Gezocht Haflinger Maestro

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ratties4life

Gezocht Haflinger Maestro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 22:46

Maestro was een pony op mijn eerste manege. Hij zou naar zijn vader vernoemd zijn. Hij was een uitstekend dressuurpaard, maar niet bedoeld voor maneges. In 2007 was hij volgens mij ongeveer 7 jaar oud. Het is een redelijk rank gebouwde haflinger met volle manen en staart. Maestro was een echte knuffelpony, hij was echt mijn (en mijn moeders) beste vriend. Hij had het niet zo op andere paarden, maar wel heel erg op mensen.
Voor hoever ik weet heeft hij in de tijd rond 2007 op manege De Molenberg gestaan, dan zal hij rond 2008\09 verhuisd zijn naar een andere manege. Een vriendin van mij meldde toen dat ze een nieuwe haflinger met de naam Maestro op de manege hadden staan. Hij kon niet met andere paarden omgaan en had daar een paard blijkbaar (is mij in groep 7 verteld dus weet ik niet of het waar is) een paard een gebroken been getrapt. Toen is hij ook daar weggehaald, volgens mij naar een handelaar. Vanaf daar ben ik hem kwijtgeraakt. Maar ik zou hem heel graag nog een keer zien. Hij is voor mij de reden dat je nooit met geweld een paard moet behandelen. En hij heeft mij leren rijden.

Als je iets van dit geweldige beest af zou kunnen weten, geef dan alsjeblieft een reactie. Heel erg bedankt. Dat je dit leest betekend al veel voor me!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 21:13

Kan je niet helpen met het vinden van hem, maar ik denk dat ik hem wel heb gekend, en hoogstwaarschijnlijk mee heb ingereden.

Destijds, op Lisiduna, dat was naast de Molenberg, die op een gegeven moment Lisiduna hebben overgenomen naar ik gehoord heb (toen ik daar woonde en werkte) kwamen er 3 compleet wilde halflingers bij van 3 jaar, alle drie ruin, we konden ze op het begin zelfs geen halster aan doen, we noemden ze Macho, Meastro en Max(illium).

Meastro en Max waren eigenlijk heel makkelijk in te rijden, ik ze alletwee met een lichtgewicht manegemeisje vrij snel zadel/ruitermak kunnen maken. We waren natuurlijk wel heel voorzichtig wie er op mocht, maar ik heb ze alletwee ook hun eerste stapjes buiten de manege begeleidt door aan een lang touw op mijn eigen paard mee te nemen naar het bos en strand. Ze pakten het heel goed op, Macho was een ander verhaal, dat was je vraag niet, maar uiteindelijk ben ik de enige geweest die ooit op zijn rug gezeten heeft, totdat hij aan complicaties na koliekoperatie ingeslapen moest worden.

De paarden die binnen en buiten kwamen kwamen via een handelaar in R'dam die Bertus heette. Er is uiteindelijk uit wat ik begrijp nadat Cor overleden was en Martha de zaak naar de knoppen had geholpen een openbare verkoop geweest waar Simon van de Molenberg dus een aantal paarden heeft overgenomen. Ik was daar toen al jaren weg maar misschien kun je nog iets wijzer worden via Simon (van Restaurant de Molenberg)

Ratties4life

Re: Gezocht Haflinger Maestro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 11:56

Dankjewel voor je reactie!

5sos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 20:07

Heb je misschien een foto ?

Tot vorig jaar had een vriendin van mij een haflinger die maestro heette. Die is wel weer verkocht maar misschien weten die wel waar heen.

Die haflinger stond trouwens in provincie friesland.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Gezocht Haflinger Maestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:19

Ik heb dit topic moeten sluiten omdat het niet voldoet aan de regels die gelden op OV.
•Zorg voor een duidelijke titel. Plaats vooraan de tag: je gebruikt de tag [PG] (Paard Gezocht) voor als je een paard zoekt. De tag [EG] (Eigenaar Gezocht) voor als je een vorige eigenaar zoekt van jouw paard. Daarnaast zet je de leeftijd van het dier op dit moment, de kleur en het geslacht. Bijvoorbeeld:
* [PG] : Speedy, 9-jarige bruine merrie.
* [EG] : Juanita, 12-jarige voskleurige welsh-pony.