[EG]Oud baasje Fjordenmerrie v.Reinar Gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley1999

[EG]Oud baasje Fjordenmerrie v.Reinar Gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 12:42

ik ben op zoek naar de oude eigenaar van deze merrie

een Fjord genaamd Ymea Reinar x Larsto
wil graag nog weten hoe ze was voor ze bij mij kwam en of ze nakomelingen heeft
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door C_arola op 15-11-16 14:04, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast naar de regels van OV

Jets

Re: Oud baasje Fjordenmerrie v.Reinar Gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 12:47

Ik kan je niet helpen, maar mijn Fjord is ook van Larsto! Mag ik je misschien pb doen, ben wel benieuwd of ze qua karakter op elkaar lijken :D

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 22:45

Hé Ymea, die ken ik wel van de tijd dat zij van Fjordenfokker en hengstenhouder Bart v.d. Berg uit Wanneperveen was. Die heeft er ook mee gefokt.
Hoe lang is ze nu bij jou?

janouk
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 07:44

http://www.bvandenberg.nl/fokkerij.htm

Op de site staateen heel verhaal over Ymea
Als jonge merrie werd Ymea aangeprezen door vriend van de familie, Dhr. v.d. Zee. Dat was een merrie om mee verder te gaan! Ymea werd onderdeel in onze fokkerij. Deze Reinar-dochter uit de merrie Ritsja (v. Larsto), behaalde als jonge merrie het jeugdkampioenschap op de keuring en wist later ook de titels Stermerrie en Prestatiemerrie (A-menproef, A-zadelproef) in de wacht te slepen. Diverse veulens passeerden de revue, tot merrie Fleur geboren werd. Deze werd in eerste instantie aangehouden voor de toekomst. Met het groeiende merriebestand voor de toekomst werd het tijd keuzes te maken en toen wij voor Ymea een geschikt nieuw thuis tegen kwamen hebben wij van haar afscheid genomen. Sindsdien is Ymea werkzaam voor de wagen in het zuiden des lands.

Bella

Re: [EG]Oud baasje Fjordenmerrie v.Reinar Gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 14:59

Ontzettend leuk dat Ymea weer in beeld is!!

Roept u maar :D....Ymea is járenlang onderdeel geweest van ons fokmerriebestand, geweldig fijne merrie. Hebben haar ook het nodige gereden en gemend: http://s1220.photobucket.com/user/HHBer ... t=3&page=1 (haar fotomap van destijds) Momenteel nog één kleinzoon van haar in de opfok staan.

Ze heeft, en dit ga ik nu even uit mijn hoofd doen, de volgende nakomelingen gehad (Anita kan mij geheid aanvullen, daar waar ik wat vergeten ben):
Boris (v. Anton)
Cas (v. Timor)
Daantje (v. Timor)
Emea (v. Anton)
Fleur (v. Ansgar)
Een paar van de eigenaren van bovenstaande nakomelingen zitten ook op facebook en plaatsen zo nu en dan foto's. Mocht je interesse hebben, zoek ons gerust op (ikzelf ben te vinden als Annabel en Theo van den Berg), dan kan ik je eens taggen in hun berichten.

Uiteindelijk hebben wij haar verkocht naar mensen in Zeeland, waar zij aan het werk ging voor de (huif)kar. Mijn schoonvader en schoonmoeder hebben hun een paar jaar geleden daar nog opgezocht, nèt voordat ze verkocht werd.

Hoe gaat het met haar?

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 22:30

Bella schreef:
Ze heeft, en dit ga ik nu even uit mijn hoofd doen, de volgende nakomelingen gehad (Anita kan mij geheid aanvullen, daar waar ik wat vergeten ben):
Boris (v. Anton)
Cas (v. Timor)
Daantje (v. Timor)
Emea (v. Anton)
Fleur (v. Ansgar)

Guus (v. Ansgar)

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 15:01

Juisst..mal dat ik die alweer vergeten was. Dankjewel Anita!

mmiriammpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 22:37

Hoi Ashley,

Ik heb een nakomeling van Ymea, Boris.
Wat leuk om een foto te zien *\o/*

Ashley2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 00:26

Heyy
Wat leuk dit is ze nu

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 14:30

Aangezien de oude eigenaar is gevonden plaats ik hier een slotje, verder contact kan via pb gaan.
⚠️ C_arola kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.