[PG] Calassa (Pipa), Haflinger merrie, ± 7 jaar

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

loenloen

[PG] Calassa (Pipa), Haflinger merrie, ± 7 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 15:43

Hoi allemaal,

De afgelopen jaren heb ik de volle zorg gehad voor een Haflinger merrie met de roepnaam Calassa.
In haar paspoort heet ze Pipa. Ze zal ongeveer 7 jaar oud zijn.

Ze heeft tijden in Almelo gestaan maar is daarna (zomer 2014) naar Johan Sand (Paardenmelkerij Sand in Harbrinkhoek) gegaan. Ik heb haar zelf beleerd en ingereden en ook een tijd doorgereden. Echter was ik niet de eigenaar en aangezien ik 1.80 lang ben vond ik haar te klein. Al gauw kocht ik mijn eigen paard en Calassa stond meer stil dan dat ze echt onder het zadel kwam. Toen ze net bij Johan Sand kwam was ze ook te dik, en ik heb gehoord dat ze flink is afgevallen en het super doet onder het zadel. Ik heb ook gehoord dat ze ongeveer een maandje bij Sand heeft gestaan en daarna is verkocht aan een particulier.

Vader van Calassa is de Haflinger hengst Ambach, die ook bij Sand staat.

Heeft iemand enig idee waar ze nu naar toe is?? Ik zal straks nog wat meer foto's opzoeken. Het was een mooie haflinger, niet heel lomp, ook niet super smal, pittig, een heethoofdje, maar wel erg lief. Als je maar door had hoe de knoppen er opzaten deed ze alles voor je.

Afbeelding