[PG] Apasun, vosse ruin met litteken op hoofd.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xClaudiaaL

[PG] Apasun, vosse ruin met litteken op hoofd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 14:33

Hallo,

Samen met Eva_159 zoek ik Apasun. Wij hebben dit paard in 2011 op de manege gehad (manege Hippisch Centrum Bodegraven). Hier hebben wij hem in de lessen gereden/verzorgd en het gewoon leuk gehad met hem. In datzelfde jaar is hij weer verkocht, maar wij hebben geen idee waarheen en waar hij nu is. Wij zouden graag willen weten hoe het met hem gaat.

Apasun is een vosse ruin van 9 jaar, als het goed is. Hij zal rond de 1.65 zijn geweest. Hij is heel goed te herkennen aan een litteken op z'n voorhoofd. Hoe hij deze opgelopen heeft, weten wij niet. Deze had hij al toen ie op de manege kwam. Hij komt bij een handelaar in Montfoort vandaan.
Paard is springgefokt, de afstamming is bij ons niet bekend.
Toendertijd had Apasun een goudeerlijk karakter, wel wat bang van de zweep, opstappen vond hij ook spannend, maar dit ging naar verloop van tijd beter. Op de manege is hij nog geen jaar geweest volgens mij.

Ik heb al contact gehad met iemand die bij de handelaar in Montfoort werkt, zij vermoedt dat Apasun naar het buitenland verkocht is.

Hier wat filmpjes en foto's.

https://youtu.be/GOeHhMiBaMA

https://youtu.be/o5BmwkTYong

Afbeelding

Afbeelding

Foto hele lichaam

Hoofd

Wij horen graag als iemand iets weet.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 27-07-15 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: filmpjes in link gezet.l

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 15:22

Apasun loopt nu bij een springruiter onder het zadel, doet het heel erg goed! Gewoon in NL. Volgens mij weet ik dat van Ingrid..

xClaudiaaL

Re: [PG] Apasun, vosse ruin met litteken op hoofd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-15 21:36

Oh wat super! Heb jij ook enig idee bij welke springruiter toevallig? :)

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 21:41

nee, anders had ik dat er wel bij gezet ;) Vraag het Ingrid, volgens mij had zij het me namelijk verteld... Weet eigenlijk niet meer wie het gezegd had, maar volgens mij was het Ing.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-15 21:43

:+ Dat had ik ook kunnen bedenken, het is al laat hahah.

Als ik d'r weer spreek zal ik het vragen! Zie d'r niet zo heel veel meer.
Bedankt voor je reacties!

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 11:26

We hebben weer nieuwe informatie. Hij is een tijd in Engeland geweest en daar gereden, van hier uit blijkt dat ie bij Bart Bles heeft gestaan. Vanaf hier is ook degene van wie wij de info hebben hem uit het oog verloren.

Iemand die ons verder kan helpen?

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 17:59

Had je Ingrid al gesproken?

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 18:01

Jaa, Eva heeft vrijdag Ingrid gesproken en daar heeft ze het van :)

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 18:04

Ooh top. Ben je toch weer een stukje verder. Kan je ook niet via horsetelex ofzo verder zoeken? Stond hij ingeschreven bij KWPN? Dan via stamboek misschien iets verder komen? Geen idee of ze het mogen geven, maar wijziging eigenaren wordt via paspoort gewijzigd, misschien dat die instantie je verder kan helpen.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 18:17

Goede! Ik ben gelijk even gaan zoeken. Volgens het AES stamboek is de eigenaar nog steeds de fokker en van wat ik begrijp heeft hij de halfbroer van Apasun nog steeds in bezit, maar wordt hij aangeboden via stal Bles. Ik heb hun vanmiddag een mailtje gestuurd met of zij mij iets meer kunnen vertellen :)