Ik ben zoals de topic titel al zegt bang om te rijden op de openbare weg. Helaas sta ik op een stal waarbij ik eerst zo'n 4 km over de openbare weg moet rijden voor ik in de natuur ben. Meestal rij ik samen met een kennis en dan ben ik eigenlijk niet zo heel bang, zij heeft een heel stabiel paard en is zelf ook ervaren en nuchter waardoor ik meer rust heb.
Echter heb ik al een hele tijd niet met haar gereden en omdat ik niet afhankelijk wil zijn wil ik ook graag in mijn eentje naar het bos kunnen. Echter ben ik dus 'bang' echt in de zin van straks kom ik een vrachtwagen of trekker tegen die geen afstand houd of hard langs mij heen gaat. Of straks kom ik jongeren tegen op een brommertje die extra veel gas geven (dit al een keer meegemaakt).
Nu is mijn paard relatief braaf en als iedereen in het verkeer zich netjes zou gedragen dan was ik niet bang. Maar onder dit soort omstandigheden zou mijn paard natuurlijk niet braaf als een sul doorlopen alsof er niks gebeurd is.
Maar dit zijn allemaal angsten van wat als dit wat als dat en daar wil ik dus vanaf. Ik wil gewoon samen met mijn paard er op uit en doen wat ik voor ogen heb.
Maar hoe gaan we dit aanpakken? Ik heb helaas geen hulp die mij kan helpen dus ik moet het samen met mijn paard oplossen. Nu zijn er vast meer mensen die dit hebben gehad en opgelost hebben. Dus tips zijn heel erg welkom.