierde van het stel, ster-merrie Desiree, is doorverkocht naar America. Zij heeft nooit in Vaassen gestaan, en ik heb haar zelf ook niet gekend.. De paarden die overbleven waren zijn Bernica, Diamant en Briljant. Ik heb Bernica en Diamant samen naar een man en vrouw zien gaan, de paarden zouden een tweespan gaan vormen. Door research weet ik inmiddels 2 jaar dat Diamant overleden is.. Zowel de man als de vrouw zijn voor mij verder onbekenden.

Briljant, daar gaat het erg goed mee. Zij is alweer bijna 9 jaar mijn aapje. De foto’s zijn gemaakt op de dag dat ze officieel bij ons gezin is gaan horen. Wij reden destijds lessen op de manege waar zij te koop stonden. Ik ben benieuwd hoe het met Bernica is en zou het leuk vinden, desnoods eenmalig, contact te hebben met de huidige eigenaar/eigenaresse en de twee met elkaar door de jaren heen vergelijken. Het ultieme idee zou zijn dat ze elkaar weer zouden kunnen zien. Maar voor nu ben ik gewoon benieuwd hoe het met haar is! ☺

De stal waar zij zijn gefokt in Bennekom bestaat niet meer, de fokker zelf is overleden in 2015. Ik heb geen idee waar de oude eigenaar van de manege in Vaassen nu is, de stal heeft een nieuw management en de oude eigenaar heeft ook en vrij hoge leeftijd inmiddels, plus dat deze echt spoorloos is.. Onze verkoper was een simpele tussenpersoon. Dus de wegen lopen daar allemaal een beetje dood voor mij. Bokt is een van mijn laatste troeven in de hoop op contact. Kent iemand haar of heeft iemand haar gezien?

Het zou zo mooi zijn haar terug te zien via deze weg.. O:)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door C_arola op 18-10-19 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast naar de regels

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 10:21

Volgens de KWPN Database is ze in 2013 nog op de keuring in Oost Ede geweest.
In 2014, 2015 en 2016 heeft ze veulens gehad.
2014 een hengst (Jasper) van Ditisem. Deze is overleden.
In 2015 en 2016 twee merries van Uregent: Kernica en Lernica.
Misschien kun je aan de hand van hun gegevens ook Bernica opsporen.

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-19 10:26

Cayenne schreef:
Volgens de KWPN Database is ze in 2013 nog op de keuring in Oost Ede geweest.
In 2014, 2015 en 2016 heeft ze veulens gehad.
2014 een hengst (Jasper) van Ditisem. Deze is overleden.
In 2015 en 2016 twee merries van Uregent: Kernica en Lernica.
Misschien kun je aan de hand van hun gegevens ook Bernica opsporen.

Wat een onwijs snelle reactie! :oo Dankjewel!!
Grappig dat ze in Ede is geweest.. Dan was ze toch weer dicht bij huis in die tijd..
(Ik kan zelf die extra data niet inzien, dus je helpt mij enorm.) Ik ga snel verder zoeken met de info die je hebt gegeven.

Onwijs blij mee! *\o/*

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 10:30

Heb ook al even gekeken, zijn beide veulenboek en van 2013 staan geen keuringsuitslagen online. Misschien kun je via de hengstenhouder van Urgent wat te weten komen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: [PG]Zwarte merrie Bernica (Plain's Liberator x Farao)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 10:31

Of aan een keuringsboekje van 2013 in Oost-Ede zien te komen.
Daar zal de naam van de eigenaar ook wel in staan :j

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-19 10:43

Jord schreef:
Heb ook al even gekeken, zijn beide veulenboeken van 2013 staan geen keuringsuitslagen online. Misschien kun je via de hengstenhouder van Urgent wat te weten komen?

Dat is geen gek idee..! Oude keuringsuitslagen van met haar fokker (dus van vóór 2011) heb ik wel kunnen vinden. De rest inderdaad niet.. Ik ga het via de hengstenhouder van Urgent eens proberen. Goeie tip! :)) Dankjewel!

Cayenne schreef:
Of aan een keuringsboekje van 2013 in Oost-Ede zien te komen.
Daar zal de naam van de eigenaar ook wel in staan :j

Slim! Ik even gezocht en in ieder geval al één mailadres via de KWPN Tuigpaarden-Oost kunnen vinden..
Hopelijk kunnen zij mij ook weer verder helpen. :)*

Wat een tophulp! Zo blij! :D

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 10:43

Yep maar ik zou gewoon Freek Saris even benaderen, Urgent heeft niet veel gedekt dus hij kent vast de meeste nakomelingen wel.

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-19 10:51

Jord schreef:
Yep maar ik zou gewoon Freek Saris even benaderen, Urgent heeft niet veel gedekt dus hij kent vast de meeste nakomelingen wel.

Oh nog beter..! _/-\o_
Ik ken vrij weinig namen van al die eigenaren e.d. omdat de mijne echt een familiepaard is geworden en ik buiten enorm fan van het ras, niet meer weet van de stamboeken e.d. dan ik gevonden heb. :D Maar het interesseert me wel enorm!

Ik voel me plotseling echt meters dichterbij gekomen in een half uurtje tijd. :D Daar ben ik echt dankbaar om!

Jord

Re: [PG]Zwarte merrie Bernica (Plain's Liberator x Farao)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 10:57

Ben benieuwd of je dit paard gaat vinden, ik heb ook al wel een idee wie de fokker uit Bennekom was P?

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-19 11:31

Jord schreef:
Ben benieuwd of je dit paard gaat vinden, ik heb ook al wel een idee wie de fokker uit Bennekom was P?

Ik ook. Ik zal je anders op de hoogte houden, lijkt me leuk! Ben er al aardig wat jaartjes op een laag pitje mee bezig geweest.. In het begin voor de geschiedenis van de mijne, maar het zou nu wel mooi zijn echt serieus iets te bereiken en deze in levende lijve terug te vinden :o

Haha, ik ben benieuwd wie je in gedachten hebt.. :D (Dat kunnen vast nooit veel anderen zijn..) ;)
Ik heb de fokker persoonlijk niet gekend. Maar de naam vergeet ik nooit meer na alle zoek-pogingen. En ik heb wel eens getwijfeld zijn vrouw te benaderen met een brief en foto's te laten zien van mijn monster, gewoon zodat ze weten dat ze goed terecht is gekomen. Maar ik heb die benadering nooit durven maken..
Ik ken hun hele situatie niet.