[EG]Vorige eigenaren/eigenaar Wiante

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

KuilderR

[EG]Vorige eigenaren/eigenaar Wiante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-17 12:42

Hoi,
Ik ben nu ongeveer 1 jaar en 2 maand eigenaar van Wiante. (KWPN +/- 1.70, Donker bruin paard zwarte manen en staart en een witte bles, geboren in 2003) vader is Rhodium en de moeder is Nataliana van B als ik het goed heb. Opa van moeders kant is Caritas.

Nou ben ik op zoek naar vorige eigenaren die mij misschien wat van hun ervaringen kunnen vertellen, want ik heb regelmatig te horen gekregen dat Wiante "knettergek" en "levensgevaarlijk" is.
Ik hoop als iemand eigenaar (of verzorger) van haar is geweest. Mij iets meer over haar kan vertellen.

Mvg. Rianne
Laatst bijgewerkt door C_arola op 08-02-17 19:17, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd volgens de regels van OV

bigone

Re: Vorige eigenaren/eigenaar Wiante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:43

Diegene die je dat vertelde, was dat omdat ze het paard kenden of doet ze bij jou wat vreemd??

KuilderR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-17 13:10

bigone schreef:
Diegene die je dat vertelde, was dat omdat ze het paard kenden of doet ze bij jou wat vreemd??

Ze doet bij mij vreemd, bij de bijrijdster en bij de staleigenaar. Ze gaat hangen in het touw tijdens het opzadelen en benaderen, verzet zich tijdens het rijden en is heel angstig als iemand de stal binnenkomt.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:21

Waar heb je haar gekocht, kunnen zij je niet verder helpen?? Heeft ze ook in de sport gelopen? Indien je op google haar naam intikt dan krijg je een melding uit 2009 , deze persoon heeft filmpjes van haar op YouTube gezet, daar zou je een reactie kunnen achter laten en een melding van iemand die op haar reed later bij ponycentrum koopman, zij heeft een instagramaccount(ruiter) en door die toe te voegen zou je ook vragen kunnen stellen.
Het kan ook zo zijn dat je paard misschien niet helemaal gezond is en pijn ervaart met rijden vandaar eventueel haar gedrag.

KuilderR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-17 13:38

bigone schreef:
Waar heb je haar gekocht, kunnen zij je niet verder helpen?? Heeft ze ook in de sport gelopen? Indien je op google haar naam intikt dan krijg je een melding uit 2009 , deze persoon heeft filmpjes van haar op YouTube gezet, daar zou je een reactie kunnen achter laten en een melding van iemand die op haar reed later bij ponycentrum koopman, zij heeft een instagramaccount(ruiter) en door die toe te voegen zou je ook vragen kunnen stellen.
Het kan ook zo zijn dat je paard misschien niet helemaal gezond is en pijn ervaart met rijden vandaar eventueel haar gedrag.

We hebben haar van een manege gekocht. Die wisten ook niet veel van haar verleden, we hebben haar helemaal laten uitlezen en ook helemaal laten keuren en was helemaal niks aan de hand en super gezond. Ze heeft Endurance gereden.
Zal even kijken op YouTube.

EllyC

Re: Vorige eigenaren/eigenaar Wiante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:00

Ze is in 2012 ooit in de B dressuur uitgebracht (via paardenzoeker mijnknhs.nl). Maar zo te zien geen winstpunten.

Ouder worden is niet erg, niet oud worden, dat is pas erg!
W. Mellaer's Wamailin M (2, connemara), Indy (16) B ruin en Vip (18) Z2 dressuur met 2 amazones)

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:26

KuilderR schreef:
bigone schreef:

We hebben haar van een manege gekocht. Die wisten ook niet veel van haar verleden, we hebben haar helemaal laten uitlezen en ook helemaal laten keuren en was helemaal niks aan de hand en super gezond. Ze heeft Endurance gereden.
Zal even kijken op YouTube.

Heeft ze dit gedrag echt vanaf het begin laten zien bij jullie?? Of ontstond het een aantal maanden later??

KuilderR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-17 15:47

Zal even kijken op YouTube.[/quote]
Heeft ze dit gedrag echt vanaf het begin laten zien bij jullie?? Of ontstond het een aantal maanden later??[/quote]

vanaf het begin al

Ganna

Re: [EG]Vorige eigenaren/eigenaar Wiante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 20:01

Ik kan haar zo snel niet vinden in de endurancedatabase weet je zeker dat ze endurance heeft gelopen?

The longer, the pony!
Remember it is the speed that kills the horse, not the distance!

KuilderR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-17 17:40

Ganna schreef:
Ik kan haar zo snel niet vinden in de endurancedatabase weet je zeker dat ze endurance heeft gelopen?

Ja, is al heel lang geleden. Maar we hadden heel even contact gehad met degene die haar in de endurance gereden heeft.

Aventle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 08:16

misschien een beetje laat. Maar ik zag dit nadat ik weer een keer haar naam ging googlen,

ik heb wainte op manege koopman 2 jaar lang gereden. ik heb haar naambordje thuis liggen. de eigenaar zei altijd dat wij op een roze wolk woonden samen. ik heb nooit problemen met haar gehad. andere mensen van de manege wel. moeite met vangen in stal etc.

ik kende haar gebruiksaanwijzing.

dit is wel al 4 jaar geleden, ik weet alleen nog dat ik nooit een probleem met haar gehad heb.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie