Kleur: Zwart, vier witte voeten, brede bles smal inlopend naar rechter kant neus.
Afstamming: Plain’s Liberator x Farao
geboren in 2006, dus inmiddels 13 jaar oud.
(Middelste paard, rood halster.)
https://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/417212
https://www.kwpn.nl/database?Paard=P-399821

Ik wil het toch eens gaan proberen..
Bernica is in 2011 met drie anderen vanuit Bennekom vervoerd naar een manege in Vaassen waar zij met twee anderen te koop is aangeboden. De oorspronkelijke vierde van het stel, ster-merrie Desiree, is doorverkocht naar America. Zij heeft nooit in Vaassen gestaan, en ik heb haar zelf ook niet gekend.. De paarden die overbleven waren zijn Bernica, Diamant en Briljant. Ik heb Bernica en Diamant samen naar een man en vrouw zien gaan, de paarden zouden een tweespan gaan vormen. Door research weet ik inmiddels 2 jaar dat Diamant overleden is.. Zowel de man als de vrouw zijn voor mij verder onbekenden.
Briljant, daar gaat het erg goed mee. Zij is alweer bijna 9 jaar mijn aapje. De foto’s zijn gemaakt op de dag dat ze officieel bij ons gezin is gaan horen. Wij reden destijds lessen op de manege waar zij te koop stonden. Ik ben benieuwd hoe het met Bernica is en zou het leuk vinden, desnoods eenmalig, contact te hebben met de huidige eigenaar/eigenaresse en de twee met elkaar door de jaren heen vergelijken. Het ultieme idee zou zijn dat ze elkaar weer zouden kunnen zien. Maar voor nu ben ik gewoon benieuwd hoe het met haar is! ☺
De stal waar zij zijn gefokt in Bennekom bestaat niet meer, de fokker zelf is overleden in 2015. Ik heb geen idee waar de oude eigenaar van de manege in Vaassen nu is, de stal heeft een nieuw management en de oude eigenaar heeft ook en vrij hoge leeftijd inmiddels, plus dat deze echt spoorloos is.. Onze verkoper was een simpele tussenpersoon. Dus de wegen lopen daar allemaal een beetje dood voor mij. Bokt is een van mijn laatste troeven in de hoop op contact. Kent iemand haar of heeft iemand haar gezien?
Het zou zo mooi zijn haar terug te zien via deze weg..

Dankjewel!!
Dankjewel!