[Gestolen]Gezocht mijn bruine 13 jarige merrie!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjolvir

Berichten: 25308
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:22

Infurio schreef:
Dat zijn wij beide ook helemaal! Dus daar gaan we ons nu gezamenlijk hard voor maken. Morgen overleg bij de politie wat de beste manier is om dit aan te pakken.


Heel wijs besluit, want jullie zijn allebei bedrogen. Wel super dat je haar gevonden hebt en dat ze een goed tehuis heeft, dat wat jij voor haar wou eigenlijk ware het dan in jouw eigendom.
Het paard (want geen idee wiens paard het nou juridisch gezien is) heeft het in ieder geval getroffen met zijn huidige baasje en zijn vorige baasje (TS) dat zich ook nog voor haar inzet.

Hopelijk kunnen jullie samen de bedrieger aan laten pakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:24

Wauw ik had nooit gedacht dat je jou paard zo snel al zou vinden! Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen voor de dief/ verduisteraar.

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:24

In die regio was die Cynthia alias Marialva toch ook aktief?
Maar fijn dat je het paard teruggevonden hebt ts!

Babootje

Berichten: 26481
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:31

Wat fijn dat je haar zo snel hebt kunnen vinden TS. En dat ze op zo'n goed plekje terecht gekomen is.
Hopelijk kunnen jullie gezamenlijk iets doen tegen die oplichter!

Ik heb ooit ook eens zoiets meegemaakt. Paard - nog redelijk jong en met een goed papier ongeschikt voor de sport door blessure - verkocht aan iemand die ermee zou fokken, maar ze stond direct erna weer in de handel.
Zodra ik dat merkte heb ik beslag laten leggen, maar toen was ze al weg. Het heeft me wel buikpijn bezorgd en ik heb jaren niet geweten waar ze was. Tot ook een keer iemand van bokt zich meldde die het paard kende en mij in contact bracht met haar eigenaresse. Paard bleek het ook ontzettend goed te hebben getroffen en we hebben nog steeds contact alhoewel het paard inmiddels is overleden.

Maar zoveel geluk heb je niet altijd en ik leef dan ook altijd mee met degenen die dit overkomt.

maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Re: [Gestolen]Gezocht mijn bruine 13 jarige merrie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:37

Ik lees vanaf het begin al stil mee en ben super blij dat het paard in ieder geval terecht is en dat jullie dit samen verder gaan oppakken.

Wat ik mij alleen wel afvraag is of de oplichters wel hadden doorgegeven dat je paard die blessure had? Zijn de mensen waar zij nu staat op de hoogte van die blessure? In dit soort hectiek kan ik mij voorstellen dat je dat vergeet te bespreken, maar voor het welzijn van het paard kan het wel belangrijk zijn om daar even naar te vragen zodat als het niet bekend was deze mensen er rekening mee kunnen houden O:) Dit is overigens alleen wat meedenken hoor! Ik hoop echt dat jullie die oplichter kunnen aanpakken m.b.v. de politie.

Rennie89
Berichten: 37296
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: [Gestolen]Gezocht mijn bruine 13 jarige merrie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:43

Jeetje fijn dat je haar gevonden hebt TS! Nu die stelletje bedriegers aanpakken! Ik duim voor jullie.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:43

Wat fijn dat ze terecht is en dat ze een goed thuis heeft.

Hopelijk kunnen jullie iets doen.. Succes!

Willeke_

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:45

TS wat fijn dat je haar hebt gevonden en dat het goed gaat! Dat is het aller belangrijkst, jij en de huidige eigenaar willen beiden het beste voor het paard.

Fijn dat jullie de handen ineen slaan om aangifte te doen. Hoop dat jullie er uit komen.
We zullen denk ik geen updates meer krijgen omdat dat waarschijnlijk niet mag ivm het onderzoek dat ze zullen starten. Maar ik wens jullie het allerbeste!

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:49

Fijn TS dat je ze gevonden hebt, zeker schrikken geweest voor die nieuwe eigenaars.
LB, thanx je hebt goed gehandeld. *\o/*

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:50

Wauw, wat fijn dat de eerste "optie" ook daadwerkelijk je paardje blijkt te zijn!! Wat een toeval! Ik ben heel benieuwd hoe dit af gaat lopen... Maar voor nu is dit in elk geval heel erg goed nieuws. Fijn dat ze in goede handen is.

Rizette
Berichten: 4424
Geregistreerd: 11-06-09

Re: [Gestolen]Gezocht mijn bruine 13 jarige merrie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:54

Wat goed om te horen dat jullie samen sterk gaan staan en je paard op een goede plek staat. Alhoewel het een hele nare situatie is is ,het toch heel fijn dat je deze mensen achter je gaan staan en jullie samen er voor kunnen gaan om de oplichters te stoppen. Ik wens jullie heel veel succes er mee! Little_birdy je bemiddeling heeft goed uitgewerkt!

Salora
Berichten: 200
Geregistreerd: 14-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 16:03

Ook ik ken deze merrie en haar nieuwe eigenaar.

Ik hoop dat er een oplossing word gevonden waarbij ze bij de huidige eigenaar kan blijven.
Dit zijn supermensen die enorm van haar houden!

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: [Gestolen]Gezocht mijn bruine 13 jarige merrie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 16:08

Fijn dat je haar gevonden hebt TS!
Maar wat ik me wel afvraag, deze mensen hebben haar al een jaar. Betekend dat dat jij al een jaar niet bij je paard bent wezen kijken?

Pumpkins

Berichten: 3149
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 16:11

zijn de nieuwe eigenaren ook op de hoogte van de chronische blessure?

Infurio
Berichten: 22
Geregistreerd: 17-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 16:20

maliejane schreef:
Ik lees vanaf het begin al stil mee en ben super blij dat het paard in ieder geval terecht is en dat jullie dit samen verder gaan oppakken.

Wat ik mij alleen wel afvraag is of de oplichters wel hadden doorgegeven dat je paard die blessure had? Zijn de mensen waar zij nu staat op de hoogte van die blessure? In dit soort hectiek kan ik mij voorstellen dat je dat vergeet te bespreken, maar voor het welzijn van het paard kan het wel belangrijk zijn om daar even naar te vragen zodat als het niet bekend was deze mensen er rekening mee kunnen houden O:) Dit is overigens alleen wat meedenken hoor! Ik hoop echt dat jullie die oplichter kunnen aanpakken m.b.v. de politie.


Nee daar wisten ze niets van, gelukkig hebben we het daar ondertussen uitgebreid over gehad en kunnen ze daar nu rekening mee houden. Ik ben ontzettend blij dat ze contact met mij opgenomen is en ook ontzettend blij dat little birdy daarbij geholpen heeft. Die heeft ook voordat ik contact had al namens mij door gegeven dat ze geblesseerd was en ook dingen zijn die niet meer kunnen met haar. Dus ze is echt een enorme hulp geweest voor iedereen die daar aan twijfelde! En dat ze haar al een jaar hebben betekend dat deze mensen mij zo lang aan het lijntje hebben gehouden, en ja daar kan iedereen een mening over hebben, maar ik dacht in het goede van mensen te geloven en als wat mij verteld werd waar was geweest dan had ik ook echt het begrip gehad voor de situatie. Echter blijkt dat niet zo te zijn.

maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 18:29

Infurio schreef:
maliejane schreef:
Ik lees vanaf het begin al stil mee en ben super blij dat het paard in ieder geval terecht is en dat jullie dit samen verder gaan oppakken.

Wat ik mij alleen wel afvraag is of de oplichters wel hadden doorgegeven dat je paard die blessure had? Zijn de mensen waar zij nu staat op de hoogte van die blessure? In dit soort hectiek kan ik mij voorstellen dat je dat vergeet te bespreken, maar voor het welzijn van het paard kan het wel belangrijk zijn om daar even naar te vragen zodat als het niet bekend was deze mensen er rekening mee kunnen houden O:) Dit is overigens alleen wat meedenken hoor! Ik hoop echt dat jullie die oplichter kunnen aanpakken m.b.v. de politie.


Nee daar wisten ze niets van, gelukkig hebben we het daar ondertussen uitgebreid over gehad en kunnen ze daar nu rekening mee houden. Ik ben ontzettend blij dat ze contact met mij opgenomen is en ook ontzettend blij dat little birdy daarbij geholpen heeft. Die heeft ook voordat ik contact had al namens mij door gegeven dat ze geblesseerd was en ook dingen zijn die niet meer kunnen met haar. Dus ze is echt een enorme hulp geweest voor iedereen die daar aan twijfelde! En dat ze haar al een jaar hebben betekend dat deze mensen mij zo lang aan het lijntje hebben gehouden, en ja daar kan iedereen een mening over hebben, maar ik dacht in het goede van mensen te geloven en als wat mij verteld werd waar was geweest dan had ik ook echt het begrip gehad voor de situatie. Echter blijkt dat niet zo te zijn.


Fijn dat ze het nu dan wel weten en er rekening mee houden. Ik duim voor een goede afloop en hoop dat je nog een update plaatst zodra het juridisch afgerond is en het weer toegestaan is. Heel veel succes in ieder geval!

Linnie050

Berichten: 11814
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: [Gestolen]Gezocht mijn bruine 13 jarige merrie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 18:51

Fijn dat je weet dat het ook echt de merrie is!

Ik heb geen idee hoe dit soort zaken verlopen en hoop echt dat ze gestraft worden.

Heel veel succes met de zaak

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 18:58

Super TS *\o/*
Gelukkig is ze in goede handen en wat top dat dit zo snel is gegaan!

Veel sterkte en succes met het rechtzaak aanspannen tegen die h*fters.

Annalies03

Berichten: 567
Geregistreerd: 01-12-16

Re: [Gestolen]Gezocht mijn bruine 13 jarige merrie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 19:41

mogen de nieuwe mensen nu wel gewoon het paardje houden? of hoe gaat dat nu verder ook kwa papieren en eigenaar etc? als ik dat vragen mag

Ragdollcat
Berichten: 14684
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: [Gestolen]Gezocht mijn bruine 13 jarige merrie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 21:24

Wauw, mooi dat het echt deze paard is en dat ze het goed heeft en heel mooi dat de huidige eigenaars en jij goed met elkaar overweg kunnen om de oplichters aan te gaan pakken. Het is verschrikkelijk wat die mensen doen.

Zelfs van de slacht gered ook nog eens.........pfff, dit paard heeft wel geluk gehad zeg.

MissDD
Berichten: 684
Geregistreerd: 12-03-13

Re: [Gestolen]Gezocht mijn bruine 13 jarige merrie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 21:55

Benieuwd hoe dit af gaat lopen, want wat een toestand zeg!
Gelukkig is ze bij goeie mensen terechtgekomen, die gek met haar zijn en nu ook rekening kunnen houden met haar beperkingen.
Voor de mensen die haar zomaar verkocht hebben..... Geen woorden voor..... Hoe slapen zulke mensen 's nachts? :n

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: [Gestolen]Gezocht mijn bruine 13 jarige merrie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 09:28

Echt Top van little_birdy dat ze heeft verteld over dat paard. Ze had ook kunnen denken:ik zeg niks en blijf er buiten, ik wil niks te maken hebben met problemen en gestolen paarden.
Zulke mensen heb je n.l. ook.

Anoniem

Re: [Gestolen]Gezocht mijn bruine 13 jarige merrie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 09:50

Fijn voor je dat je het paard hebt gevonden. Het lijkt mij dat degene waar je het paard in vertrouwen hebt achtergelaten dit niet voor het eerst heeft gedaan.
Ik begrijp ook dat je geen namen wilt noemen in het belang van de aangifte maar mag ik je wel vragen hoe je bij deze mensen terecht bent gekomen? Adverteren ze ergens dat ze een paard zoeken als maatje voor hun eigen paard of hoe kom je bij dit soort mensen terecht en hoe krijgen ze het vertrouwen dat je je paard bij hun achterlaat? Wnat zo te lezen geef je wel om je paard, anders ga je haar niet zoeken dus ga ik er vanuit dat je je paard niet zo maar uit handen hebt gegeven.

StalNollie

Berichten: 9206
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [Gestolen]Gezocht mijn bruine 13 jarige merrie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:14

gaat nu een bericht van een bonte pony in sint oedenrode ook hetzelfde verhaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:45

StalNollie schreef:
gaat nu een bericht van een bonte pony in sint oedenrode ook hetzelfde verhaal

-O-