Aansprakelijkheidsverzekering met dekking schade paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

horses1990

Aansprakelijkheidsverzekering met dekking schade paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-17 20:23

Hi Bokkers *\o/*

Ik heb al een tijdje een aansprakelijkheidsverzekering afgesloten bij inshared. Nu was ik in de veronderstelling dat de schade veroorzaakt door een paard (die hobbymatig gehouden wordt) ook verzekerd is.

Mijn ouders hadden ook een aansprakelijkheidsverzekering en toen ik nog onder de 18 was hebben wij hier twee keer (helaas!) gebruik van moeten maken. De eerste keer was toen ik 11 jaar oud was ( ruim 15 jaar terug), toen mijn shetlander ontsnapt was uit de wei, hij is toen helaas tegen een auto aan geklapt en was op slag dood |( Schade aan de auto: f 40.000 (was nog een nieuwe Porsche ook...).
Daarna ben ik een keer met mijn sulky tegen een geparkeerde auto gebotst (met mijn andere shet) en is de schade ook weer vergoed vanuit de aansprakelijkheidsverzekering. Inmiddels zitten mijn ouders ook bij inshared en ze weten ook niet meer wat voor verzekering ze destijds hadden die dit toen allemaal dekte...

Maar nu zit ik even te kijken op de site van Inshared en kom ik dus tot de conclusie dat paarden niet mee zijn verzekerd, dit is wat op de site staat (https://www.inshared.nl/aansprakelijkhe ... r-huisdier)

Welke huisdieren zijn automatisch meeverzekerd?

Honden
Katten
Knaagdieren
Vogels, als ze in een huis kunnen worden gehouden
Niet meeverzekerd zijn: paarden, koeien, geiten, (pluim)vee en andere boerderijdieren

Welke aansprakelijkheidsverzekering dekt de schade toegebracht aan anderen door een paard wel? Iemand tips?

Alvast bedankt _/-\o_
Laatst bijgewerkt door horses1990 op 04-01-17 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

wwillemijn

Re: Aansprakelijkheidsverzekering met dekking schade paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:34

Univé. Paard had een dure Audi stuk getrapt omdat ze schrok. Binnen 2 weken hadden die mensen het geld. Ik had niet aangegeven bij de verzekering dat ik paarden heb. Super verzekering! Nu 2 keer aanspraak op moeten doen en 2 x heel snel geholpen. Ook nog een keer voor laarzen die ik geleend had en die stuk gingen. Had de verzekering zelf uitgezocht dat voor de prijs op de bon deze laarzen niet meer te krijgen waren en kreeg zij dus het bedrag dat de laarzen toentertijd kostten zodat ze dezelfde laarzen kon kopen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:35

Ik heb van de Rabobank de aansprakelijkheidsverzekering hierbij zijn paarden niet uitgesloten.

horses1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-17 20:38

Oké, bedankt voor de reacties! *\o/*

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:42

Interpolis vergoedt ook :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:55

MarianneW schreef:
Interpolis vergoedt ook :)

Interpolis is van Rabobank, daar zat ik eerder ook bij maar gestopt met de bank en dus ook met de verzekering.

Bij Klaverblad vallen paarden ook onder huisdieren, net kwam ik dit topic tegen, wel wat ouder maar ik denk nog wel up to date; [TAO] Is paard verzekerd via WA verzekering of niet?

horses1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-17 20:59

Bedankt lieve mensen! Ik zit nu even te vergelijken op het internet (gelukkig kan ik Inshared dagelijks opzeggen). Ik kom uit op Reaal verzekeringen voor een premie van € 3,16 per maand (ook dekking van max 3 paarden, maar heb er maar één dus dat is prima). Verder verzekerd tot een bedrag van € 2.500.000. Maar wellicht heeft iemand nog een goedkopere optie? 8-) Wat betalen jullie? (Beetje brutale vraag wellicht, sorry! :Y) ) Oh en wat voor dekking nemen jullie? Je hebt ze namelijk ook goedkoper, maar dan is de dekking maar € 1.500.000 (pff verwacht dit al nooit aan schade te gaan maken, maar je weet het nooit).
Laatst bijgewerkt door horses1990 op 04-01-17 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:02

Hier ook Interpolis. Echt een fijne aansprakelijkheidsverzekering.

Moet zeggen dat ik geen idee heb wat ik er voor betaal. Wel al een keer voor het paard nodig gehad.

horses1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-17 21:04

Ga ook even kijken voor interpolis :D

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:05

Ik betaal 35 per jaar

horses1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-17 21:09

wwillemijn schreef:
Ik betaal 35 per jaar

Welke verzekering?

Toegevoegd:

Oja, unive :+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:10

horses1990 schreef:
Bedankt lieve mensen! Ik zit nu even te vergelijken op het internet (gelukkig kan ik Inshared dagelijks opzeggen). Ik kom uit op Reaal verzekeringen voor een premie van € 3,16 per maand (ook dekking van max 3 paarden, maar heb er maar één dus dat is prima). Verder verzekerd tot een bedrag van € 2.500.000. Maar wellicht heeft iemand nog een goedkopere optie? 8-) Wat betalen jullie? (Beetje brutale vraag wellicht, sorry! :Y) ) Oh en wat voor dekking nemen jullie? Je hebt ze namelijk ook goedkoper, maar dan is de dekking maar € 1.500.000 (pff verwacht dit al nooit aan schade te gaan maken, maar je weet het nooit).

Schade gaat hard hoor vergis je er niet in, heb het dan niet over etalage ruit van winkel waar je per ongeluk stuur van je fiets door laat vallen, maar denk bv inderdaad aan ontsnapt paard dat ergens de weg op rent, hoop schade veroorzaakt en iemand blijvend invalide maakt.

horses1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-17 21:14

Zie even deze link:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Aansprake ... ticulieren

De meeste verzekeraars bieden de verzekerde de keuze uit een aantal verzekerde bedragen tussen € 1 mln en € 2,5 mln. Bij een te laag verzekerd bedrag kan de rechter de verzekerde verplichten het meerdere zelf te vergoeden. Uit de jurisprudentie blijkt dat rechters de grens stellen op € 1,25 mln.

Voorbeeld: Iemand veroorzaakt een schade. Hij is verzekerd voor € 1,5 mln. De rechter stelt de schade vast op € 2 mln. De verzekerde maakt aannemelijk dat hij de € 500.000 niet zelf kan vergoeden. Gezien de hoogte van het verzekerd bedrag wordt de schadevergoeding vastgesteld op € 1,5 mln.

Mijns inziens lijkt me dan € 1.500.000 wel genoeg? Echter moet je dan wel even naar de rechter :') En dat voor 4 euro extra per jaar... dus ach ga denk toch maar voor de € 2.500.000

horses1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-17 21:50

Heb een verzekering afgesloten bij de Reaal voor € 3,15 per maand met een dekking van € 2.500.000. Ook paarden (maximaal drie zijn meeverzekerd) en geen eigen risico (ben daarnaast alleenstaand zonder kinderen).

In ieder geval heel erg bedankt voor jullie reacties! ;)

https://www.reaal.nl/verzekering/aanspr ... rzekering/

voorwaarden:

https://www.reaal.nl/Documents/03108.pdf

Voor wie wellicht denkt... ik betaal nu meer en ik ga ook overstappen o.i.d. :):) En handig voor de zoekfunctie van bokt.

Bij Unive betaal ik meer: € 3,70
Interpolis: € 3,17 (maar moet je dus een raborekening hebben en zit zelf bij de ING)
Aegon: € 3,99
Klaverblad: € 3,79.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:59

Same here.. mijn paard had een gloednieuwe BMW x5 gebeten (Gebeten?! .. ja gebeten.. volledig van koplamp tot ruit, de zijspiegel en langs het dak elke paar cm paarden tanden afdruk... auto had 25 km op de teller :o :+ )
Ik ben verzekerd bij ABM Amro bank en daar vallen paarden onder huisdieren..
In mijn geval had de auto eigenaar zijn auto volledig strak langs het weiland geparkeerd en had ik (om te voorkomen dat buurkinderen mijn happige jaarling aaien / voeren) al extra maatregelen genomen door niet alleen het hek te verhogen maar ook aan de binnenzijde een tweede afrastering te maken..

Ik kreeg bezoek van mijn verzekeringsagent in driedelig pak met regenlaarzen (te komisch en heel stoer), die mij gelijk gaf omdat er ongeveer 25 parkeerplaatsen waren meters weg van de wei waar hij schadevrij had kunnen parkeren.. hij was echter bang voor vallende eikels op het dak van zijn nieuwe auto en had, logisch, niet op een auto-bijtend paard gerekend.. Erg banketstaaf maar werd niet vergoed (was ik blij om want heb na flinke bedreigingen van de auto eigenaar wel mijn paard moeten verhuizen uit angst dat hij hem wat zou aandoen)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 20:20

:wow: @Rchell, auto opeten... moet zeggen zouden die van mij ook doen als ze erbij zouden kunnen.
Maar jou bedreigen, zodat je je paard moet verhuizen, wat een eikel (om het in zijn favoriete boom sort te houden), ga er ook nog vanuit dat de BMW eigenaar wel all risk verzekerd was en het dus op zijn eigen verzekering kon verhalen.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 23:29

Centraal beheer ook