[gestolen] 26 juli 2016 in Oostvoorne

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Easy2016

[gestolen] 26 juli 2016 in Oostvoorne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-16 00:59

Op 26 juli 2016 is mijn schimmel merrie, halve andulusier, gestolen bij mij thuis in Oostvoorne. Ze is 7 jaar, slank type, makkelijk te rijden maar wel voorwaarts en gevoelig. Op stal kan ze bij het vragen naar aandacht en bij het voeren tegen de box aanschoppen.

Zou iedereen alsjeblieft naar haar uit willen kijken? Mocht ik dit bericht verkeerd geplaatst hebben, zou iemand het dan op de juiste plek willen zetten? Op mijn Facebook, Jorunn van den Broek, staat ook een hele beschrijving incl foto's. Het lukt mij nu niet om hier foto's toe te voegen. Iedereen alvast heel hartelijk bedankt!!

Jorunn[
Laatst bijgewerkt door C_arola op 04-08-16 08:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd aan de titel

laddie

Re: [gestolen] 26 juli 2016 in Oostvoorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 21:01

Heeft het paard een chip?.. Denk aan Speurhonden...camera's,krant,twitter,bandensporen,voetafdrukken die je niet kent in gips zetten...is het paard onlangs nog bij de hoefsmid geweest of is het snel nodig,vraag hoefsmeden uit te kijken met een beschrijving van het paard ,handelaren...en vreselijk slachthuizen,zij moeten kijken naar een chip,dieren tolken,wat is de schofthoogte van het paard.dierenartsen.op facebook bestaat een pagina Waar is onze angel,voor honden en misschien ook katten .misschien mogen er ook paarden bij...overleg even...ze zijn heel actief en de pagina wordt veel bezocht

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 21:04

Heb je een Engelse flyer? Ik heb een vrij groot internationaal netwerk en wil hem delen

laddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 22:36

Daar zal ze blij mee zijn Caira.....Alle hulp is welkom!Het zal je maar overkomen

Benthex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 22:52

Wat erg, het zou je maar gebeuren! Is er al iets meer bekend over waar ze kan zijn??

Easy2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-16 22:54

Hartstikke bedankt, ik ga morgen gelijk een Engelse flyer maken en stuur hem naar je toe. Inderdaad ik ben heel erg blij met al deze hulp en hoop zo dat we haar terug vinden.

Helaas is er nog verder niets bekend, mijn advocaat heeft bij Rijkswaterstaat de beelden veilig gesteld van de uitvalswegen en zal nu de politie gaan aansporen om die beelden te gaan opvragen.

laddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 22:58

Dat is mooi! Natuurlijk moeten die beelden vrij worden gegeven

laddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 07:56

Kunnen we dit niet ook massaal delen op facebook!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 08:24

laddie schreef:
Kunnen we dit niet ook massaal delen op facebook!

Dat doet iedereen al een tijdje, hier op OV staat ook al een bericht.

Heel veel sterkte, hoop dat je hem snel terug vindt.

Easy2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-16 08:47

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 09:17

zag m volgens mij al langsfietsen op facebook en had m al gedeeld voor je

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 09:26

Wat verschrikkelijk dit! Ik hoop zo dat ze snel weer gevonden wordt!

Nog een tip: De omschrijving die je nu geeft is best algemeen. Als iemand ergens opeens een schimmelmerrie in de wei ziet staan, of op een markt, of bij een handelaar, dan weet diegene natuurlijk niet of die merrie ook fijn te rijden is en voorwaarts. Of dat ze tegen de box schopt bij het voeren. En niet iedereen zal dan meteen de foto's erbij kunnen pakken en kunnen vergelijken. En er zijn nou eenmaal best veel schimmelmerries die aan deze algemene omschrijving voldoen en iets weg hebben van het paard op de foto's.
Heb je nog wat meer specifieke kenmerken? Een bepaalde aftekening? Een littekentje ergens? Of een bultje op een bepaalde plaats? Kleur van de hoeven? (de mijne heeft bijvoorbeeld linksvoor een donkere hoef en de rest is gemixt) Stokmaat? Laatste 3 cijfers van het chipnummer? Want ik denk dat dat de kans vergroot dat iemand haar opmerkt. En hoe meer zekerheid dat het inderdaad jouw merrie is, hoe meer iemand geneigd is actie te ondernemen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 10:57

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 07:25

Ik las op Facebook het verdrietige bericht dat het paard is teruggevonden nadat ze de sloot leeg hebben laten lopen. Het paard is dus overleden, niet gestolen.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 07:41

Ach jeetje wat verschrikkelijk. Dat is niet het einde wat ik wilde horen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 07:47

Och wat een verdrietig bericht. Ik was er al bang voor.

Ts en allen die gek waren met dit paard: heel veel sterkte met dit enorme verlies

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 07:58

safina schreef:
Ik las op Facebook het verdrietige bericht dat het paard is teruggevonden nadat ze de sloot leeg hebben laten lopen. Het paard is dus overleden, niet gestolen.

Waar heb je dat gevonden?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 07:59

Het staat op de facebook van Jorunn, bij het gedeelde bericht staat een update.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 08:00

Citaat:
Ik wil iedereen heel erg bedanken voor het zoeken, delen en meeleven tijdens de zoektocht naar Easy. Vandaag hebben wij haar gevonden , helaas leeft zij niet meer. De sloten hebben ze vandaag leeg laten lopen en daar is ze gevonden. Afschuwelijk !!

We hebben met verschillende mensen de dag van haar verdwijning ook alle sloten uitgebreid nagelopen , voor je pas aan diefstal denkt, maar haar niet gezien. Ook de afgelopen weken zijn we er nog vaak langs geweest zonder haar te zien, tot vandaag dus.

Ik ben er echt kapot van en begrijp nog steeds niet hoe dit gebeurd kan zijn. De sloot is hoogstens 80 cm diep en nooit was ze er in de buurt.

Veel te kort hebben we van dit geweldige paard kunnen genieten. Afschuwelijk dat ze maar 7 jaar is geworden en ze deed het zo goed. We missen haar ontzettend en ik had haar zo een gelukkig, lang leven gegund.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 08:46

Triest hé! Kon het me ook zo niet voorstellen dat er ongemerkt een paard gestolen was. Ons paard heeft daar ook een tijd op stal gestaan.

Wat moet het een vreselijk gezicht zijn om je paard nu in de sloot te vinden na weken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 10:15

LovingTweety schreef:
Citaat:
Ik wil iedereen heel erg bedanken voor het zoeken, delen en meeleven tijdens de zoektocht naar Easy. Vandaag hebben wij haar gevonden , helaas leeft zij niet meer. De sloten hebben ze vandaag leeg laten lopen en daar is ze gevonden. Afschuwelijk !!

We hebben met verschillende mensen de dag van haar verdwijning ook alle sloten uitgebreid nagelopen , voor je pas aan diefstal denkt, maar haar niet gezien. Ook de afgelopen weken zijn we er nog vaak langs geweest zonder haar te zien, tot vandaag dus.

Ik ben er echt kapot van en begrijp nog steeds niet hoe dit gebeurd kan zijn. De sloot is hoogstens 80 cm diep en nooit was ze er in de buurt.

Veel te kort hebben we van dit geweldige paard kunnen genieten. Afschuwelijk dat ze maar 7 jaar is geworden en ze deed het zo goed. We missen haar ontzettend en ik had haar zo een gelukkig, lang leven gegund.

Daarom hier een slotje. Wat erg TS!