[EG] koffievos 2001 BWP Hugo (Over U go) verkocht naar UK

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mist

[EG] koffievos 2001 BWP Hugo (Over U go) verkocht naar UK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 19:50

Ik plaats dit voor een vriendin uit UK die geen nederlands spreekt. Zij zoekt afstamming en/of vorige eigenaren van haar paard
feiten:
chipnr. 826069000139600 (engelse chip dus ?!)
Paspoort in UK afgegeven in 2008
geboortejaar volgens paspoort 2001
afstamming volgens paspoort BWP
roepnaam Hugo en "officiele" naam volgens zijn nieuwe paspoort dus Over U Go- of dit vanuit zijn bwp paspoort is overgenomen is niet bekend
schofthoogte vlgs paspoort 17hh 1.70cm dus maar in werkelijkheid 17.2HH dus ongeveer 175cm
Geen enkele aftekening, wel brandmerk van BWP
Hij heeft een deuk in zijn nek net onder zijn hoofd van een oude wond/trap
Hij is duidelijk springgefokt en is daar ook goed in
De dealer die hem naar de UK heeft geimproteerd is chuck brizzell (een Ier)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:50

Er is geen 'over you go' te vinden in het BWP database.

Ik meen te herinneren dat brandmerking bij het BWP geeindigd is in 1997 (?), dus waarschijnlijk is paard enkel jaartjes ouder dan aangegeven geboortejaar 2001.
'O' jaargang BWP = 1993 ....

Weet je misschien welke datum hij in Engeland belandt is?

Mist

Re: [EG] koffievos 2001 BWP Hugo (Over U go) verkocht naar UK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 19:13

Peterina; had al gehoopt dat jij zou reageren, ik ga de vragen stellen aan de eigenaresse !
Ik heb het gevoel dat het de handelaar gewoon een naam van het oude paspoort heeft "gejat" en zo een nieuw heeft aangevraagd. Vreemde is dat de chip engels is en niet belgisch! Ze zou hem nog laten controleren op meerdere chips.
Hugo is natuurlijk een traditioneel belgische naam met al U GO er in, wellicht is er dus alleen een nieuw paspoort aangevraagd om het paard jonger te laten lijken.

nog even gegoogled; blijkbaar werden paarden tot 2001 gebrandmerkt bij kwpn en bwp

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 00:06

Vraag is voor controle op de aanwezigheid van andere chips. Misschien komt dan een andere tevoorschijn.

Lijkt mij ook hoogst onwaarschijnlijk dat deze ruin vertrokken is zonder identificatie documenten.
Het zou niet de eerste keer zijn dat een handelaar deze papieren terughoudt en 'nieuwe' opmaakt.

Zou de handelaar ook niet aanspreekbaar zijn ivm meer informatie van waar hij de ruin heeft opgehaald?

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 19:11

Wat ik tot nu toe heb kunnen vinden ... ben nog op zoek ...
Er is een kleine kans dat die handelaar hem via Ireland naar UK heeft laten overkomen, want daar haalt hij veel van zijn paarden.
Dus ben op ISH databank gegaan en hebt deze gevonden:
Heenan's Hugo ... vos, 2001, springen: http://breeding.horsesportireland.ie/Vi ... An=4399121
Er staan weinig gegevens, dus zal het nodig zijn op contact op te nemen met het I.S.H. om er achter te komen of het mogelijk is om (ex-)eigenaar informatie te bekomen.

Deze ruiter rijdt op een merrie genaams Heenan's Hill:
Thomas Moloney
County Kilkenny
South Leinster
Ireland
... dus zou in principe wat info over H kunnen geven.

Verder gezocht:
Heenan's werd gegeven aan de paarden van Philip Heenan, zeer bekende paardenfokker/handelaar in Ireland (met veel connecties met fokkers in Belgie!!). Dit is het adres van zijn stoeterij:
Ringroe Stud
Ringroe
Borrisokane
County Tipperary
Ireland.

Ik zou is schriftelijk contact op nemen met de stoeterij (helaas niet 123 email adres gevonden) met een foto van Hugo, en vragen of dit Heenan's Hugo zou kunnen zijn. Mr. P. Heenan is overleden dus gewoon naam Stud Manager adresseren.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 20:15

alvast heel erg bedankt namens de eigenaresse !

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 20:31

Heb je een foto van het dier? Ik heb zo het idee dat ik het dier ken. Gezien de grootte, de naam en de omschrijving lijkt het erg op een dier dat heel kort op manege lelystad heeft gestaan lang geleden. Was nog erg jong en bedoelt als lesdier voor grote mensen. Alleen werkte hij niet bepaald mee. Ik was helaas vaak de pineut om op hem te rijden terwijl hij echt veel en veel te groot voor me was (ben zelf 160 cm en woog toen 60 kilo), maar ik kon hem tenminste baas. Was nogal een drama, chagerijnig, veel bokken, er vandoor schieten, zwaar en moeizaam te rijden. Dier is vanaf daar verkocht naar het buitenland om als springpaard gebruikt te gaan worden door een man.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 22:43

foto's staan in het topic, kun jij ze niet zien ? voor mij zijn ze nog wel zichtbaar...(maar ik weet dat dat wel eens kan verschillen op bokt!)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 09:14

Er staat alleen tekst en eronder een kleine lege ruimte.