[EG]Wie kent deze pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenjacq

[EG]Wie kent deze pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-19 13:22

Wie kent deze pony?
Wij hebben afgelopen juli een Shetlander merrie met veulen gekocht en de toenmalige eigenaresse had hen weer via haar opa... of zo. Dat was een beetje vaag.
Maar de zei dat deze pony de vader was van het veulen. Maar verder wist ze niks van de vader van het veulen.
Dus... wie o wie kent deze pony?
Hij heeft een kenmerkende sneb; in de vorm van een hartje en doordat hij bont is, is hij ook wat unieker. Dus ik heb de hoop dat we toch iets meer te weten komen over hem.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door C_arola op 30-09-19 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast naar de regels

LoveZozie

Re: Wie kent deze pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 13:41

Staat er niks in het paspoort?

Paardenjacq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-19 13:49

LoveZozie schreef:
Staat er niks in het paspoort?

Nee, niks over een dekking in het paspoort van de merrie en het veulen had nog geen paspoort

LoveZozie

Re: [EG]Wie kent deze pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 13:52

Ik bedoelde eigenlijk door wie de pony gefokt is en wie de laatst geregistreerde eigenaar is.

Paardenjacq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-19 21:42

LoveZozie schreef:
Ik bedoelde eigenlijk door wie de pony gefokt is en wie de laatst geregistreerde eigenaar is.

De fokker weet het niet en (volgens de eigenaresse van wie wij ze hebben gekocht, was die man nooit nuchter genoeg om normaal te kunnen antwoorden) omdat de merrie toen al verkocht was.
Echt vaag allemaal. Heel erg jammer ook....

Daarom hoopte ik dat iemand de hengst herkend.

Het is ook zo zonde dat ze een merrie met stamboekpapieren hebben laten dekken door een niet bekende en niet goedgekeurde dekhengst. Maar goed. Voor ons is het vooral gewoon leuk om te weten wie de vader is. Dus wie weet horen we het ooit nog.