Al een hele lange tijd ben ik op zoek naar deze pony, vandaar dat ik het nu zo ga proberen:
Niki is een merrie van tussen de 15 en de 20 jaar. Haar precieze leeftijd weet ik niet, omdat ze altijd mijn verzorgpony geweest is. Haar schofthoogte is ± 1.47. Niki heet twee zwarte strepen in haar staart en onder haar kin heeft ze ook een witte streep lopen. Wanneer je haar over haar neus heen aait, gooide ze deze in de lucht omdat ze dat niet prettig vond.
4 jaar geleden is zij verkocht naar een stal in de buurt van Nijmegen. Daar heeft ze een poos gestaan en toen hebben hun haar verder verkocht naar manege de delft in Assendelft. Ik was zo blij dat ik haar gevonden had. Later hoorde ik van iemand die daar reed dat deze pony ingeslapen zou worden als niemand haar zou kopen ivm kreupel zijn. Ik heb toen naar de manege gebeld, om haar zelf te kopen.
Aan de telefoon kreeg ik 3 verschillende verhalen te horen. De eerste keer vertelde de vrouw van de eigenaar mij dat ze gewoon in de les mee liep, en dat er niks aan de hand was met Niki. Ik zou later maar terug moeten bellen.
De tweede keer vertelde de eigenaar zelf dat Niki verkocht was en dat ik maar terug moest bellen voor meer gegevens.
De laatste keer dat ik gebeld had vertelde de eigenaar van de manege dat Niki naar de slacht was. (alle drie de telefoongesprekken waren op de zelfde dag).
Ik heb met heel veel verdriet afscheid van Niki genomen, dus nu hoop ik dat Niki nog leeft en dat iemand weet waar ze is. Ik wil heel graag weten hoe het nu met haar gaat.