geen verzekering mogelijk i.v.m. blessure febr 2016?

Moderators: Nicole288, balance, Dyonne, Sica, Neonlight, C_arola, Coby

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

geen verzekering mogelijk i.v.m. blessure febr 2016?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-16 10:51

Wat te doen?
Paard heft februari een kogelontsteking gehad en in juni een schouderblessure ( door een slecht passend zadel )
Hij is weet 100% rad en heeft nergens last van, ben weer lekker aan het trainen.

Nu wil ik heb verzekeren maar ik " kan " hem niet verzekeren omdat hij in februari een kogelontsteking gehad heeft????

Ik moest dit op het aanvraag formulier aangeven of hij dit jaar medisch iets gehad heeft.

Verzekeren kan wel maar dan wordt dat been waar de kogelontsteking in zat uitgesloten. Dus als hij ooit iets krijgt ben ik alsnog de sjaak?

Verjaard een ontsteking ook? Dat ik dit niet hoef aan te geven? Kan toch niet zo zijn dat als je paard OOIT iets gehad heeft dat je dan geen verzekering meer krijgt??

Achterhouden van info ben ik niet van maar ze vragen er zo wel om.

Aanvullende vraag:

Welke verzekering valt niet onder Hippo? Wat ik ook intyp overal komt hippo of Bierum naar voren.

Ik wil een verzekering maar NIET bij Hippo of een dochteronderneming daarvan of Bierum.

(Hele slechte ervaring mee, vooral Bierum en ik wil daar niets meer mee te maken hebben, ik ben nog steeds heel boos)

Welke verzekeringen zijn er nog meer?
Laatst bijgewerkt door Amaryllis op 05-12-16 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Twee topics samengevoegd

Ibbel

Berichten: 49638
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: geen verzekering mogelijk i.v.m. blessure febr 2016?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 11:28

Aanvraag op 2 januari 2017 doen. Als ze je vragen 'dit jaar' kun je op dat moment eerlijk antwoorden :+

De vraagstelling suggereert overigens ook meteen dat het na 1 jaar verjaart, dus als ze 'de afgelopen 12 maanden' vragen, kun je je formulier ook 12 maanden plus 1 dag na die blessure insturen.

Celiien

Berichten: 13275
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: geen verzekering mogelijk i.v.m. blessure febr 2016?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 11:37

Dit geld overigens niet alleen voor paarden: mijn hond heeft al 2x een blaasonsteking gehad. wil ik haar verzekeren wordt dit niet meegenomen, tot ik wacht tot 2 jaar na de laatste keer. Nog 2 maanden te gaan :+

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-16 16:06

Ibbel schreef:
Aanvraag op 2 januari 2017 doen. Als ze je vragen 'dit jaar' kun je op dat moment eerlijk antwoorden :+

De vraagstelling suggereert overigens ook meteen dat het na 1 jaar verjaart, dus als ze 'de afgelopen 12 maanden' vragen, kun je je formulier ook 12 maanden plus 1 dag na die blessure insturen.


Aha dat kan ook.

Ik heb wel in de gaten dat hoe eerlijk je bent hoe meer problemen je krijgt............

Hutcherson

Berichten: 7670
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: geen verzekering mogelijk i.v.m. blessure febr 2016?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 16:08

Waarom wil je je paard verzekeren? Ik hoor daar zoveel slechte dingen over.
Bijvoorbeeld dat de verzekering bepaald of jij alles hebt gedaan om je paard te laten behandelen terwijl jij in overeenstemming met de dierenarts voor euthanasie hebt gekozen omdat verdere operaties te belastend zouden zijn voor het dier.
Dan kan een verzekeraar zeggen dat je je niet aan de voorwaarden hebt gehouden en niks uitkeert.

marleen_usar

Berichten: 24781
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 16:12

Ik heb mijn paard uit de verzekering gedaan, koste me meer als dat ik terug kreeg.

Silly1972

Berichten: 14812
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 16:13

ja dat heb ik ook gedaan, maar als je geen potje hebt is een verzekering hebben best prettig, maar dat is niet de vraag hier.

Nannetje7
Berichten: 73
Geregistreerd: 19-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 16:15

Ik zou wel even goed kijken in de voorwaarden, als er staat dit jaar, bedoelen ze dan tot 12 maanden terug? of het kalenderjaar. Als je niet geheel eerlijk bent en er is wel wat, heb je ook een probleem.
Als je zeker weet dat je wilt verzekeren...

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-16 17:09

RoyceMack schreef:
Waarom wil je je paard verzekeren? Ik hoor daar zoveel slechte dingen over.
Bijvoorbeeld dat de verzekering bepaald of jij alles hebt gedaan om je paard te laten behandelen terwijl jij in overeenstemming met de dierenarts voor euthanasie hebt gekozen omdat verdere operaties te belastend zouden zijn voor het dier.
Dan kan een verzekeraar zeggen dat je je niet aan de voorwaarden hebt gehouden en niks uitkeert.

Tja, als er iets gebeurd dat je daar een vergoeding voor krijgt.
Mocht ik plots naar de kliniek moeten dan heb ik zo geen 1000 euro voor handen liggen. Eigenlijk daarom.......

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-16 17:11

Nannetje7 schreef:
Ik zou wel even goed kijken in de voorwaarden, als er staat dit jaar, bedoelen ze dan tot 12 maanden terug? of het kalenderjaar. Als je niet geheel eerlijk bent en er is wel wat, heb je ook een probleem.
Als je zeker weet dat je wilt verzekeren...

Er is momenteel niets met mijn paard aan de hand. Alleen dat hij in februari een kogelontsteking gehad heft en een schouderblessure door een slecht zadel. Momenteel ben ik weer gewoon lekker aan het trainen. Maar de verzekeringen nemen dan geen paard op i.v.m. dat het terug kan komen????

Tja wat moet je dan?

Hutcherson

Berichten: 7670
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: geen verzekering mogelijk i.v.m. blessure febr 2016?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 18:28

Je maandelijkse premie op een spaarrekening zetten en zelf een spaarpot opbouwen.

Marije_jiplover

Berichten: 25508
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: geen verzekering mogelijk i.v.m. blessure febr 2016?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 19:54

Verzekeraars zijn ook niet gek.
Die zijn er niet voor jou, die zijn er puur voor eigen gewin.
En dus nemen zij het risico niet om iets te verzekeren dat 'onlangs' nog geblesseerd was.
Want ze hebben er een hekel aan om te moeten uitkeren, dat gaat van de winst af :+

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: geen verzekering mogelijk i.v.m. blessure febr 2016?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:19

Dan vraag je toch of ze die kogel en schouder tot x datum uit willen sluiten?
Heb je al bij efo gekeken?

friesiszwart

Berichten: 10176
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:21

Als je iets verzwijgt en er komt een schademelding en je DA meld terloops dat er eerder ook eenzelfde behandeling was heb je problemen.
Zou dus of alles vermelden of niet verzekeren.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Re: geen verzekering mogelijk i.v.m. blessure febr 2016?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:28

Verzekeraars verkopen geen verzekeringen omdat ze er voor jou willen zijn, ze verkopen verzekeringen omdat ze zelf willen verdienen.
Het is misschien wel naief om te rekenen op een verzekering.
Mijn advies, zet elke maand geld op een pennyrekening voor medische kosten. Wees zuinig met in inschakelen van de veearts, vertrouw op je boeren verstand en de collectieve kennis van je netwerk.

Nannetje7
Berichten: 73
Geregistreerd: 19-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:37

mrie schreef:
Verzekeraars verkopen geen verzekeringen omdat ze er voor jou willen zijn, ze verkopen verzekeringen omdat ze zelf willen verdienen.
Het is misschien wel naief om te rekenen op een verzekering.
Mijn advies, zet elke maand geld op een pennyrekening voor medische kosten. Wees zuinig met in inschakelen van de veearts, vertrouw op je boeren verstand en de collectieve kennis van je netwerk.


Dit inderdaad! Het verdienmodel van een verzekeraar is risico's uitsluiten, dus alles wat het risico vergroot, nemen zij niet aan.

Janneke2

Berichten: 23295
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:44

Marije_jiplover schreef:
Verzekeraars zijn ook niet gek.
Die zijn er niet voor jou, die zijn er puur voor eigen gewin.
En dus nemen zij het risico niet om iets te verzekeren dat 'onlangs' nog geblesseerd was.
Want ze hebben er een hekel aan om te moeten uitkeren, dat gaat van de winst af :+



Welnee / dat is je eigen keuze.

Neem een onderlinge verzekering, bijvoorbeeld 'efo', dat is in principe een vereniging ipv een bedrijf.

Marije_jiplover

Berichten: 25508
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: geen verzekering mogelijk i.v.m. blessure febr 2016?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:48

Ook voor dergelijke verzekeringen is het ongunstig om uit te moeten keren. Als er teveel geclaimd wordt, moet de premie omhoog en dus zullen ze op voorhand de risico's zoveel mogelijk uitsluiten.

Achterom
Berichten: 23172
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:48

Janneke2 schreef:
Marije_jiplover schreef:
Verzekeraars zijn ook niet gek.
Die zijn er niet voor jou, die zijn er puur voor eigen gewin.
En dus nemen zij het risico niet om iets te verzekeren dat 'onlangs' nog geblesseerd was.
Want ze hebben er een hekel aan om te moeten uitkeren, dat gaat van de winst af :+



Welnee / dat is je eigen keuze.

Neem een onderlinge verzekering, bijvoorbeeld 'efo', dat is in principe een vereniging ipv een bedrijf.

Die willen net zo hard winst maken hoor... zij moeten immers ook blijven bestaan.

Janneke2

Berichten: 23295
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:51

RoyceMack schreef:
Waarom wil je je paard verzekeren? Ik hoor daar zoveel slechte dingen over.
Bijvoorbeeld dat de verzekering bepaald of jij alles hebt gedaan om je paard te laten behandelen terwijl jij in overeenstemming met de dierenarts voor euthanasie hebt gekozen omdat verdere operaties te belastend zouden zijn voor het dier.
Dan kan een verzekeraar zeggen dat je je niet aan de voorwaarden hebt gehouden en niks uitkeert.



Ik heb mijn verzekering gewoon gebeld om te vragen hoe dat zit.
Zeker bij spoed heeft de DA het laatste woord, geen overleg nodig - bij grotere ingrepen die op de kliniek gepland worden wel overleg.
"Eindeloos door behandelen" was geen eis. (En waarom zou het ook? Euthanasie is relatief goedkoop vergeleken met een extra operatie, dezelfde sedering plus op gegeven moment het euthanasicum, hoeft niet eens in de operatiekamer.)

Janneke2

Berichten: 23295
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:54

Janneke2 schreef:
Welnee / dat is je eigen keuze.

Neem een onderlinge verzekering, bijvoorbeeld 'efo', dat is in principe een vereniging ipv een bedrijf.

Citaat:
Die willen net zo hard winst maken hoor... zij moeten immers ook blijven bestaan.


Off topic, maar wel belangrijk.
Een vereniging moet een buffervermogen hebben om te kunnen blijven bestaan, maar dat is van een andere orde dan een bedrijf als NN/ing, dat wil winst maken omwille van de winst/ aandeelhouders.

Erg slordig om die twee op 1 hoop te gooien!

Achterom
Berichten: 23172
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:56

Janneke2 schreef:
Janneke2 schreef:
Welnee / dat is je eigen keuze.

Neem een onderlinge verzekering, bijvoorbeeld 'efo', dat is in principe een vereniging ipv een bedrijf.

Citaat:
Die willen net zo hard winst maken hoor... zij moeten immers ook blijven bestaan.


Off topic, maar wel belangrijk.
Een vereniging moet een buffervermogen hebben om te kunnen blijven bestaan, maar dat is van een andere orde dan een bedrijf als NN/ing, dat wil winst maken omwille van de winst/ aandeelhouders.

Erg slordig om die twee op 1 hoop te gooien!

Erg naief om te denken dat verzekeringseconomie niet op gaat voor een vereniging ;)

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 00:04

Euthanasie is idd goedkoop, maar zelf dat wordt vaak door wat er in de kleine lettertjes staat niet vergoed. Heb jaren premie betaald en toen er werkelijk stront aan de knikker was bleken artrose klachten uitgesloten te zijn. En bedankt....

Nee hoor, ik doe niet meer mee. Maar dat kan ook want ik heb een gewoon huis tuin en keuken paard en geen blitse knol van meer dan 10.000 euro. Dan wordt het denk ik toch anders.

Janneke2

Berichten: 23295
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 10:04

Wendy schreef:
Erg naief om te denken dat verzekeringseconomie niet op gaat voor een vereniging ;)


Eh, een beetje meer respect zou ik kunnen waarderen, en 'goed lezen' ook.

'Verzekeringseconomie' - natuurlijk gaat dat op voor een vereniging, ik schreef nota bene dat men een financiële buffer nodig heeft.
Dus hoezo zou ik naief zijn? ?

Waar ik over sprak was het verschil tussen een commerciële instelling ('winst om de winst/ aandeelhouders')
en een vereniging, daar bestaat de 'winst' uit "alle deelnemers hebben hun huis, paard, opstallen etc goed verzekerd".

Dat was wasr ik op reageerde en gaat in de verste verte niet over verzekeringen, maar over andere aspecten van 'economie '/ "kapitalisme" etc.

Mijn punt was, dat je als mens de keuze hebt, commerciële verzekeringen links te laten liggen en te opteren voor "de enige echte winst van deze club is een goede verzekering zijn".

Achterom
Berichten: 23172
Geregistreerd: 28-09-04

Re: geen verzekering mogelijk i.v.m. blessure febr 2016?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 10:37

@janneke: op het moment dat je totale onzin schrijft en daarmee ook verspreidt, dan mag ik dat zeggen.
Het onderscheid tussen een vereniging en een commerciele instelling bestaat misschien in een ideale wereld, maar zeker in de wereld van de financiële instellingen (waaronder verzekeraars) is dat onderscheid niet bestaand. Voorbeelden genoeg: Univé, Rabobank, Menzis... zomaar een paar coöperaties die gewoon hartstikke commercieel zijn.