[PG] Ik zoek ons vorige paard Ulysses bg v.PH Summertime

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Manon262

[PG] Ik zoek ons vorige paard Ulysses bg v.PH Summertime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 13:20

Hallo,

Wie kan me iets meer vertellen waar ons vorige paard, dat we al dik 1.5j zoeken nu , zich juist bevindt??

Hij zou in de kanten van Kinrooi/Be/Nl Limburg nu te koop staan, weer is, is sinds we hem wegens onvoorziene omstandigheden overlieten aan iemand uit Maaseik, niet wetende dat die hem gewetensloos verder ging verhandelen, en dit al tig keer intussen volgens meerdere getuigen en informaties

Wij willen hem heel graag weer overnemen en dan met name voor de rest van zijn leven.

Hij is volledig Trakehner, volle papieren en chip Trakehner Verband van Duitsland, brandmerk 66, geboren 5.4.2004 in Hessen bij Frau Ulrike Buurmann-Paul in Gestuet Greifenstein en als veulen naar ons gekomen na spenen en tot zijn 10.5jaar bij ons geweest.

Als iemand zelfs ook maar iets van gevoel heeft, begrijpt men dat dit paardje veel beter terug in zijn vertrouwde omgeving en zijn andere paardenvriendjes weer zou zijn

Hij is rond 1.65cm groot en zou intussen, hoewel dit helemaal niet nodig was als die Jaren bij ons, intussen geruind zijn

ALLE INFORMATIE IS WELKOM
Laatst bijgewerkt door Amaryllis op 02-11-15 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag voor OV toegevoegd

maximuss

Re: Ik zoek ons vorige paard Ulysses bg v.PH Summertime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 13:27

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 13:28

Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum, namelijk [OV] Opsporing Verzocht.

Manon262

Re: [PG] Ik zoek ons vorige paard Ulysses bg v.PH Summertime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 13:44

Tijdje geleden wel ja, hij was ook gechipt maar papieren ging de, blijkbaar handelaar, die hem toen overnam, meteen op zijn naam zetten, maar is niet gebeurd, dus chip is niet geregistreerd, heb wel nummer, miss intussen wel,

Kan nog is bellen maar diegene die toen handelaar bleek te zijn, helaas na overname wist ik dit pas, is gekend bij fod en ze klappen praktisch al toe als je zijn naam nog maar noemt :-(

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 13:46

Een particulier zou hem via het mutatiedocument wel op hun naam moeten hebben.

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 13:49

Tijdje geleden wel ja, hij was ook gechipt maar papieren ging de, blijkbaar handelaar, die hem toen overnam, meteen op zijn naam zetten, maar is niet gebeurd, dus chip is niet geregistreerd, heb wel nummer, miss intussen wel,

Kan nog is bellen maar diegene die toen handelaar bleek te zijn, helaas na overname wist ik dit pas, is gekend bij fod en ze klappen praktisch al toe als je zijn naam nog maar noemt :-(

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 13:52

in principe wel ja, maar dat is/was dus niet zo

Hij heeft tot ca 1.5 jaar voor hij overgelaten is wegens onvoorziene omstandigheden toendertijd, altijd in eigen weide gestaan 24.7 met grote schuilstallen, open stal system en is ook niet gechipt geweest al die jaren, weet het, fout van mij, stond zelfs nog op naam van de Fokker, had brandmerk en al, maar was dus pas later gechipt en de papieren om mutatiedocument en al aan te vragen heb ik toen bij overname dus meegegeven, zijn chip nummer, en het eigenlijke bewijs van eigendom, de "eigentumsurkunde" van het Trakehner Verband, heb ik dus nog wel, dus eigenlijk, volgens Duitse normen, is hij zelfs nog van mij, gezien ik die Eigentumsurkunde nog steeds in bezit heb

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 15:00

gebeld met de belgische confederatie paard en vlaams paardenloket

Ulysses zijn chip is nergens in belgie geregistreerd en toch staat ie in Limburg, kanten grens/kinrooi

wie kan me iets vertellen, weet waar ie nu te koop staat??

Hikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 21:32

Weet je zeker dat hij in 2004 geboren is? Ik kom namelijk bij de afstammelingen van PH Summertime maar 1 Ulysses tegen, maar die is geboren in 2005.
Zou je ook willen aangeven welke kleur hij is?

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 21:38

Ik heb zelfs zijn eigentumsurkunde van het trakehner verband nogJazeker is hij op 5.4.2004 geboren bij Ulrike Buurmann-Paul in het Gestuet Greifenstein te Hessen in Duitsland, vanwaar hij als gespeend veulentje rechtstreeks naar ons in Belgie gekomen is

Handelaar in Maaseik had hem eerder, maanden geleden al, voor hij nog tig keer is doorverkocht, staan als geboren in juli 2005, maar dat klopt niet, anders kan je nog effe het trakehner verband contacteren,miss dat dat geloofwaardiger is? Sorry hoor, heb dit paard 10.5 jaar gehad alvorens hij wegens heel onvoorziene omstandigheden toen voor de hele lage prijs van 500 Is overgelaten, maar niet om tig keer door te verkopen :-( Nu zijn we al maanden in de gelegenheid van hem terug te nemen en dan met name voor altijd, hij mocht gewoon eigenlijk nooit weg bij ons geweest zijn, en al tig keer intussen andere stallen naar doorverkocht, tja, daar wordt geen enkel paard beter van en zeker hij niet, dus in het belang van het dier zou het fijn zijn dat ie weer bij de mensen komt die hij toch 10.5 jaar in zijn leventje gehad heeft.

Hikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 21:41

Ben gewoon aan het zoeken en kwam dit tegen, geen aanval, je bent echt geloofwaardig hoor.
Wil je graag helpen, vandaar dat ik het vroeg, je zou het misschien verkeerd ingetypt kunnen hebben. Ik ga nog even verder zoeken.

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 21:48

Ja, weet ik, op rimondo stond hij dus als geboren in juli 2007 en kleiner ook 164 was paar maanden ervoren nog stokmaat gemeten als zijnde 166 dus zal in die paar maanden niet gekrompen zijn neem ik aan !

Het ligt gewoon heel gevoelig,

Hij mocht gewoon nooit bij ons weggegaan zijn, maar helaas kunnen we dit nu niet meer veranderen alleen zouden we hem heel heel graag bij ons terughebben en dan dat ie nog een mooi en lang leventje bij ons kan hebben en niet van hier naar daar "gesmeten" wordt, dat is echt zo sneu, en hij is ook gek op kinderen en heel aanhankelijk, of zo was ie toch altijd al, hoe die nu is tja, geen idee :-( maar herkennen zou die ons nog en zeker men dochter ook die 2 waren echt gek op elkaar waren echt maatjes, was het eerste paardje wat ze kende, ze zou er nu al mee kunnen rijden want ze kan erg goed rijden en kwa lengte passen is vrij grote met bijna 8 jaar

Konden we de klok maar terugdraaien, maar helaas gaat dat niet, hadden ook gezegd van als hij ooit toch terug verkocht wordt, laat ons dan asjeblieft eerst dat weten, maar helaas, allemaal via via moeten te weten komen :-(

Graag wil ik nog vermelden dat hij zich de laatst 2 jaar zijn manen en staartharen tot bloedens toe schuurde ivm zomereczeem, dekens hielpen niet, hooguit week of 2 en waren kapot.
Enige dat enigszins hielp, was hem s nachts in de weide laten en overdag op stal, tegen zomerczeem

Hikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 21:51

Ow, weet je de naam van z'n moeder?

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 21:54

Zijn mama is Elitestute Ultima IV van Elitehengst Louidor

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 19:09

Moderatoropmerking:
Éen aantal berichten heb ik verwijderd omdat ze niet voldeden aan [OV] Regels en Richtlijnen [OV] Opsporing Verzocht waaronder te lezen is:
Citaat:
Je mag op OV alleen reageren met serieuze tips of aanwijzingen als je het paard denkt te kennen en weet waar het paard zich nu bevindt en of reacties geven die (kunnen) leiden tot het opsporen van het paard. Andere reacties zullen worden verwijderd.
en
Citaat:
Je mag een keer per maand je topic omhooghalen door een reactie te plaatsen, het topic mag omhoog geschopt worden een maand nadat de laatste reactie in het topic is geplaatst.
.

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 19:40

Dit topic mag op slot, ik heb ully gevonden en hij komt volgende week terug bij ons, echt super super blij *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 19:47

maak je dan een nieuw topic aan? Ben wel benieuwd hoe het gaat.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 19:49

Ik ben zo ontzettend blij voor je!!!! *\%/* *\%/* *\%/*

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 20:14

Jahoor, maak heel zeker een nieuw topic aan, ben echt super superblij, ga er naar toe en als alles goed gaat, staat ie in de loop van volgende week bij ons op stal *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

horselover22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 15:08

*\o/* *\o/* *\o/* blij voor jullie en veel geluk met uly

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 15:17

Manon262 schreef:
Dit topic mag op slot, ik heb ully gevonden en hij komt volgende week terug bij ons, echt super super blij *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Daarom hier een slotje. Proficiat TS.