Jarenlang heb ik veel lol gehad met een (later 2) shetlanders. Augustus 2016 is hij terug gegaan naar de boer, waar hij vandaan komt. Maar wie die boer is, of waar hij zijn stoeterij heeft is een grote vraag. Maar nu mis ik hem wel ontzettend, en zelf de gene waarbij hij stond hebben geen idee, Telefoon nummers gewist en door. Voor zijn bestwil is het beter dat hij terug is, maar ik zou het graag willen weten!
Hier wat info:
Naam: Rufus (zo werd hij genoemd door de boer al)
Leeftijd: tussen 10-15 nu waarschijnlijk ) (zelf ingeschat)
Karakter: een hele fijne brave shet, maar wel zo zijn shettenstreken. Ik reed in een weiland, en dan dool hij welleens in ene pittige galop de andere kant op. We hebben hem getraind in het springen wat hij na een paar maanden super goed kon, en er erg veel lol van had. We reden hem met bitje, en met zadel, maar ook wel zonder zadel. We hebben aan het laatste wat grondwerk gedaan en dat pakte hij leuk op.
Kleur: volledig zwart, met een vaag witgrijs kolletje, half lange manen (augustus 2016) met een tikje bruin erdoor heen. Zomers is hij meer donkerbruin, swinters pikzwart.
Grootte: ongeveer 1.10m, nooit echt gemeten, maar vrij groot.
Heb je nog vragen? Stel je hieronder, of stuur een PB'tje! Hopelijk kunnen jullie mij helpen
Hier nog wat foto's: