[PG] Paris/Pas de Deux, KWPN Vliegenschimmel 1.65m Merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zwartvosje

Berichten: 500
Geregistreerd: 13-12-13
Woonplaats: Ede

[PG] Paris/Pas de Deux, KWPN Vliegenschimmel 1.65m Merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 23:32

Hallo, ik ben op zoek naar een oud bijrijdpaard van mij. Ik wilde graag weten of ze nog leeft en zoja of het goed met haar gaat. Ik zou het ook leuk vinden om meer over haar verleden te weten te komen, mocht iemand dat weten!

Paspoortnaam: Pas de Deux
Roepnaam: Paris (Ik weet niet of ze deze naam gehouden heeft, ze heeft deze naam gekregen bij de eigenaren waar ik haar verzorgde, tot die tijd werd ze volgens mij gewoon Pas de Deux genoemd).
Vader: Junior STV
Moeder: Brigitte
Moedersvader: Ultrazon
Geboortejaar: 1997
Kleur: Vliegenschimmel met grijze vlekjes, grijze staart en deels grijs en deels witte manen.
Stokmaat: officieel gemeten op 1.65m
Bijzonderheden:
Ze heeft links op haar bil nog een brandmerk van het KWPN staan, maar deze is in de zomer haast niet te zien.
Op haar rechterflank heeft ze een litteken van een snee zitten van ongeveer 6cm als ik het mij goed herinner.
Op haar rechterschouder heeft ze een wat grotere, grijze vlek, zoals ook te zien is op de foto (vlek lijkt een beetje op een fidgetspinner :+ ).
In elk geval in de tijd dat ik haar reed had ze hele korte en dunne manen en nagenoeg geen voorpluk.(vermoedelijk was dit door haar gezondheid erg uitgevallen en het groeide niet meer terug).
Ze heeft ook twee littekens in haar oksels, deze zijn van voren te zien op de foto.

Ze stond in 2015 in Achterveld bij de eigenaren waar ik haar verzorgde. Enkele maanden nadat ik daar gestopt ben (begin 2016) is zij verkocht. Mij is verteld dat ze is verkocht als fokmerrie, maar ze was destijds al 18/19 jaar en heeft nooit eerder een veulen gehad, dus ik weet niet of dit ook echt zo is. Ik heb geen contact meer met de eigenaren van destijds, dus ik kan hen niets vragen helaas.

Destijds had ze veel last van mok aan haar linkerachterbeen en hierdoor een einschussbeen. Ze hield vocht vast, maar liep er niet kreupel op. Ook is ze destijds behandelt tegen een immuunstoornis of probleem met haar afweersysteem, waar vermoedelijk de mok vandaan kwam.

Mij is toen ook ooit verteld dat ze vroeger M2 dressuur heeft gelopen (dit staat inderdaad ook op Horsetelex) en dat ze daarna verkocht is, verwaarloosd werd en toen bij deze eigenaren terechtkwam. Toen ik begon met haar verzorgen hadden ze haar net een paar maanden en was ze inderdaad best mager en had ze al last van de einschuss en mok.

Ik vind het nog altijd enorm jammer dat ik haar uit het oog verloren ben en daarom hoop ik dat iemand op dit forum meer over haar verleden of huidige staat weet.

Hieronder nog twee foto's uit de tijd dat ik haar verzorgde:


Afbeelding

Afbeelding

http://boktimg.nl/img/m/m76UhP.jpg