Ooit heb ik bokt aangemaakt om 1 reden. Sjaantje terugvinden. Ik heb toen een topic geopend, verkeerde subforum, en ik wist ook niet hoe ik foto’s moest plaatsen. Maar nu weet ik dat wel en ga ik een laatste poging doen Sjaan te vinden!
Ik heb het verhaal over Lotje gelezen, verkocht, gezegd dat ze was overleden maar bleek toch niet zo te zijn. Bij Sjaan was het anders. Sjaan stond op een pensionstal, die pensionstal ging failliet en Sjaan was van de eigenaar zelf voor zijn kleinkinderen. Sjaantje was echter helemaal niet kindvriendelijk. Ik kwam met Sjaan in aanraking toen een vriendin van mij haar pony daar stalde en ik wel dagelijks meeging, en zo Sjaan mocht verzorgen.
Ik heb Sjaan drie jaar lang elke dag zonder uitzonderingen verzorgt en van de een op de andere dag was Sjaantje weg. De eigenaar had me beloofd dat wij Sjaantje mochten kopen als ze weg zou moeten.. Ik was bezig met beleren omdat ik na 3 jaar te groot was geworden en toen werd ik gebeld... “morgen is Sjaan weg dus als je wil ken je nu nog effe afscheid nemen!” Mijn wereld stortte in.. Ik ging huilend de wei in, ik was ontroostbaar. Dit was in februari 2013. Een stalgenoot, zou “mailcontact” met haar nieuwe eigennaar hebben omdat Sjaan was GERUILD met haar paard genaamd Tarzan. Een witte KWPN ruin geloof ik. Echter, kon het stalgenootje “niet achterhalen wat haar mail adres was” Tsja... tuurlijk... dacht ik. Het was me gewoon niet gegunt dat ik nog wist waar ze heen zou gaan.
Maargoed nu, heb ik foto’s en ik heb dus ook die gespecifiseerde informatie over dat ze geruild is met een groot wit paard.
Sjaan is een voskleurige merrie, met blonde/witte manen, zonder stamboom, in paspoort staat de geboortedatum: 01-03-2001, en met de hand geschreven haar naam: Sjaan. Ze moet nu dus 16 jaar oud zijn. Ze is ongeveer 90 cm klein. Ze heeft 1 veulen gehad Sjira, een merrieveulentje. Die is nog wel bij de huidige eignaar en die heb ik ook al benaderd.
Sjaan is geruild (zeiden ze destijds) met een witte KWPN genaamd Tarzan.
Tarzan stond samen met een zwarte shetlander genaamd Kasparov maar omdat die twee niet klikte is Tarzan geruild voor Sjaan zodat Sjaan dus zal dienen als weidemaatje.
Ze zeiden dat ze richting het zuiden was gegaan, zowel Limburg, Brabant en Zeeland zijn genoemd. Ik weet dus helaas niet waar.
Ik hoop zo ONZETTEND dat iemand het verhaal herkent, door oa de ruil met Tarzan en Kasparov.
Hieronder foto’s van Sjaan. Niet de beste kwaliteit, heb helaas foto’s van foto’s moeten maken!
• Sjaan
• 01-03-2001
• merrie
• voskleurig met blonde manen en staart
• +- 90 cm
• vermist sinds februari 2013

http://boktimg.nl/img/m/4Q7Gkc.jpg
http://boktimg.nl/img/m/HXhWRl.jpg
http://boktimg.nl/img/m/sahn9V.jpg
Alle reacties zal ik al op prijs stellen!
Heel veel dank!
Edit: helaas is Sjaan zo’n type shetlander die op werkelijk ALLE shetlanders lijkt maar ik hoop alsnog dat iemand haar herkent!
Savannah.

Dat zou ik kunnen proberen alleen weet ik dus niet welke provincie ze kan zijn. Of het is Zeeland of het is Limburg of Brabant. Dan moet ik in elke ruitersportzaak in 3 provincies, of elke winkel zoals hieronder genoemd briefjes gaan hangen. Denk eerlijk gezegd niet dat het zin heeft..