[PG] Wie weet waar Zandor is? Ruin, donkerbruin

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zandorx

[PG] Wie weet waar Zandor is? Ruin, donkerbruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 21:10

Hoi allemaal,

Ik neem jullie even mee terug in de tijd. In 2010 werd ik getipt door een vriendin over een pony die gereden moest worden omdat zijn toenmalige baasje er geen tijd meer voor had. Ik was enthousiast en besloot op de eigenaar af te stappen. Hij was blij dat ik Zandor wilde rijden en verzorgen en zo begon het opbouwen van een band die ik nooit meer zal vergeten.

Zandor en ik konden alles samen. Dressuur, springen en vooral heerlijke en onvergetelijke buitenritjes.
Zijn baasje reed nog een keer in de week op hem in de les en daar kwam ik vaak kijken.
Toen ik smiddags bij hem kwam om hem te verzorgen en te rijden viel het mij op dat hij veel hoestte. Om een lang verhaal kort te maken, Zandor had chronische dampigheid. De jaren die volgde heb ik hem trouw verzorgd. Wandelen, knuffelen, poetsen en af en toe een rustig buitenritje. Daar genoten we zo van!

Tot ik op een dag aan kwam fietsen met een zak wortels voor Zandor en zijn IJslandervriendje..
Er stond een trailer bij de stal en Zandor stond er al in.
Verbijsterd vroeg ik wat er aan de hand was. "Zandor krijgt een nieuw baasje, omdat we er hier niks meer mee doen". Er werd me verteld dat Zandor naar mensen in Duitsland zou gaan waar hij een weidemaatje zou worden van een ander paard met beenproblemen. De eigenaar verzekerde me ervan dat we langs gingen wanneer de proeftijd voorbij was zodat hij en ik konden zien waar hij terecht was gekomen. Weken, maanden en nu zelfs ruim een jaar ging voorbij. Ik kan geen contact meer krijgen met de vorige eigenaar van Zandor. Ik zou hem zo graag willen zien, afscheid nemen en het helemaal afsluiten, weten dat het goed met hem gaat. Maar ik word genegeerd.

Het enige wat ik weet is dat Zandor 'vlak over de grens' staat. We wonen in Aalden, Drenthe dus ik verwacht dat hij niet heel ver weg is.
Ik hoop dat ik via deze weg in contact kan komen met de huidige eigenaren van m'n lieve Zandor. Mijn maatje.

Foto's:

http://beta.myalbum.com/album/omDCN5JssvWg

Afbeelding

Afbeelding

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=5674259D
Hier wat kenmerken van Zandor.

Leeftijd: tussen de 15 en 20
Geslacht: Ruin
Ras: weet ik niet precies, vermoed arabier x new forest
Hoogte: E-pony
Kleur: Donkerbruin met zwarte manen
Aftekening: Kolletje op zijn hoofd, op zijn benen witte plekjes van peesbeschermers die hebben geschuurd (was al voordat ik hem leerde kennen), net als een wit plekje op zijn schoft.

Zandor stond in Oud-Aalden

Zandor vertoont merriegedrag (doet alsof hij hengstig is)
Zandor heeft verschijnselen van zomerexceem

Alvast heel erg bedankt. Wie helpt mij m'n vriendje terug te vinden?

Groetjes,

Sanne
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 27-08-15 17:52, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Titel ingekort ivm toevoegen verplichte tag aan titel en één foto in link gezet vanwege maximaal van 2 dat is toegestaan op OV