jorretje schreef:Mijn eerste gedachte was is ze niet drachtig? Maar dat lijkt me stug als ze al dik een jaar bij jou is.
Hormonen kunnen een rol spelen, maagzweer zou ook kunnen, maar ik denk dat het voornamelijk gewoon een wat nukkige dominante merrie is. Het is natuurlijk nooit zo te zeggen, en zeker verstandig dat je de zadelmaker langs laat komen. Heb je al eens wat grondwerk met haar gedaan?
nee, ze is niet drachtig. ik rij haar 2 keer in de week en longeer haar 2 keer. het longeren ging in het begin heel goed. nu gaat ze steeds uit haar zelf in draf. en daar werken we aan. maar madam is niet gauw onder de indruk. als ze dan bij me staat en vraag om haar terug. dan doet ze het wel, maar kijt erg boos en heft haar hoofd op. je zou dan toch zeggen dat het iets met dominatie heeft uit te staan. want waarom is ze dan boos? raak haar dan niet eens aan
het valt me ook op dat ze niet erg aannhankelijk meer is. anders kwam ze met mesten wel even bij me kijken en kon ze zo knuffellen. maar nu loopt ze weg aals ik naar haar toe loop.