help aub !!!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lirote

help aub !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 23:43

Hallo allemaal, dit plaats ik voor een stalgenoot
Op 12 September 2014 hebben wij ons paard Bambedos gekocht.
Klinisch en rontgonologisch laten keuren
Na twee maanden liep hij niet goed en zijn wij gestart met physiotherapie,
Op 5 December weer klinisch laten keuren. En wat blijkt hartstikke afgekeurd. Na wat onderzoek blijkt de vorige eigenaressse van Bambedos Prestige x Goodtimes stamb. no 06.05885 een grand prix amazone te zijn plek 121 op de nl ranglijst.
Wij hebben Bambedos naar de kliniek gebracht waar forse artritis is geconstateerd. De vorige eigenaresse had nog noooooit van artritis gehoord. Wij hebben Bambedos behandeld, ons werd verteld dat hij 50% kans op herstel had. Helaas is dit niet gelukt. Omdat Bambedos pijn had hebben wij met pijn in ons hart afscheid van hem genomen en hem laten inslapen. De vorige eigenaar wilde de koop niet ontbinden of ons op een andere manier tegemoet komen,. Wij hebben het idee dat Bambedos eerder aan hen is teruggebracht omdat er meerdere verkoopfilmpjes op You tube stonden (zijn ineens verdwenen, gek he) dus wie oh wie kan ons wat meer informatie sturen over dit paard.
Deel dit bericht alsjeblieft onder al je paarden vrienden/kennissen. Wij willen het er niet bij laten zitten.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Contact opnemen met : Jane Cowan-Moerland

smurffie

Re: help aub !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 00:00

Nu je de titel nog kunt (laten) aanpassen, maak hem duidelijker! Naam van het paard en oude eigenaren gezocht in de titel zetten, op deze manier ga je niemand vinden.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 00:05

Wat ik uit je verhaal opmaak is dat jullie hem zelf hebben laten keuren, op dat moment had de artrose toch naar boven moeten komen?
Wat zegt de dierenarts waar je het paard hebt laten keuren ervan?

lirote

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 00:09

ze hebben hem daar laten keuren was de eerste keer dat ze een paard kochten en waren vol vertrouwen

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 00:10

Waar is daar?

lirote

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 00:12

bij de persoon waar ze hem hebben gekocht heeft hem door een dierenarts van daar laten keuren

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 00:14

Dat is dus fout nr 1 die men maken kan.
Maar alsnog de dierenarts erop aanspreken , hoe het kan dat het paard niet goed blijkt te zijn

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 01:50

Ik begrijp niet heel veel van je verhaal. In een ander topic spreek je van artitis in nek en bekken.
Dan "kan" het zijn dat de röntgen van de benen goed zijn, en kan ik mij voorstellen dat de vorige eigenaar er niet van heeft gehoord en dat het keuring rapport goede cijfers laat zien.. Klinische keuring is daarbij ook een moment opname.

Zo niet dan zou ik de kliniek arts die de keuring voltrokken heeft aansprakelijk stellen. Ik zou de foto's opvragen waar het paard eerste gekeurd is. En deze door jou dierenarts laten beoordelen.
Zijn het totaal verschillende foto's kun je de eerste praktijk aansprakelijk stellen.

En hoelang na aankoop hebben jullie het probleem aangekaart bij de vorige eigenaresse?. En wat hebben jullie daarbij afgesproken?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 08:30

Ik heb dit topic moeten sluiten omdat het niet voldoet aan de regels die gelden op OV.
•Zorg voor een duidelijke titel. Plaats vooraan de tag: je gebruikt de tag [PG] (Paard Gezocht) voor als je een paard zoekt. De tag [EG] (Eigenaar Gezocht) voor als je een vorige eigenaar zoekt van jouw paard. Daarnaast zet je de leeftijd van het dier op dit moment, de kleur en het geslacht. Bijvoorbeeld:
* [PG] : Speedy, 9-jarige bruine merrie.
* [EG] : Juanita, 12-jarige voskleurige welsh-pony.