Gezocht.. mijn 2 oude paardjes Pucky (nirvana) en Naomi

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Poentjuh

Gezocht.. mijn 2 oude paardjes Pucky (nirvana) en Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 15:29

Hallo lieve mensen,

Hierbij ga ik het nog maar een keer proberen.

Toen ik jong was hadden we 2 paardjes, tinker Pucky en Naomi.
Pucky heette officieel in zijn paspoort Nirvana, maar wij hebben zijn naam bij ons veranderd omdat hij kleiner was dan Naomi. Van Naomi is het ras onbekend, hier heb ik nog een foto van alleen moet ik dan eerst even doorkrijgen hoe ik hier een foto moet plaatsen. :$.

We hebben de paarden gekregen toen ik 9 was (1999), eerst Naomi en ong. 6 maanden later ook Pucky. Ze zijn verkocht rond 2012 toen mijn ouders zijn gescheiden.

Naomi is toen naar een meisje aan de overkant gegaan, Nieuw-Lekkerland of die omgeving. Pucky is bij een handelaar in Limburg terecht gekomen. Wij zijn hier ca. een maandje later nog eens naartoe gegaan maar toen was hij al verkocht. Bij Naomi ben ik nog wel een keer wezen kijken, maar op de een of andere manier ging dat niet goed. Ik reed toen een stukje buiten op een landweggetje met haar en op het moment dat we omkeerden wilde zij niet meer terug en liep ze achteruit bijna de sloot in.
Als jong meisje vraag je je dan wel af waarom ze dit bij je doet, of ze boos is op je, nu zoveel later vraag ik me af waarom ze niet terug wilde, wat was daar dan?

Ik zou niets liever willen dan weten waar ze zijn en hoe het met ze gaat en indien mogelijk zou ik ze graag eens op willen komen zoeken om te zien of ze me nog zouden herkennen.

Pucky heb ik zelf ingereden. Dat is nog best een oefening geweest. In het begin ging het allemaal perfect en daarna kwam het uitproberen waarbij hij er vandoor ging of wilde gaan rollen. Door bij het er vandoorgaan aan te sporen en het blijven zitten als hij wilde gaan rollen is dat later helemaal weggegaan. Maar wellicht herkent iemand dat omdat hij het bij zijn nieuwe baasje ook heeft geprobeerd.

Naomi is echt in training geweest om der in te rijden. Zodra daarbij iemand op haar rug klom was het gebeurd en deed ze alles wat ze moest doen om je eraf te gooien. Na een training bij andere mensen ging is dat ook gestopt en sinds dien was ze door iedereen te berijden.

Naomi vond het heerlijk als je met de bovenkant van je hand over haar wang ging, dan viel ze bijna in slaap en gingen haar ogen dicht.
Pucky kon echt kroelen. Als je je armen om zijn nek legde dan klemde die je vast met zijn kin.

Het waren beide paardjes waar je alles mee kon doen. Ik, mijn broertje, vriendinnen van dezelfde leeftijd die nog nooit een paard hadden gezien.. Alles vonden ze prima en iedereen was veilig bij ze in de buurt.

Ik moet ook nog een foto hebben van Pucky, die zoek ik vanavond even op en dan hoop ik ook dat ik er inmiddels uit ben hoe ik de foto's moet plaatsen haha.

Ik hoop echt dat iemand weet waar ze zijn en dat het goed met ze gaat.

Ze zouden overigens nu beide tussen de 15 en 19 jaar moeten zijn.

Alvast heel erg bedankt.

-X-X-

Poentjuh

Foto Naomi;
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Poentjuh op 26-09-14 15:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Tink89

Re: Gezocht.. mijn 2 oude paardjes Pucky (nirvana) en Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 15:35

Heb je een foto? Er staat hier een Tinker Pucky, maar ga niet zomaar iemand's gegevens doorgeven :)

romy_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 15:40

Ja idd, wil je ff een foto plaatsen! Ik ken ook een nirvana

Poentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 15:45

Begrijp ik helemaal. Zoals je kunt lezen weet ik niet hoe ik een foto toe moet voegen..

Ik heb nu alleen een foto van Naomi, vanavond (thuis) ook van Pucky.

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 15:51

via tinypic een foto invoegen, en dan foto voor moodboard ofzo aanklikken. kopieer de link waar [img] voor staat een dan plakken

Poentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 15:51

Het is me gelukt, foto Naomi staat alvast in het eerste bericht van me.

romy_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 15:52

Dankje, deze ken ik niet maar misschien nirvana wel!

Poentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 15:54

Dank je wel voor je reactie iig, zodra ik thuis ben zoek ik meteen even de foto op!

romy_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 15:55

Oké graag gedaan! Ben benieuwd :))

Poentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 16:00

Ik ook.. Ik heb het al eens via marktplaats geprobeerd, maar daar moet je voor betalen. Toen de advertentie voor de 2e keer afgelopen was had ik in totaal 1 reactie gehad van iemand die een tinker kon met die naam maar die was 3 of 4 jaar.. Dat was alweer 2 of 3 jaar terug.

Met Naomi is het lastiger omdat best veel paarden op haar lijken qua kleur, steeds net andere witte voetjes ofzo..

Inmiddels zijn ze al wat ouder en ik hoop dat ze beide nog in leven zijn en niet ooit door iemand naar de slacht zijn gebracht omdat ze het niet meer konden betalen ofzo.. Dat is waar ik het meeste bang voor ben..

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 16:16

Poentjuh schreef:
Ik ook.. Ik heb het al eens via marktplaats geprobeerd, maar daar moet je voor betalen. Toen de advertentie voor de 2e keer afgelopen was had ik in totaal 1 reactie gehad van iemand die een tinker kon met die naam maar die was 3 of 4 jaar.. Dat was alweer 2 of 3 jaar terug.

Met Naomi is het lastiger omdat best veel paarden op haar lijken qua kleur, steeds net andere witte voetjes ofzo..

Inmiddels zijn ze al wat ouder en ik hoop dat ze beide nog in leven zijn en niet ooit door iemand naar de slacht zijn gebracht omdat ze het niet meer konden betalen ofzo.. Dat is waar ik het meeste bang voor ben..

Dat snap ik wel, maar goed... Dat risico loop je natuurlijk zodra je bij jou het erf af zijn. Sowieso is het dan nog maar afwachten of de nieuwe eigenaar hierop zit te wachten. Ik zou er persoonlijk niet zo blij mee zijn als iemand die z'n paard verkocht heeft contact op gaat nemen, omdat ze willen komen kijken.

Espritfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 16:18

Tink89 schreef:
Poentjuh schreef:

Dat snap ik wel, maar goed... Dat risico loop je natuurlijk zodra je bij jou het erf af zijn. Sowieso is het dan nog maar afwachten of de nieuwe eigenaar hierop zit te wachten. Ik zou er persoonlijk niet zo blij mee zijn als iemand die z'n paard verkocht heeft contact op gaat nemen, omdat ze willen komen kijken.

puur nieuwsgierig. wat heb jij daar op tegen?

romy_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 16:24

Tink89 schreef:
Poentjuh schreef:

Ik zou t wel leuk vinden!! Maar van MP is inderdaad wel stom. Dus kan je het beter hier plaatsen!!
:j

Poentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 16:27

Dat blijft natuurlijk een keuze van de nieuwe eigenaar. Het belangrijkste voor mij is dat ze in orde zijn. Vind ik ze terug en mag ik komen kijken zou dat natuurlijk geweldig zijn, maar ik reken nergens op. Met een foto of wat dan ook zou ik ook al meer dan gelukkig zijn :-).

En geloof me als ik het tegen had kunnen houden had ik het gedaan, maar ik was 12 toen, ik had niks te zeggen.

Met het oude baasje van mijn huidige paardje heb ik ook nog contact, ben ik mee bevriend op fb en ik zou het persoonlijk best leuk vinden als ze zou zien wat der van der baby is geworden (hij was 1 toen die naar mij kwam). We hadden het al een keer gepland maar toen kwam er iets tussen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 20:58

Omdat dit topic niet voldoet aan de Regels en Richtlijnen van Opsporing Verzocht wordt het gesloten.
•Zorg voor een duidelijke titel. Plaats vooraan de tag: je gebruikt de tag [PG] (Paard Gezocht) voor als je een paard zoekt. De tag [EG] (Eigenaar Gezocht) voor als je een vorige eigenaar zoekt van jouw paard. Daarnaast zet je de leeftijd van het dier op dit moment, de kleur en het geslacht. Bijvoorbeeld:
* [PG] : Speedy, 9-jarige bruine merrie.
* [EG] : Juanita, 12-jarige voskleurige welsh-pony.