[PG] Glowy, 19-jarige bruine Engels Volbloed

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
princequillo
Fotograaf

Berichten: 2451
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

[PG] Glowy, 19-jarige bruine Engels Volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-18 22:17

Hallo,

Ik ben namens mijzelf en haar eigenaresse voor ons op zoek naar Glowy.

Begin 2016 is mijn vader plotseling overleden en stonden mijn moeder en ik er helaas alleen voor. Wij hadden toen geen vast inkomen meer en moesten bijna al onze paarden met spoed verkopen. Op dat moment hadden wij er 5, dus de nood was vrij hoog. Mijn moeder heeft toen vrij snel contact gekregen met een stal in Den Helder die er drie tegelijk mee wilde nemen, zogenaamd voor strandritten.

Eén van hen, Appaloosa Maaika, is inderdaad nog een korte tijd ingezet voor strandritten (we zagen haar wel eens op foto's). Mijn moeder heeft hen specifiek nog op het hard gedrukt om haar niet zomaar de handel in te doen. Vrij snel hierna zagen we haar op een advertentie op Facebook staan, waarin ook nog eens foute informatie stond, namelijk dat ze ontzettend braaf was, ook op buitenritten, terwijl ze juist een paard was waar je mee op moest letten (vooral op buitenrit!). Toen ze in ons bezit was had ze een vrije ernstige angst voor honden.

Glowy zal inmiddels een jaar of 19 zijn, ze is geboren in 1999. Ze was ongeveer 1.65m hoog. Het was een ontzettend lief paard en ze is sinds ongeveer 2009 tot 2016 in ons bezit geweest. Bij ons heeft ze vrij weinig gewerkt, en ze was ontzettend lief en aanhankelijk in de omgang.

In haar paspoort staat dat ze Glowing Steel heet (Pazzo (GB) x Altruistic (IRE)) maar om een reden die ik niet helder meer herinner dachten wij dat mogelijk haar paspoort is verwisseld met die van haar halfzusje uit hetzelfde jaar, Exotic Steel (Pazzo (GB) x Reborn Star (GB) uit Most Welcome). Volgens mij stond er dus ook met stift óp haar paspoort geschreven, maar dit was al zo toen wij haar kochten.

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb nog veel meer foto's mochten die nodig zijn. Ik zou heel erg graag willen weten wat er met haar gebeurd is. Er is toendertijd nog contact opgenemen met de desbetreffende stal, maar hier hebben wij helaas niet echt een antwoord op gehad en inmiddels is ook de Appaloosa spoorloos verdwenen. Ook haar vorige eigenaar zou graag willen weten waar zij nu is, of dat het goed met haar gaat.

Ik hoop dat ik hier wat knooppunten kan vinden! Dit zou erg fijn zijn om het los te kunnen laten.

Fijne avond alvast <3

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2451
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-18 14:10

Ik zie nu pas dat ik een typfout in de titel heb gemaakt, oepsie :o Het moet uiteraard 19-jarige Engels Volbloed zijn.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70548
Geregistreerd: 24-05-08

Re: [PG] Glowy, 19-jarige bruine Engels Volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 22:49

Ik heb de titel net voor je aangepast zodat het de zoektocht kan vergemakkelijken.

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2451
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-18 22:00

C_arola schreef:
Ik heb de titel net voor je aangepast zodat het de zoektocht kan vergemakkelijken.

Dankjewel! :)

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70548
Geregistreerd: 24-05-08

Re: [PG] Glowy, 19-jarige bruine Engels Volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 08:47

Graag gedaan.