Jaarling mini hengst.
Tijdens het mesten komt hij overal aan friemelen waar hij aan friemelen kan. Handvat van de 'mestboy' ding, kruiwagen, noem maar op.
Ook Als ik gewoon een controle rondje doe in de wei, sjokt ie achter mij aan met z'n oren plat in z'n nek, zodra ik stil sta en hij ter hoogte is van mij stopt hij ook, en kijkt hij me aan met de oren naar voor. Zodra ik weer aanloop, weer die oren helemaal plat, tot ik weer stil sta. (hij volgt me dus goed en doet ook al 'halt houden', dus maak ik er even gebruik van om er een woordje aan te plakken

Als ik spontaan ga rennen, rent ie me achterna, ook met de oren plat, en soms een bokje erbij richting mij. Zodra ik abrupt stop, stopt hij ook meteen, ook weer oren plat, en bij eenmaal stil staan weer oren naar voor en kijkt ie me onschuldig aan

Hierbij gaat ie geregeld tegen mij aan 'hangen'. Als ik gewoon sta (bijvoorbeeld vanuit zijn wei naar de andere aan het kijken ben, of even op mijn telefoon aan het kijken ben) dan gaat hij echt met zijn buik tegen mij aan hangen. En tot op sommige momenten echt duwen.
Is dit speel gedrag, dominantie, verveling,....?
Belangrijk puntje: hij heeft een eigen weide met schuilstal. Staat niet direct in contact met andere pony's ivm hengst zijn. Er is 1 ruin waar hij soms mee samen staat als ze met de merrie bezig zijn (rijden oid).
Zal eens kijken of ik er nog een filmpje van heb van het 'rennen'.