[PG] Waldemar (Wunrise-Bo), vosruin, 16jr 1,75

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Agossie

[PG] Waldemar (Wunrise-Bo), vosruin, 16jr 1,75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-19 12:16

Gezocht! Waldemar (officiële naam: Wunrise-Bo).

Waldemar is een 16-jarige vosruin met een schofthoogte van 1,75m. Op 2 februari is deze lieve, maar speelse ruin als rijpaard verkocht en opgehaald door een handelaar. Ik heb contact gehad met deze handelaar die mij super heeft geholpen en mij kon vertellen dat Waldemar was doorverkocht naar een andere handelaar. Omdat Waldemar niet regelmatig liep kon de eerste handelaar helaas niets met hem en naar de slacht was ook niet mogelijk, aangezien Waldemar niet meer geschikt is voor consumptie. Deze tweede handelaar heeft hem onder het zadel gehad en heeft gemerkt dat Waldemar in de rijbaan niet fijn loopt, maar met buitenritten braaf is. De lieve reus is daarna verkocht naar een derde handelaar die Waldemar naar België heeft kunnen verkopen waar hij als rijpaard buitenritten zal gaan maken. Dit allemaal binnen een week.

De reden dat wij Waldemar zoeken is omdat dit paard (nog) niet geschikt is als rijpaard, maar wel als zodanig is verkocht. Hij heeft enorme problemen in zijn rug en kan zadels (nog) niet goed verdragen. Als er nu regelmatig op hem gereden gaat worden, zal het een keer fout gaan en zal de ruiter misschien in de problemen komen.

Waldemar is een zeer lief paard die echt wel voor je wil werken, maar zijn lichaam laat het (nog) niet toe. Waldemar zou naar mij komen en ik zou hem gaan meenemen naar mijn (vervolg-)opleiding tot revalidatietrainer zodat hij weer een kans zou krijgen om wél fijn onder het zadel te kunnen lopen.

Waldemar is dus waarschijnlijk in België. Hij heeft een kolletje en een sneb en heeft twee witte achterbenen. Verder heeft hij geen aftekening.

Laten we hopen dat we hem vinden en hem kunnen gaan revalideren zodat Waldemar gezond en pijnvrij verder kan.

Afbeelding

Afbeelding

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-19 23:40

Even een upje…

Zojuist heb ik een andere voormalig eigenaar gesproken die ook met heel haar hart op zoek is naar Waldemar. Ook ben ik tot de ontdekking gekomen dat Waldemar niet verkocht had mogen worden. Degene die hem heeft verkocht, was eigenlijk geen eigenaar...

We zijn nog niet verder gekomen dan dat hij in februari 2019 naar België is verkocht om als rijpaard ingezet te worden voor af en toe een bosritje.

Wie o wie kan ons meer vertellen over waar Waldemar nu is... Hij heeft een naar verleden en zijn toekomst ziet er ook niet rooskleurig uit als we hem niet vinden...

Alvast enorm bedankt voor jullie hulp!!