[EG] Vorige eigenaars van mijn paard Victor.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Belgium1961

[EG] Vorige eigenaars van mijn paard Victor.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 12:54

Dag allemaal,

in het topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=114&t=1865478 ging ik op zoek naar de afstamming van mijn paard Victor en met succes.

Nu had ik graag de vorige eigenaars gekend, vooral hoe het komt dat zo'n schitterend paard bestemd was voor de slacht. Begrijp me niet verkeerd, het is niet de bedoeling om enig verwijt te maken naar deze mensen. Gewoon nieuwsgierigheid wat er verkeerd liep met Victor.

Victor is een KWPN paard, ruin, stokmaat 1,74 m, witte bles op het hoofd. 3 witte sokken en kleine sok op linker voorbeen. 13 jaar oud (20/05/2002) . Hij lijdt aan een lichte vorm van cornage.

Levensnummer : 02.07200
Vader : Rilke, 31 6975895
Moeder: Fuga, 87.888

Fokker : Maatschap J. en J. Hoekstra-Devries, Westerein 30, 9263 PD. Garyp. (Deze heb ik aangeschreven)

In 2011 liep hij nog in de klasse L2 en heeft daarin 7 winstpunten behaald. Tussen 2011 en 2012 werd hij in België op een markt verkocht, wie de handelaar was weet ik niet. Begin 2015 stond hij (totaal verwaarloosd) gepland voor de slacht doch ik wou hem nog een kans geven. Gelukkig maar. Fantastisch paard.

Hierna twee foto's van hem:

Afbeelding

Afbeelding

Reeds bedankt voor alle reacties,

Hans
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 05-11-15 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link goed gemaakt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: [EG] Vorige eigenaars van mijn paard Victor.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 08:41

Heb je hem helemaal laten keuren? Grote kans dat hij naar de slacht moest vanwege een of ander medisch probleem.
Begrijp ik het nou goed dat je hem van de slager hebt gekocht? :)

Hij is wel erg leuk, hoor!

Belgium1961

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 12:24

Ja hij is volledig gekeurd. Hij had enkel een lichte vorm van cornage. Hieraan is hij met succes geopereerd. Ik kocht hem niet van de slager maar bij diegenen die hem op de markt gekocht hadden. Zij hebben er echter nauwelijks naar omgekeken en wilden hem laten slachten. Via via vernam ik dit en ik zag iets in dit paard. Hij was ondervoed, lange hoeven, tanden al 3 jaar niet gedaan, schimmel en een bronchitis.

Dierenarts laten komen, goedgekeurd, maand op proef gehad en ondertussen volledig laten keuren in dierenkliniek Equitom. Buiten cornage ook goedgekeurd. Dus paardje bij ons gebleven en nog geen moment spijt van gehad. Ik volg tweemaal in de week dressuurles met hem, enkel om beter te leren rijden, in het weekend doe ik buitenritten met hem (gemiddeld 30 km) en mijn echtgenote doet grondwerk met hem. (Vrijheidsdressuur) Mijn instructrice is ook enthousiast van het paard, zegt dat hij zeer goed opgeleid is en het zeer goed doet.
Juist daarom vind ik het zo raar dat Victor uiteindelijk terecht gekomen was op de paardenmarkt en er voor een appel en ei (1500 euro) verkocht is.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 15:16

Moderatoropmerking:
De openingpost is aangepast zodat alles klopt. De berichten die over de openingspost ging verwijderd want alleen berichten die mee (kunnen) helpen bij deopsporing zijn toegestaan op OV. Zie hiervoor [OV] Regels en Richtlijnen [OV] Opsporing Verzocht

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 15:20

Is dit Victor Vutopia?

Belgium1961

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 16:41

In zijn paspoort staat enkel Victor.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 17:05

Nee ik zie nu ook dat de afstamming anders is, maar de naam, kleur + de cornage deed bij mij een belletje rinkelen. Sorry dan heb ik geen informatie voor je.

Belgium1961

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 20:38

Alvast bedankt