Heel erg fijn, omdat je in veel delen nu voornamelijk over de weg wandelt... dit kan ook maar dan moet je wel altijd een poepzak e.d. bij je hebben anders is het echt ellende voor de buurtbewoners.

Dat sportpark de Hoge bomen de paden gaan terug keren wist ik. Maar is iemand nog beter op de hoogte van de andere stukken die ze benoemen? Tot waar de paden gaan komen? Ik hoop op zeker dat ze Maasdijk meepakken en een mooie verbinding maken met de Oranje plassen en eventueel het Staelduinse bos die nu nog grotendeels verboden is voor paarden.
Citaat:Westlandse ruiterpaden definitief aangelegd
Westland krijgt definitief ruiterpaden en watertappunten. Dat is de uitkomst van de raadsvergadering van 21 februari waar de besteding van het Leefomgevingsfonds werd goedgekeurd. Twee voorstellen van D66 Westland worden hiermee gerealiseerd.
Fractievoorzitter Tamara van Riet: “Ik ben ontzettend blij dat er nu eindelijk gestart wordt met de aanleg van ruiterpaden in Westland. Vanaf het begin van deze raadsperiode heeft D66 zich hiervoor ingezet. De 200.000 euro die nu beschikbaar is gesteld, wordt besteed aan de zogenaamde “quick wins” die samen met de ruiterverenigingen in kaart zijn gebracht. Bij sportpark de Hoge Bomen wordt al gewerkt aan een eerste stuk ruiterpad. In de toekomst moet er een aaneensluitend netwerk van ruiterpaden in Westland komen, dat ook verbonden wordt met ruiterpaden in de buurgemeenten”.
De openbare watertappunten komen bij parken, duinen, sportterreinen en het busstation. Hiervoor is 50.000 euro uitgetrokken. Raadslid Maxim van Ooijen: “Water drinken is gezond. Op deze manier kan iedereen die wandelt, sport of reist regelmatig water drinken Een bijkomend voordeel is dat er minder zwerfafval zal zijn. Een bijgevuld flesje is immers geen weggegooid flesje.”
De uitvoering van de twee voorstellen zal nog voor begin 2018 worden gestart.
kijk, dit is ook erg gezellig... maar wat meer mogelijkheden tot een lekker galopje in de buurt zou zeker welkom zijn bij onze stal in de buurt