Hallo, Ik weet niet waar ik het moet plaatsen dus ik zet het hier.
Ik zoek mijn oude paardje genaamd Jolly. Jolly is een vosmerrie van nu 18 jaar. Van ongeveer 1,65. Jolly heeft 3 witte sokjes. En een kolletje. Ik heb haar afgelopen september aan iemand overgedaan die haar zou houden en als het niet ging, zou hij een blijvend en goed huisje voor haar zoeken. Nu is het zo dat hij haar heeft verkocht aan handelaren. Zij is minimaal 5 keer doorverkocht voor ze bij een handelsstal kwam. Deze handelsstal zou haar hebben verkocht, samen met wat andere paarden, aan een handelaar uit Duitsland. Deze zou een aantal brave paarden gezocht hebben voor maneges in Duitsland. Verder willen ze me er niets over vertellen en zeggen ze de naam van de handelaar niet meer te weten en hebben ze geen telefoon nummer. Ook zouden ze niet weten waar deze handelaar precies vandaan kwam. Vanaf dat moment weet ik totaal niet meer waar Jolly is. Jolly heeft ook cornage, dus ik vraag me af waarom een handelaar een oud paard met cornage koopt wat best prijzig is. Zelf had ik haar ook geprobeerd te verkopen voor een lage prijs, zonder succes. Dit omdat ik haar had gekocht voor buitenritten, maar het paard durfde niet eens van het erf af. Na maanden proberen moesten we helaas een keuze maken.
Maar nu wil ik haar vinden. En zelfs terugkopen als ik haar vind. ALS. Want ik heb geen idee waar ik moet beginnen. Hoe kan ik het beste gaan zoeken? En zeker nu ze in Duitsland zou zijn? Ik ben er behoorlijk verdrietig over, zeker met de gedachte dat ik haar waarschijnlijk nooit meer zal zien. Wellicht hebben die handelaren haar met een goeie smoes bij een slachthuis afgeleverd, want een erg fijn knuffelkarakter had ze niet. Echter stond in het paspoort dat dit paard niet voor consumptie mocht. Volgens het stamboek staat het paard nog steeds op mijn naam. Wie heeft er tips?
Laatst bijgewerkt door C_arola op 21-08-17 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Titel aangepast naar de regels van OV
Ik heb op Facebook al meerdere berichten staan. Marktplaats kost geld om het erop te zetten met (meestal) weinig tot geen resultaat. Plus dat ik niet denk dat die handelaar nog op marktplaats paarden zoekt.
Foto zou wel helpen, en veel meer doen dan oproepjes plaatsen op facebook en alle paardengroepen af gaan vragen en zoeken zit er niet op denk ik. Zo heb ik mijn pony uiteindelijk ook terug gevonden maar die is nu ook voor de 3e keer in 1,5 jaar door verkocht en nu loopt het spoor dood, heb nog op 2 plekken een oproepje staan die ik al een tijd geleden geplaatst heb en verder is het een stukje acceptatie. Hou er rekening mee dat je haar niet vind, maar zoek jezelf niet helemaal gek dan doe je uiteindelijk alleen jezelf pijn, kijk naar de mooie momenten die je gehad hebt met je paardje.
A_nouk
Geplaatst: 18-08-17 07:04
cissy schreef:
Je had het eigenlijk moeten plaatsen in opsporing verzocht. Ik heb getemd dan zullen de modjes het wel verplaatsen.
Inderdaad en hierbij de verhuizing naar Opsporing verzocht