[Gestolen]Gezocht mijn bruine 13 jarige merrie!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rizette
Berichten: 4423
Geregistreerd: 11-06-09

Re: [Gestolen]Gezocht mijn bruine 13 jarige merrie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 13:44

Fijn dat er na ruim 2 dagen dan toch contact is. Lijkt me lang hoor als je zoals TS zo lang moet wachten op een reactie. Nu maar hopen dat het positief uitvalt voor TS.

Willeke_

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 13:46

BMHP schreef:
wat ik apart vind is dat mensen roepen nog even geduld, het kan nu even niet.
Worden de paarden nu ook ff niet verzorgd?
Uit de KWPN papieren blijkt heel snel of het om hetzelfde paard gaat of niet.


In het geval dat het wel om dezelfde merrie gaat lijkt mij het advies van little bird en adrieaeen een heel verkeerd advies.

Het roepen van Topmensen super plaats maakt mij achterdochtig. tijd winnen in plaats van duidelijkheid geven, dat is wat ik hier zie gebeuren. Ik doe geen aannames over de waarheid. Ik geef de TS alleen een advies.

Als jullie je aangesproken voelen op het advies dat ik geef dan heeft dat een reden.
mijn advies is snel handelen, mensen die anders adviseren mogen zich aangevallen voelen, dat is niet mijn verantwoording.


Jeetje... niet bemoeizuchtig ofzo.
Misschien ligt er een familielid op sterven? Zijn ze aan de andere kant van de wereld...

little_birdy
Berichten: 12234
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 13:47

Na ruim 2 dagen ? Paard is al ruim een jaar in het bezit van de nieuwe eigenaren zou toch fijn zijn als mensen zich dat ook even gaan beseffen :o

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:00

Willeke_ schreef:
Jeetje... niet bemoeizuchtig ofzo.
Misschien ligt er een familielid op sterven? Zijn ze aan de andere kant van de wereld...


geen idee, het enige dat hier staat is dat er meer malen telefonisch verkeer tussen de nieuwe eigenaren en little birdy is geweest, een naam in een paarden paspoort controleren is minder werk. Ik ken de namen van de ouders van mijn paarden, dat is geen werk en daarvoor hoeft geen chip te worden gecontroleerd.

Ik heb geen feitelijke kennis van de beweringen van de TS of een van de andere posters hier, mijn commentaar is dus net zo bemoeizuchtig als jouw commentaar. Mijn post was alleen een advies voor TS, geen off topic opmerking

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110851
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:12

little_birdy schreef:
Na ruim 2 dagen ? Paard is al ruim een jaar in het bezit van de nieuwe eigenaren zou toch fijn zijn als mensen zich dat ook even gaan beseffen :o


Misschien kun je het beter aan TS over laten om te reageren, aangezien dit haar topic is en het om haar paard gaat.

Brainless

Berichten: 29776
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:12

little_birdy schreef:
Na ruim 2 dagen ? Paard is al ruim een jaar in het bezit van de nieuwe eigenaren zou toch fijn zijn als mensen zich dat ook even gaan beseffen :o

Ok...
Het is dus niet iets wat net heeft plaatsgevonden.
Ik zou dan ook niet er op zitten te wachten als laatste eigenaar dat men naar je op zoek is omdat je (volgens sommige hier) mee hebt gewerkt aan het verduisteren van een paard, terwijl je in goed vertrouwen al ruim een jaar geleden een paardje hebt gekocht.
Je wilt dan ook eerst even uitzoeken (evt jurist) raadplegen wat je rechten en plichten zijn voordat er misschien iemand ineens op de dam staat met een trailer om je paardje in te laden.

Brainless

Berichten: 29776
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:13

Cayenne schreef:
little_birdy schreef:
Na ruim 2 dagen ? Paard is al ruim een jaar in het bezit van de nieuwe eigenaren zou toch fijn zijn als mensen zich dat ook even gaan beseffen :o


Misschien kun je het beter aan TS over laten om te reageren, aangezien dit haar topic is en het om haar paard gaat.

En eerst kreeg LB het voor haar kiezen omdat ze niks wilde zeggen..
Nu doet ze dat en dan krijgt ze alsnog een tik op haar vingers.

StalNollie

Berichten: 9206
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [Gestolen]Gezocht mijn bruine 13 jarige merrie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:16

jeetje wat een aannames, LB je hebt meer als genoeg gezegd en je bent niet anrwoord verschuldigd.
eerlijk ik zou me er niet eens in gemengd hebben want wat je al lees krijg je alles over je heen.

en nee mensen zo makkelijk en snel een chip uitlezen gaat niet als je zelf geen apparaat hebt. dan zul je toch iemand moeten langs laten komen hiervoor kan dat niet door een bekende zal dit door de DA gedaan moeten worden, en ook kost deze geld natuurlijk..

dus allemaal makkelijk roepen vanaf de zijlijn, en laten we eerlijk wezen ts heeft ook niet een makkelijk paard om terug te zoeken, er zijn zoveel bruine paarden die veel op paard van ts lijken.

Infurio
Berichten: 22
Geregistreerd: 17-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 14:17

Hoihoi,

Even een update: ik ben inderdaad gebeld door de mensen waar ze nu staat, het is inderdaad aliqua. En als ik het zo hoor zijn ze net zo gek op haar als ik ben en zorgen ze er top voor, ze hebben haar naar wat ik begrepen heb zelfs gered van de slacht. Ook deze mensen zijn bedonderd door hen en we gaan er nu samen een grote zaak van maken. Mocht er iemand zijn die informatie heeft over wat er gebeurd is hoor ik dat graag nog!

StalNollie

Berichten: 9206
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [Gestolen]Gezocht mijn bruine 13 jarige merrie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:18

jeetje ts wat fijn dat je ze hebt gevonden, en dat ze goed terecht is gekomen. sterkte met het proces ook voor de nieuwe eigenaren, want dit is voor hun een enorm schok.

Missbeauty30

Berichten: 492
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:20

Wat fijn om te horen dat het jou paardje is en dat de mensen samen met jou ze aan willen pakken. En fijn dat Little-birdy zo oplettend was. Ik hoop dat dit goed afloopt voor jullie beiden. Succes!

avalonnancy

Berichten: 873
Geregistreerd: 04-07-08
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:22

Infurio schreef:
Hoihoi,

Even een update: ik ben inderdaad gebeld door de mensen waar ze nu staat, het is inderdaad aliqua. En als ik het zo hoor zijn ze net zo gek op haar als ik ben en zorgen ze er top voor, ze hebben haar naar wat ik begrepen heb zelfs gered van de slacht. Ook deze mensen zijn bedonderd door hen en we gaan er nu samen een grote zaak van maken. Mocht er iemand zijn die informatie heeft over wat er gebeurd is hoor ik dat graag nog!


Fijn dat je nu in ieder geval weet van hoe of wat. Daar ging het om.

darkadia

Berichten: 5264
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:23

Fijne update TS! Niet wat er is voorgevallen natuurlijk, maar gelukkig heeft ze wel echt een fijn thuis getroffen!
Sterkte met de nasleep ervan!

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: [Gestolen]Gezocht mijn bruine 13 jarige merrie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:26

Fijn dat je ze gevonden hebt! En wat fijn dat een bokker zo oplettend was! veel succes nu met het maken van de zaak

Pumpkins

Berichten: 3149
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:28

pppf wat een opluchting, fijn dat je je merrie gevonden hebt en dat de mensen open staan voor je. Veel succes!

Rocamor

Berichten: 10994
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:29

Fijn dat je weet waar je paard is gebleven TS. En ik weet niet waarom de mensen even tijd nodig hadden, maar ik kan me er goed bij voorstellen dat eea even moest bezinken en ze evt vast wat juridisch wilden natrekken.

Hopelijk komt alles op de pootjes terecht.

Gaat het (nog) goed met het paard? Omdat ze een chronische blessure had?

BigOne
Berichten: 38522
Geregistreerd: 03-08-09

Re: [Gestolen]Gezocht mijn bruine 13 jarige merrie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:33

Ts, aangezien dit een ervaring uit eerste hand is zou ik nu wel de naam van diegene waar je je paard in goed vertrouwen in bruikleen hebt gegeven bekend maken, indien je advocaat dat goed vind natuurlijk. Want dit is een werkwijze die me wel heel bekend in de oren klinkt. Goed tehuis bieden en heel snel naar de slacht of doorverkopen, dit soort mensen moet gestopt worden.

Infurio
Berichten: 22
Geregistreerd: 17-02-17

Re: [Gestolen]Gezocht mijn bruine 13 jarige merrie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 14:37

Dat zijn wij beide ook helemaal! Dus daar gaan we ons nu gezamenlijk hard voor maken. Morgen overleg bij de politie wat de beste manier is om dit aan te pakken.

JPS
Berichten: 2231
Geregistreerd: 10-12-09

Re: [Gestolen]Gezocht mijn bruine 13 jarige merrie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:54

Succes met de zaak en ik ben gelukkig voor je dat je paard het goed heeft. Dat lijkt me het belangrijkste!

Maartje1990

Berichten: 22288
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:56

Wat fijn wel dat je je paard gevonden hebt én dat ze desondanks wel goed terrecht is gekomen (althans begrijp ik toch) ik hoop echt dat die mensen die jullie bedrogen hebben een flinke straf krijgen. Mag ik vragen wat je verder gaat doen met je paard? Als in, proberen haar terug te krijgen? Of ben je tevreden met waar ze nu staat?

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Re: [Gestolen]Gezocht mijn bruine 13 jarige merrie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:58

Fijn TS! Hele geruststelling lijkt me dat.

little_birdy
Berichten: 12234
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:02

Cayenne schreef:
little_birdy schreef:
Na ruim 2 dagen ? Paard is al ruim een jaar in het bezit van de nieuwe eigenaren zou toch fijn zijn als mensen zich dat ook even gaan beseffen :o


Misschien kun je het beter aan TS over laten om te reageren, aangezien dit haar topic is en het om haar paard gaat.

Doe ik nu ook. Maar zonder mij had ta haar paard niet zo snel gevonden vandaar

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:06

Infurio schreef:
Dat zijn wij beide ook helemaal! Dus daar gaan we ons nu gezamenlijk hard voor maken. Morgen overleg bij de politie wat de beste manier is om dit aan te pakken.


fijn dat je contact hebt en weet waar je paard nu is.
Ook fijn dat jullie beiden aangifte gaan doen.

Ik hoop dat jij haar gauw weer ziet en een goed contact met haar huidige verzorger/eigenaar krijgt.

melrovers

Berichten: 898
Geregistreerd: 20-08-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [Gestolen]Gezocht mijn bruine 13 jarige merrie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:13

Wow ts kippenvel, heb het allemaal stilletjes meegelezen. Ik ben heel blij dat je haar gevonden hebt en dat er nu goed voor haar gezorgd wordt!

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: [Gestolen]Gezocht mijn bruine 13 jarige merrie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:18

Wat goed dat je haar nu terug gevonden hebt en de geruststelling hebt dat het goed met haar gaat.

Heel veel succes voor jullie tegen deze oplichters.