Ik heb al een tijdje een aansprakelijkheidsverzekering afgesloten bij inshared. Nu was ik in de veronderstelling dat de schade veroorzaakt door een paard (die hobbymatig gehouden wordt) ook verzekerd is.
Mijn ouders hadden ook een aansprakelijkheidsverzekering en toen ik nog onder de 18 was hebben wij hier twee keer (helaas!) gebruik van moeten maken. De eerste keer was toen ik 11 jaar oud was ( ruim 15 jaar terug), toen mijn shetlander ontsnapt was uit de wei, hij is toen helaas tegen een auto aan geklapt en was op slag dood

Daarna ben ik een keer met mijn sulky tegen een geparkeerde auto gebotst (met mijn andere shet) en is de schade ook weer vergoed vanuit de aansprakelijkheidsverzekering. Inmiddels zitten mijn ouders ook bij inshared en ze weten ook niet meer wat voor verzekering ze destijds hadden die dit toen allemaal dekte...
Maar nu zit ik even te kijken op de site van Inshared en kom ik dus tot de conclusie dat paarden niet mee zijn verzekerd, dit is wat op de site staat (https://www.inshared.nl/aansprakelijkhe ... r-huisdier)
Welke huisdieren zijn automatisch meeverzekerd?
Honden
Katten
Knaagdieren
Vogels, als ze in een huis kunnen worden gehouden
Niet meeverzekerd zijn: paarden, koeien, geiten, (pluim)vee en andere boerderijdieren
Welke aansprakelijkheidsverzekering dekt de schade toegebracht aan anderen door een paard wel? Iemand tips?
Alvast bedankt