[PG] [Gestolen] Yenka, hoogdrachtige barok type merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

[PG] [Gestolen] Yenka, hoogdrachtige barok type merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-18 14:56

Na een dispuut is een hoogdrachtige merrie vermist te Borsbeek (BE). Hier op Facebook kan je het verhaal lezen (of toch één versie ervan): https://www.facebook.com/rvyeguadaatrap ... 2458307108

Hoewel ik geen van beide partijen ken (en geen idee heb wat nou de waarheid is), vind ik het toch op z'n zachtst gezegd jammer dat meerdere paarden de dupe zijn geworden hiervan. Vandaar dat ik haar ook maar even op Bokt gooi! Merrie zou al geseind staan bij de politie.

Gekopiëerd van de eigenaresse:
"Yenka is een een barok type paard, loopt ten einde van haar dracht en meet 1.57m, ze wordt 9 jaar en is hoogdrachtig!
Op de foto's is duidelijk te zien hoe dit paard er uit ziet.
Opmerkelijk is dat ze een bruin kolletje heeft in haar witte bles en naast haar linkeroog loopt een dun lijntje litteken exact van uit de ooghoek. Linkerachterbeen heeft ze een wit been en rechter voorbeen een een witte voet die achteraan oploopt tot bijna aan de knie
Yenka is een goed getraind paard op het vlak van vrijheidsdressuur/tricktraining.

Yenka is gestolen van op mijn weide in Borsbeek op 11 februari rond 15:00u"

Afbeelding

kiki1976

Re: [PG] [Gestolen] Yenka, hoogdrachtige barok type merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:02

Van wat ik vanuit beide berichten begreep
Is dat A paarde beleerde voor B
A wilde dat B de hengst ophaalde, maar B wilde dan ook de merrie mee die ook bij A stond.
B wilde ala minuut ze ophalen, maar A was niet aanwezig. De merrie van B stond ergens anders dan de hengst. De merrie van A stond daar wel bij.
Omdat B haar eigen merrie niet mee kon nemen nam de de hoogdrachtige merrie van A mee.

Verder las je in de fb gesprekken dat A de merrie over zou nemen? Maar was mij niet helemaal duidelijk om welke merrie dat nou ging

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-18 15:04

kiki1976 schreef:
Van wat ik vanuit beide berichten begreep
Is dat A paarde beleerde voor B
A wilde dat B de hengst ophaalde, maar B wilde dan ook de merrie mee die ook bij A stond.
B wilde ala minuut ze ophalen, maar A was niet aanwezig. De merrie van B stond ergens anders dan de hengst. De merrie van A stond daar wel bij.
Omdat B haar eigen merrie niet mee kon nemen nam de de hoogdrachtige merrie van A mee.

Verder las je in de fb gesprekken dat A de merrie over zou nemen? Maar was mij niet helemaal duidelijk om welke merrie dat nou ging

Dat is inderdaad het verhaal, zoals A het op facebook heeft gegooid althans. Er zijn natuurlijk altijd drie kanten aan een verhaal, maar ik spreek me er verder niet over uit. Wou enkel dit oproepje online gooien zodat de (hoogdrachtige) merrie weer boven water komt en de juiste zorgen kan krijgen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:08

De merrie van B zou ook hoogdrachtig zijn...
Vind het maar een raar verhaal... Als ieder de paarden nu eens terug geeft aan de eigenaar is het toch opgelost...

Ben benieuwd hoe dit afloopt

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-18 15:12

Daaphh schreef:
Vind het maar een raar verhaal... Als ieder de paarden nu eens terug geeft aan de eigenaar is het toch opgelost...

Klopt! Al heeft A wel aangegeven dat ze B heeft aangeboden het geld neer te leggen voor de drachtige merrie (tinker), of de merries om te ruilen. Dat zou B niet willen, of ze beweert dat ze de merrie van A niet heeft.

Heel raar verhaal inderdaad. Heb er verder niks mee te maken, denk alleen in het belang van de paarden.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:14

Inderdaad gek... Vraag me ook af waar de politie is..

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:15

Dit is echt net een soapserie, ik heb het gisteren vol verbazing gelezen.
Wat een onnozel, kinderachtig gedrag zeg.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:18

Daaphh schreef:

In de reacties is te lezen dat A met het geld van de merrie én het boekje van de hengst tot bij B is gegaan maar gewoon de deur in haar gezicht heeft gekregen... En B blijft ontkennen dat ze de merrie van A heeft meegenomen, wat moet je daar dan mee? Vreemd verhaal.
Knap dat ze zo vriendelijk blijft, als het mijn paard zou zijn zou ik met een paar grote kerels tot haar huis gaan en niet zonder antwoorden weggaan.

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:22

Maar B weet A te vinden en A weet B te vinden. Dus beiden weten waar het paard is, waarom moet er dan nog zo'n ophef over gemaakt worden via social media?

Overigens stond er op FB dat er nog niet betaald was voor de paarden. Dus dan staan beiden nu weer bij de rechtmatige eigenaar. Of zie ik dat verkeerd.

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:26

MirandaDvG schreef:
Maar B weet A te vinden en A weet B te vinden. Dus beiden weten waar het paard is, waarom moet er dan nog zo'n ophef over gemaakt worden via social media?

Overigens stond er op FB dat er nog niet betaald was voor de paarden. Dus dan staan beiden nu weer bij de rechtmatige eigenaar. Of zie ik dat verkeerd.

Sorry FB bericht verkeerd gelezen.
IPV de drachtige tinker merrie mee terug te nemen is er een andere drachtige pony weg genomen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:41

een soapserie van 2 onprofessionele paardenmensen die nu over de rug van paarden hun discussies uitvechten. Bah, walgelijk gewoon. Hopelijk krijgen deze paarden de juiste zorg inderdaad. En deze mensen een paardenverbod.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-18 15:58

Kreeg net van een bokker volgende info door :)
Informatie kan rechtstreeks doorgestuurd worden naar Politie Minos Politiesecretariaat@politieminos.be of telefonisch +32 (0)3 451 98 98.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 16:16

Aangezien er op OV alleen een gezocht topic geopend mag worden door iemand die daadwerkelijk een paard/pony zoekt en dat hier niet het geval is moet ik hier een slotje plaatsen.