Op 10 november 2018 heb ik mijn dravermerrie verkocht aan Mirjam vd Wiel, eigenaresse van Horse Recovery Sentre in Vinkenbuurt.
Een paard verkopen doe je niet zomaar en het heeft me intens veel verdriet gekost. Zo zorgvuldig mogelijk ben ik op zoek gegaan naar een nieuw fijn mens. Ik dacht een superplek gevonden te hebben.
Helaas heeft M al snel besloten Wyz niet te willen houden.
Ik kon haar terugkopen maar heb besloten dit niet te doen. M overtuigde mij volledig in het zullen maken van de beste keuze voor Wyzky.
Twee weken geleden kreeg ik het bericht dat Wyzky onverwacht was verkocht.
Helaas is de belofte/afspraak belofte om mij te koppelen aan de nieuwe eigenaar niet gehouden en wil ze geen gegevens of informatie geven.
Ik zou via deze weg graag te weten komen of het goed met haar gaat.
Wyz verdient het beste huis en ik hoop natuurlijk ook van harte dat dit haar gegund is.
Op fb heb ik ook een oproep geplaatst en daar is enorm op gereageerd en hij is flink gedeeld, Echt super.
Ook de verkoper heeft hierop gereageerd. Zij legt alle verantwoordelijkheid neer bij de koper. Die zou geen contact willen.
Het verhaal: Er kwam een persoon kijken naar een te koop staande trailer en vervolgens was daar Wyzky, helemaal leuk en blijkbaar precies wat hij zocht want hij heeft niet alleen de trailer maar ook Wyzky meegenomen.
In haar zoektocht naar een fijne eigenaar is ze zo grondig geweest dat ze mij op geen enkele vraag antwoord kon geven;
* Weet je hoe ze komt te staan? In een kudde of alleen? Weet ik niet
* Weet je wat ze met haar gaan doen? Weet ik niet
* Weet je waar ze staat? Weet ik niet
* Is het een handelaar? Weet ik niet. Het was een goed gesprek.
Bovenstaande is letterlijk zo gegaan.
Vandaar mijn twijfel of het de koper is die geen contact wil of de verkoper die liever niet wil dat ze moet toegeven dat het plaatje net anders is dan geschetst.
Op fb ben ik wat neutraler gebleven maar voor hier vond ik deze toelichting wel handig.
De discussie wie er wat had moeten doen of laten doet er eigenlijk ook niet eens toe. Hoe gaat het met Wyzky en is ze goed terecht gekomen. Dat is het belangrijkste. Het gaat per slot van rekening om een dier.
Ik hoef ook echt niet constant te zien of horen hoe het met haar gaat (dat mag wel. Natuurlijk mag dat. Dat geeft nl imo aan dat je knetter maar dan ook knettergek en blij met je paard bent) maar ik zou wel heel graag willen weten hoe het nu met haar gaat.
Dus mocht je dit meisje gezien hebben dan hoor ik het graag.
Wyzky is ca 1.54 hoog en heeft op haar linkeroog een witte waas. Ze wordt in mei 15.